آشنایی با پولیش متوسط خودرو

آشنایی با پولیش متوسط خودرو و 5 محصول برتر

همان طور که می دانید پولیش خودرو با لایه برداری از سطح رنگ به رفع خط و خش و درخشندگی بدنه خودرو آسیب دیده، کمک می کند. بدنه خودرو ممکن است در اثر عوامل مختلف مانند پرتاب سنگ ریزه و شن و

ماسه در جاده، برخورد با شاخه درختان و یا حتی تصادف دچار خط و خش و آسیب شود. در صورتی که می خواهید خط و خراش های کوچک و کم عمق بر اثر عوامل نام برده را از بین ببرید و براقیت را به بدنه خودروی خود بازگردانید، استفاده از پولیش متوسط یا نیمه زبر بهترین راه حل برای شما می باشد.

قیمت و خرید پولیش متوسط

پولیش متوسط

پولیش‌ها بر اساس میزان سایندگی تقسیم بندی می گردند. پولیش متوسط با قدرت سایندگی که با سنباده ۲۰۰۰ مقایسه می‌شود. این پولیش خراش های نیمه عمیق را به راحتی از بین می برد. زمان استفاده از پولیش نیمه زبر به طور معمول در مرحله دوم و بعد از استفاده از پولیش زبر می باشد. از این پولیش می توان برای از بین بردن هولوگرام و شفاف کردنه نسبی بدنه خودرو استفاده کرد. بیشتر پولیش ها دارای دو درجه بندی شاین و کات می باشند. کات، میزان درجه سایندگی را و شاین، میزان براقیت و درخشندگی ایجاد شده بعد از استفاده از پولیش را نشان می دهد. میزان سایندگی پولیش نیمه زبر معمولا ۵ از ۱۰ و میزان براقیت نیز اغلب 5 از 10 می‌باشد.

polish car with medium compound

نحوه تشخیص پولیش نیمه زبر با کیفیت

یک پولیش خوب می بایست ترکیباتش بر پایه آب باشد و از هیچ گونه مشتقات نفتی آسیب زننده در آن استفاده نشده باشد. همچنین فاقد هرگونه سیلیکون، فیلر، واکس و مواد چرب باشد. محصولات بی کیفیت، ممکن است دارای محتویات پر کننده و براق کننده باشد. بدین معنا که با استفاده پولیش سطح بدنه خودرو به سرعت صاف و براق می‌شود.  اما در اثر شستشوی ماشین و یا حرارت نور خورشید،  این مواد از بین رفته و آسیب‌های روی سطح مجددا نمایان می‌شوند.

 

چه نواقص رنگی با پولیش متوسط برطرف می گردد؟

تشخیص نوع آسیب به رنگ بدنه خودرو، کمک شایانی در انتخاب نوع پولیش و همچنین میزان آسیب و خسارت می کند.

  • اکسیداسیون

همانطور که می‌دانید اکسیژن موجود در هوا با مولوکول‌های رنگ ماشین واکنش نشان می‌دهد. در واقع این فرایند اکسیداسیون در مناطق شرجی و با بارندگی زیاد، بیشتر به چشم می‌آید. اکسیداسیون در ابتدا سبب مات شدن رنگ و پس از نفوذ بیشتر به لایه‌های رنگ، حتی می‌تواند سبب زنگ زدگی بدنه ماشین نیز شود. پولیش متوسط در صورتی که این مات شدگی در لایه‌های عمقی نباشد، می‌تواند آن را از بین ببرد.

  • خط و خش نیمه عمیق در اثر برخورد با اشیا

گاهی اوقات در اثر برخورد سنگ ریزه، تصادف و … خط و خش‌های نیمه عمیق روی ماشین به وجود می‌آید. این خراش‌ها به راحتی با پولیش متوسط قابل بر طرف کردن می‌باشد.

 

چگونه پولیش نیمه زبر را روی بدنه ماشین اجرا کنیم؟

– ابتدا خودروی خود را تمیز، خشک و عاری از هرگونه آلودگی نمایید.

– اگر خط و خش خودوریتان عمیق است، بهتر است ابتدا مراحل قبل پولیشکاری را  آغاز نمایید.

– مقداری از از مواد پولیش را روی پد پولیش بزنید. دقت نمایید که پد پولیش باید حتما نیمه زبر باشد.

– بهتر است این کار را با پولیشر اوربیتال انجام دهید.

– سطح بدنه را به پنل‌های 40 × 40 تقسیم کنید. و پنل به پنل کار را پیش ببرید.

– کار را با سرعت کم آغاز کرده و تا حداکثر 5400  دور در دقیقه انجام دهید.

– پس از بین رفتن خطو خش نیمه عمیق، باقی مانده مواد را با دستمال مایکروفایبر از سطح پاک کنید.

– مرحله بعد پولیشکاری با پولیش نرم را آغاز کنید.

 

نکات مهم در استفاده از پولیش متوسط

– استفاده از مواد استاندارد برای پولیش بسیار مهم است، زیرا در صورت استفاده از مواد نامرغوب ممکن است رنگ بدنه خودرو دچار آسیب شود و یا حتی از بین برود.

– می توانید بعد از انجام عملیات پولیش برای ایجاد درخشندگی بیشتر و مراقبت از سطح از پوشش محافظ همچون سرامیک، سرامیک واکس ،.. استفاده نمایید.

– عملیات پولیش یک کار بسیار تخصصی می باشد و حتما باید در مراکز دیتیلینگ حرفه ای انجام گیرد. با کلیک بر روی لینک زیر با مراکز معتبر دیتیلینگ در شهر خود آشنا شوید.

مراکز دیتیلینگ معتبر

 

معرفی محصولات برتر

ما در اینجا با معرفی 6 پولیش متوسط برتر کار شما را در انتخاب برند راحت می کنیم. فروشگاه گنجی پخش با دارا بودن سبد محصولات کامل در زمینه نگهداری و مراقبت از خودرو، برند های مختلف با استاندارد کامل را در اختیار شما قرار می دهد.

 

koch chemie p6.01

  • پولیش کوکمی-کخ کیمی پولیش مخصوص بدنه خودرو Koch Chemie P6.01 One Cut & Finish

برای کسانی که طرفدار دیتیلینگ خودرو هستند پولیش کردن در هر نوع دیتیلی ضروری می باشد. انتخاب پولیش متناسب با نیاز مصرف کننده نیز بسیار مهم می باشد. پولیش ماشین کخ کیمی خراش های ریز را از بین برده و موجب درخشندگی عمیق بدنه خودرو می شود. از مزیت‌های دیگر این پولیش ماندگاری بالای آن می باشد. پولیش تک مرحله‌ای کخ کیمی برای سطوح بدنه خودرو، موتورسیکلت و … مناسب می باشد. همچنین این محصول فاقد سیلیکون است. میزان لایه برداری این محصول 6 از 10 و میزان شاین آن 7 از 10 می‌باشد.

قیمت و خرید پولیش F6.01 کوکمی

 

پولیش سوناکس

  • پولیش متوسط NP 03-06 سوناکس – Sonax

پولیش سوناکس با ترکیبات فاقد سیلیکون و میزان درجه زبری متوسط به راحتی کلیه خط و خش های سطحی بدنه خودرو را از بین می برد. این محصول آنتی هولوگرام می باشد. پولیش نیمه زبر Sonax درخشندگی بسیار زیادی در بدنه خودرو ایجاد می کند. این پولیش دارای قدرت سایندگی ۳ از ۶ و همچنین قدرت براق کنندگی ۶ از ۶ می باشد. این محصول Sonax عاری از سیلیکون و فیلر بوده و بر پایه آب است، بدین معنی که در هنگام پولیش‌کاری گرد و غبار کمی تولید کرده و از داغ شدن سطح جلوگیری می‌کند.

قیمت و خرید پولیش متوسط NP 03-06 سوناکس

 

پولیش حرفه ای مرحله دوم بدنه خودرو 500 میلی لیتری مدل ILLUMINA 2.0 مفرا-Mafra

  • پولیش حرفه ای مرحله دوم بدنه خودرو 500 میلی لیتری مدل ILLUMINA 2.0 مفرا-Mafra

پولیش مفرا-Mafra، بدون بو است و حاوی سیلیکون و مواد پر کننده نیست. پولیش متوسط Mafra، دارای اثر ضد هولوگرام است و درخششی عمیق در مدت زمان کم ایجاد می کند. این محصول برای نقص های ناشی از کهنگی و یا اشباع رنگ ایده آل است. مناسب برای استفاده هم با دستگاه پولیشر اوربیتال و هم روتاری می باشد. از خصوصیات این محصول می توان به عدم ایجاد گرده در حین کار اشاره کرد و راحتی در کار و دستمال کشیدن آسان را به همراه دارد.

قیمت و خرید پولیش مفرا

 

پولیش متوسط Labocosmetica بزرگ مخصوص بدنه خودرو مدل LEALE

  • پولیش متوسط Labocosmetica بزرگ مخصوص بدنه خودرو مدل LEALE

پولیش نیمه زبر Labocosmetica بزرگ مخصوص بدنه خودرو مدل LEALE، یک پولیش با درجه زبری متوسط است. این محصول در مرحله دوم پرداخت استفاده شده و خطوط باقی‌مانده از پولیش زبر را از بین می‌برد. همچنین از آن جهت پاک کردن خط و خش‌های حاصل از برخورد سنگ‌ریزه، شست‌وشوی خودرو و … استفاده می‌شود. پس از استفاده این محصول متوجه خواهید شد که براقیت خوبی را نیز به سطح می‌بخشد.

