رونمایی کراس اور برقی شرکت تاگ اولین خودروی ملی ترکیه

اولین خودروی ملی ترکیه رونمایی شد

با اینکه صنعت خودرو ترکیه در دنیا شناخته شده نیست اما این کشور با یک انقلاب بزرگ در این صنعت مواجه شده است به دلیل اینکه اولین خودروی ملی ترکیه کراس اور برقی خواهد بود. اولین خودروی ملی ترکیه با نسخه پایه پیشرانه برقی روی محور عقب، یک کراس اور برقی با توانایی تولید ۲۰۰ اس بخار می باشد.
در مراسمی مجلل از دو خودروی ملی کشور ترکیه با حضور رجب طیب اردوغان رونمایی شد. خودروهایی که ساخت شرکت TOGG در کلاسهای کراس اور و سدان می باشند.
استفاده از باتری و موتور برقی که امتیاز طراحی آن در انحصار کشور ترکیه و شرکت تاگ می باشد در این محصولات جالب توجه است که با همکاری ۵ شرکت در یک پروژه ملی به وجود آمده است.

نمای داخلی خودروی برقی شرکت تاگ ترکیه مشتریان این خودروها با دو نسخه متفاوت کراس اور برقی روبرو هستند. نسخه اول قابلیت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ دارد و نسخه تکمیل شده قابلیت پیمایش بیشتر از ۴۸۰ کیلومتر را با همان یک بار شارژ دارد، این توانایی مانند خودروهای برقی حرفه ای است که در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد ظرفیت باتری آنها تکمیل می شود.

نخستین خودروی ملی ترکیه کراس اور برقی TOGG

می توان پیش بینی کرد که ظرفیت این خودروها حداقل ۱۵۰ کیلووات می باشد و به گفته تاگ پک باتری ها دارای ۸ سال گارانتی هستند. اما هنوز اطلاعات کامل تری در مورد جزئیات فنی این خودرو اعلام نشده است.

کراس اور برقیمدل اولیه این خودرو توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار را با یک پیشرانه برقی روی محور عقب دارد. البته در آینده نزدیک مدلی که قدرت آن تا ۴۰۰ اسب بخار برسد و دوموتور دومحوره داشته باشد ساخته می شود. در مدل تک موتورشتاب صفر تاصد ۷٫۶ ثانیه و در مدل دوموتوره این شتاب ۴٫۸ ثانیه می باشد.
همکاری شرکت TOGG و شرکت ایتالیایی پینین فارینا باعث ایجاد طراحی زیبا و کامل این خودروها گردیده است. فضای داخلی این کراس اور بسیار شبیه به پورشه کاین می باشد. از جمله شباهت های داخلی این خودرو به پورشه کاین وجود نمایشگر دوم برای سرنشین جلو و قرار دادن نمایشگر مکانیکی به جای عقربه مکانیکی است.
از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به حرکت اتوماتیک آن در سرعت پایین بر اساس سطح ۲ استانداردهای خودرو اشاره کرد. شرکت تاگ اعلام کرده که سطح ۳ و بالاتر درآینده تولید خواهد شد. ویژگی چشمگیر دیگر این خودرو توانایی اتصال آن به اینترنت ۵G می باشد.
همزمان با این کراس اور برقی از یک مدل سدان هم رونمایی شد که اطلاعات زیادی در مورد آن انتشار نیافته است. به نظر می رسد نسخه کامل شده این خودرو تا سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود.

1 نظر
  1. علی توکلی می گوید

    با یک بار شارژ ۴۸۰ کیلومتر راه رفتن برای اولین ماشین برقی که تولید کردن خیلی خوبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =