ارزان ترین روش محافظت از بدنه خودرو

محافظت و نگهداری بدنه خودرو، موضوعی بوده که همیشه مورد توجه کاربران خودرو قرار گرفته است.

همانطور که می‌دانید محافظت از بدنه خودرو در برابر خط و خش، فضولات پرندگان، باران‌های اسیدی و … بسیار مهم و ضروری است. برای نگهداری از خودرو، تا کنون محصولات بسیاری روانه‌ی بازار شده‌اند. به لطف پیشرفت صنعت دیتیلینگ، تنوع این محصولات بسیار بالا است و روز به روز مدل‌های جدید با فناوری پیشرفته‌تری به مشتریان عرضه می‌شود. بهترین و مقاوم‌ترین پوشش محافظ بدنه خودرو، نانو سرامیک است. اما بعضی از کاربران خودرو از سرامیک به دلیل قیمت بالا و اجرای تخصصی، استفاده نمی‌کنند. ما در این مقاله محصولات قابل جایگزین شدن با هزینه کمتر را معرفی می‌نماییم.

Synthetic Hard Wax

عوامل تهدید کننده رنگ و راهکار جلوگیری از آن

پیش از آنکه به بررسی راهکارهای مناسب جهت مراقبت و نگهداری از بدنه خودرو بپردازیم، باید با عوامل تهدید کننده رنگ بدنه خودرو آشنا شویم:

۱- نور خورشید

اگر خودروتان به طور همیشگی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، بدون شک بعد از مدتی خودرو دچار آفتاب‌سوختگی خواهد شد. به عقیده کارشناسان، نور خورشید اصلی‌ترین تهدید رنگ خودرو محسوب می‌شود. تهدیدی که موجب کاهش ضخامت، رنگ پریدگی و زردی می‌شود. آسیب‌های اشعه خورشید تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود. تابش مداوم آفتاب موجب گرم شدن بیش‌ازحد لوازم پلاستیکی داخل خودرو می‌شود. این قطعات در اثر گرما گاز سمی بنزن را تولید می‌کنند که به‌طور مستقیم در افزایش احتمال ابتلا به سرطان مؤثر است.

˃ راه حل ˂

برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات، اول از همه باید سعی کنید خودرو را در سایه و یا زیر سقف پارک نمایید. اگر این امکان را ندارید، استفاده از چادر برای خودرو به شدت پیشنهاد می‌شود. استفاده از چادر یکی از راه‌های ساده برای در امان ماندن رنگ بدنه از اشعه‌های مضر خورشید است. البته در نظر داشته باشید بعضی چادرها به عنوان مثال آن‌هایی که دارای ساختار پلاستیکی هستند، به علت استفاده از مواد نامناسب در آنها به‌جای حفاظت، بیشتر به رنگ خودرو آسیب می‌زنند. بهتر است در هنگام خرید، چادرهای چندلایه با غشای میانی پنبه‌ای را انتخاب نمایید. راهکار بعدی استفاده از پوشش محافظ با قابلیت مقاومت در برابر اشعه نور خورشید است. از جمله این پوشش‌های محافظ می‌توان به سرامیک، سرامیک واکس و سیلنت اشاره نمود.

 

۲- باران اسیدی، صمغ درختان و فضولات پرندگان

فضولات پرندگان و باران‌های اسیدی دارای مواد مضر و اسیدی بسیار و شیره‌ی درختان به علت چسبندگی که دارد، آسیب‌های مختلفی را به رنگ خودرو وارد می‌کند. نکته مهم دیگر این است که هرچه این موارد، مدت زمان بیشتری روی بدنه و در تماس با رنگ خودرو بمانند به طور قطع آسیب‌های بیشتری وارد می‌کند. پس بهتر است تا حد امکان خودرو خود را از فضولات پرندگان دور نگه دارید و برای محافظت هرچه بیشتر از رنگ خودرو، در سریع ترین زمان، اثر فضولات پرندگان را از روی بدنه ماشین پاک کنید.

˃ راه حل ˂

همانطور که ذکر شد، باران اسیدی، شیره‌ی درختان و فضولات پرندگان اگر مدت طولانی بر روی بدنه خودرو بمانند، آسیب‌های زیادی را برای رنگ بدنه با خود به همراه دارند؛ به خصوص زمانیکه بعد از مدت‌ها بخواهید این مواد را از روی بدنه خودرو پاک نمایید، متوجه می‌شوید که رنگ زیر آن با بقیه‌ قسمت‌های خودرو به طور کامل متفاوت است. پس اگر یکی از این موارد ذکر شده را بر روی بدنه خودرو دیدید، برای پاک کردن آن‌ها درنگ نکنید و در اولین فرصت نسبت به تمیز کردن خودرو خود اقدام نمایید. دومین راهکار استفاده از پوشش‌های محافظ نانو سرامیک، سرامیک واکس و سیلنت است. این محصولات قابلیت مجافظت از بدنه در اثر این عوامل را دارا می‌باشند.

 

۳- شستشوی نامناسب خودرو

در خصوص مدت زمان شست‌شوی خودرو، عدد دقیقی تا به امروز ذکر نشده است؛ چرا که اگر شست‌وشوی خودرو اصولی انجام گیرد، هیچگونه آسیبی به خودرو وارد نمی‌شود. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، وسایلی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی برای انتخاب کارواش نیز باید خوب فکر کنید. دستمال‌ها و مواد شوینده اگر مناسب نباشند، باعث ایجاد خطوط بر روی بدنه می‌شوند.

˃ راه حل ˂

انتخاب مواد مناسب و به خصوص دستمالی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد، بسیار مهم و اساسی است. حتما برای خرید این محصولات به فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر مراحعه فرمایید. توجه داشته باشید که اگر تنها از دستمال می‌خواهید استفاده کنید، حتما آن را مرطوب نمایید؛ چرا که دستمال خشک، باعث ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو می‌شود.

care your car with hard wax

محافظت از بدنه با هزینه کمتر

 محصولات متنوعی برای ایجاد محافظت از بدنه وجود دارد. و همانطور که ذکر شد سرامیک بهترین و گران‌ترین آن هست. اما محصول جایگزینی که قابلیت مقاومتی در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید، باران اسیدی، فضولات پرندگان، آلاینده‌های صنعتی و… را دارد، سرامیک واکس و نانو سیلنت می‌باشد. در جدول زیر میزان مقاومت و ماندگاری این محصولات در مقایسه با نانو سرامیک را می‌بینید.

ویژگی ماندگاری اشعه UV لکه قطرات آب اکسیداسیون براقیت ضد خط و خش باران اسیدی صمغ درختان
نانو سرامیک 1-5 سال ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★ ★★★★★
سرامیک واکس و سیلنت 6-12 ماه ★★★ ★★ ★★★ ★★★ ★★★ ★★★

 

محافظت از بدنه خودرو همواره مورد توجه صاحبان خودرو و تولید کنندگان خودرو بوده است. ایجاد لایه ای روی بدنه علاوه بر محافظت از بدنه خودرو، می تواند ظاهری زیبا به آن ببخشد. رنگ خودرو در مقابل عوامل خارجی نظیر خط و خش، رطوبت، آفتاب سوختگی، زنگ زدگی، ضربات سطحی و موارد دیگری نظیر ریختن اسید و باران اسیدی قرار دارد و چالش در برابر این عوامل امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. رنگ خودرو از ترکیب مواد شیمیایی مختلف ساخته می‌شود که پس از گذشت مدتی، نسبت به گرما و مواد اسیدی واکنش منفی نشان می‌دهد. در نتیجه خودرویی که رنگ آن باید تا سال‌ها عمر کند، بیشتر از مدت محدودی دوام نخواهد آورد. بعد از مدتی دچار آفتاب سوختگی، پوسته شدن و یا ترک خوردن رنگ بدنه خودرو می‌شود.

 

 

سرامیک واکس و سیلنت

سرامیک واکس و سیلنت تقریبا می‌توان گفت هر دو از خانواده پلیمرها هستند. وجود پلیمر در ساختار سرامیک واکس و سیلنت، چیزی است که این محصولات را از واکس معمولی یا کارناوبا متفاوت کرده است. زیرا واکس معمولی قابلیت محافظت از بدنه خودرو در برابر اشعه ماورای بنفش که یکی از بیشترین دلایل آسیب بدنه ماشین است، ندارد. علاوه بر اینها پلیمر ماندگاری این محصولات را بر روی سطح هم زیاد می‌کند. در حالیکه واکس معمولی باید بعد از هر شستشو یا نهایتا هر ماه استفاده شود.

 

مزایای استفاده از سرامیک واکس و سیلنت

  • اعمال سریع و آسان
  • ایجاد خاصیت آبگریزی
  • ایجاد براقیت و درخشندگی
  • دارای خاصیت تمیز کنندگی
  • ایجاد لایه محافظ روی بدنه خودرو

 

معرفی محصولات برتر محافظ بدنه خودرو با هزینه کمتر

در ادامه به معرفی چند محصول محافظت از بدنه خودرو برتر می پردازیم. این محصولات توسط فروشگاه لوازم خودرو گنجی پخش مورد تست و آزمایش قرار گرفته و مورد تایید بسیاری از کاربران بوده است.