ساختار این پولیش بر پایه آب بوده و هیچ سیلیکونی در آن به کار نرفته است. راه‌حلی امن و مطمئن برای همه‌ی خودروها با هر رنگ بدنه‌ای است. در صورت استفاده از پد پولیش مناسب، این کالا می‌تواند به عنوان پولیش تک مرحله‌ای نیز استفاده شود و در ضمن از بین بردن خطوط، براقیت خاصی را به سطح بدهد. این محصول قابل استفاده با دستگاه پولیش و با سرعت پایین است که همین موضوع ریسک ایجاد هولوگرام بر روی سطح را تا حد بسیاری پایین می‌آورد.

قیمت و خرید پولیش لابوکاسمتیکا

 

PGPro Platinum Polish PG 2

  • پولیش نیمه زبر پی جی مدل PGPro Platinum Polish PG 2

پولیش متوسط پی جی مدل PGPro Platinum Polish PG 2 پولیش مخصوص بدنه خودرو PermaGlass، با کیفیت بسیار عالی جهت از بین بردن خطوط سطحی به وجود آمده روی بدنه خودرو به کار می رود و عملکرد و نتیجه بسیار عالی در پایان از خود نشان می دهد. پولیش پی جی مدل PGPro Platinum Polish PG 2 با استفاده از فرمولاسیون ویژه و بادوام هرگونه اثر هولوگرام را از بدنه خودروی شما پاک می کند. از این پولیش می توان هم با دستگاه پولیش و هم با دست استفاده کرد. پولیش متوسط PG علاوه بر خط و خش کلیه آثار زنگ زدگی و لکه های باران اسیدی را نیز از بین میبرد. پولیش PG فاقد سیلیکون است. از دیگر ویژگی های این پولیش خاصیت براق کنندگی آن می باشد.

قیمت و خرید پولیش پی جی

 

پولیش نیمه زبر Autosol مدل 220

  • پولیش تک مرحله ای اسپید گلاس اتوسول مدل 220

پولیش اسپید گلاس اتوسول در یک مرحله کلیه خط و خش های متوسط و هولوگرام و اکسیداسیون بدنه خودرو را به خوبی از بین برده و همزمان به آن درخشندگی خاصی می بخشد. همچنین این پولیش فاقد سیلیکون می باشد. پولیش نیمه زبر Autosol مدل 220، پولیش متوسط فوق العاده با درجه لایه برداری 6 از 10 و براق کنندگی 7 از 10 می‌باشد.

این پولیش می‌تواند در یک مرحله پولیشکاری، کلیه خط و خش‌های متوسط و خطوط گردابی و هولوگرامی و اکسیدشدگی‌های سطوح رنگ بدنه خودرو را برطرف کرده و سطحی بسیار درخشان و براق را حاصل نماید. این محصول هم بصورت دستی و هم با دستگاه پولیش قابل اعمال است. پولیش اتوسول آلمان برای تمامی سطوح رنگ شده جدید یا اصلی خودرو و پوشش های کیلری سخت و مقاوم در برابر خط و خش بسیار مناسب است و نتیجه ای فوق العاده حاصل می کند. پولیش نیمه زبر اتوسول می‌تواند برای رفع خطوط ناشی از گرد و خاک و گل و لای و آثار پولیش زبر بدنه خودرو بهترین عملکرد را داشته و کاملا فاقد سیلیکون می‌باشد.

قیمت و خرید پولیش اتوسول

 

 

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متدوال پیرامون پولیش متوسط:

کار اصلی پولیش متوسط چیست؟

از بین بردن خطوط نیمه عمیق، هولوگرام و براق کردن نسبی بدنه خودرو

آیا از پولیش نیمه زبر برای تمام قسمت‌های خودرو می توان استفاده کرد؟

خیر، پولیش‌ها برای قسمت‌های مختلف خودرو جداگانه ارائه می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان پولیش مخصوص رنگ بدنه، مخصوص چراغ، مخصوص شیشه و… اشاره کرد.

یک پولیش نیمه زبر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پولیشی که فاقد هرگونه فیلر، سیلیکون و چربی باشد. بهتر است پولیش بر پایه آب بوده و گرد و غبار کمی در حین کار ایجاد کند.

آیا مراجعه به مراکز دیتیلینگ جهت پولیش متوسط بدنه ماشین ضروری است؟

خیر، شما می‌توانید با پولیش دستی اینکار را انجام دهید. اما مراجعه به مراکز دیتیلینگ به دلیل استفاده از پولیشر و مواد پولیش مخصوص پولیشر، بازده بهتری دارد.

آیا بعد از اجرای پولیش متوسط می‌توان، پوشش محافظ اجرا کرد؟

خیر، بهتر است پس از این مرحله، از پولیش نهایی و نرم استفاده شود.

4 نظرات
  1. قیومی می گوید

    بین این محصولات من از سوناکس استفاده کردم و راضی بودم، خیلی خوب ترمیم میکنه و تاثیر آنی داره

  2. نژادملک می گوید

    تقریبا همشون یه رنج قیمت دارن ولی من سوناکس و روپس رو ترجیح میدم

  3. محمد قنبری می گوید

    من همیشه طرفدار نانوتیس هستم

  4. امیر صمدی می گوید

    فقط روپس، هم دستگاهاش عالیه هم موادش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − شش =