سرامیک واکس کاسه ای 12 ماهه نانوتیس NanoTiss Ceramic Coating Wax

  • سرامیک واکس کاسه ای 12 ماهه نانوتیس NanoTiss Ceramic Coating Wax

 سرامیک واکس کاسه ای 12 ماهه نانوتیس پوشش محافظ و براق کننده مخصوص کلیه سطوح خودرو NanoTiss، مناسب جهت حفاظت موثر از رنگ خودرو می‌باشد. این محصول دارای مقاومت بالا در برابر آب بوده و خاصیت آبگریزی دارد. ایجاد درخشش و حفاظت بالا با اثر ماندگاری بالا از جمله ویژگی‌های این کالا است. بعد از اعمال آن بر روی خودرو، درخششی عمیق و براقیتی ویژه به وجود می‌آید. از جمله ویژگی‌عای این محصول که آن را منحصر به فرد کرده است، محافظت از رنگ بدنه خودرو در برابر نور خورشید است. شما می‌توانید از این محصول برای تمام سطوح بدنه ماشین همچون بدنه، شیشه، سپر، چراغ و… استفاده نمایید. (به جز پلاستیک مشکی)

قیمت و خرید سرامیک واکس نانوتیس

 

 

محلول محافظ نانو Labocosmetica مخصوص بدنه خودرو مدل CUPIDO

  • محلول محافظ نانو Labocosmetica مخصوص بدنه خودرو مدل CUPIDO

فرمولاسیون به کار رفته در محلول محافظ نانو Labocosmetic مخصوص بدنه خودرو مدل CUPIDO، چیزی بین پوشش‌ نانو سرامیک امروزی و نوع سنتی آن است. به عبارتی می‌توان گفت که این محصول به پلیمر شبیه است و انعطاف بالایی در برابر خط و خش‌های ریز دارد. این محصول با ایجاد یک لایه محافظ بر روی بدنه خودرو، نقش محافظ را نیز ایفا می‌کند. این محصول به سطح می‌چسبد و باعث می‌شود که از کثیف شدن بدنه خودرو در مقابل فضولات پرندگان، باران‌های اسیدی و در کل انواع آلودگی‌ها جلوگیری نماید. این محصول دارای ماندگاری 5 تا 9 ماه بوده و در برابر نورخوشید مقاوم است.

قیمت و خرید نانو سیلنت لابوکاسمتیکا

 

 

اسپری محافظ و آب‌گریز رنگ اکستریم مخصوص رنگ بدنه خودرو سوناکس-Sonax مدل Xtreme

  • اسپری محافظ و آب‌گریز رنگ اکستریم مخصوص رنگ بدنه خودرو سوناکس-Sonax مدل Xtreme

اسپری محافظ و آب‌گریز رنگ اکستریم مخصوص رنگ بدنه خودرو سوناکس Sonax، محصول منحصر بفرد سوناکس است که خاصیت براق کننده، تمیز کننده و محافظت کننده بدنه خودرو را دارد. این محصول دارای قدرت تمیز کنندگی بالایی می باشد و با خاصیت آبگریزی از ایجاد لکه روی بدنه جلوگیری می نماید. اسپری محافظ و آبگریز رنگ اکستریم سوناکس یک خودرو کامل را فقط در عرض ۵ دقیقه در حین شستشوی خودرو محافظت می نماید. این اسپری محافظ عمق رنگ سطوح رنگ را بهبود می بخشد و یک پایان درخشان را به ارمغان می آورد. استفاده از اسپری محافظ اکستریم محافظ بسیار آسان است و برای مدت زمان طولانی از بدنه خودروی شما محافظت می کند. 

قیمت و خرید اسپری محافظ سوناکس

 

 

واکس و پوشش محافظ نانو مخصوص بدنه خودرو پی جی-PG PermaGlass مدل Glass Polymer Sealant

  • واکس و پوشش محافظ نانو مخصوص بدنه خودرو پی جی-PG PermaGlass مدل Glass Polymer Sealant

واکس و پوشش محافظ نانو مخصوص بدنه خودرو پی جی-PG PermaGlass مدل Glass Polymer Sealant، با ایجاد یک لایه محافظ از سطح بدنه خودروی شما محافظت می کند. این واکس قابلیت اتصال سریع با رنگ بدنه خودرو و سطوح کرومی را داراست. این واکس درخشان کنندگی و براق کنندگی خاصی به رنگ بدنه خودرو می بخشد. ماندگاری این واکس بسته به نوع نگهداری و شرایط آب و هوایی تا دو سال می باشد. واکس پی جی از سطح در برابر نور خورشید، اکسیداسیون، نمک جاده، صمغ درختان، مواد شوینده محافظت می کند.

قیمت و خرید واکس نانو پی‌جی

 

 

واکس نانو لایه سخت محافظ مخصوص بدنه خودرو اتوسول-Autosol مدل Nano Protection Hard Wax

  • واکس نانو لایه سخت محافظ مخصوص بدنه خودرو اتوسول-Autosol مدل Nano Protection Hard Wax

واکس نانو لایه سخت محافظ مخصوص بدنه خودرو اتوسول Autosol، با کیفیت عالی و استفاده از فناوری نانو در ساخت ترکیبات آن از رنگ بدنه خودروی شما در برابر تمامی عوامل محیطی محافظت می کند. خاصیت آبگریزی این واکس باعث کاهش جذب گرد و غبار می شود و همچنین خاصیت براق کنندگی آن موجب درخشان شدن بدنه می شود. همچنین این واکس باعث محافظت از بدنه خودروی شما در برابر اکسیداسیون نیز می شود. واکس نانو لایه سخت محافظ اتوسول، هیچ گونه اثر سفیدی روی قطعات پلاستیکی یا لاستیکی باقی نمی‌گذارد. این واکس که از عناصر نانو و پلیمر مدرن ساخته شده است براقیتی عمیق با اثر ماندگاری بالا ایجاد می نماید. واکس نانو لایه سخت محافظ مخصوص بدنه خودرو اتوسول Autosol، برای هر نوع رنگ بدنه خودرو و محافظت از آن مناسب می باشد.

قیمت و خرید واکس سخت اتوسول

 

سوالات متداول پیرامون ارزان ترین روش محافظت از بدنه خودرو:

بهترین پوشش محافظ بدنه چیست؟

نانو سرامیک

بهترین جایگزین پوشش نانو سرامیک چیست؟

سرامیک واکس و سیلنت

چرا باید از بدنه خودرو محافظت نماییم؟

زیرا بدنه خودرو در برابر اشعه ماورای بنفش، آلاینده صنعتی، باران اسیدی و سایر عوامل محیطی به سرعت آسیب می‌بیند.

چرا واکس جایگزین مناسب برای سرامیک نیست؟

زیرا قابلیت محافظت از بدنه خودرو در برابر عوامل محیطی را ندارد.

آیا سرامیک واکس به اندازه سرامیک مقاوم در برابر اشعه UV است؟

اگر مقاومت سرامیک 5 از 5 باشد، مقاومت سرامیک واکس 3 از 5 است.

11 نظرات
  1. مصطفی علیپور می گوید

    من واکس کاسه ای نانوتیس رو چند دوره استفاده کردم و خیلی راضی بودم،

  2. کامران خدابنده می گوید

    قیمتا که بنظر معقوله البته اگه واقعا اون کارایی که نوشته شده رو داشته باشن

  3. محمد حسین می گوید

    من قصد خرید واکس کاسه ای Tonyin رو دارم، کسی تابحال استفاده کرده؟ راضی بودید؟

    1. محمد قربانی می گوید

      من از واکس کاسه ای Tonyin استفاده کردم برای ماشینم، میتونم بگم با توجه به قیمت مناسبی که داره چیزی نسبت به برند های دیگه کم نداره و کیفیتش خوبه

    2. رامبد تیموری می گوید

      من اعتماد کردم و استفاده کردم از واکس تونین، خوب بود ولی مدت ماندگاریش نمیدونم چقدره

  4. زرینی می گوید

    بین سوناکس هایی که معرفی شده کدومش بهتره؟

  5. حمید کرامت می گوید

    من از واکس کاسه ای نانوتیس رو استفاده کردم و راضی بودم قدرت آبگریزی عالی داشت

  6. محمد رفیعی می گوید

    من سرامیک واکس نانوتیس استفاده کردم و خیلی راضی هستم از ش

  7. محمد عظیمی می گوید

    نانوتیس همیشه بهترینه

  8. سید محمد هاشمی می گوید

    آفتاب سوختگی خودرو را باید چکار کرد آیا راه حلی غیر از رنگ زدن خودرو وجود دارد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 5 =