معرفی کیا سراتو 2019

معرفی کیا سراتو 2019

کمپانی کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به ‌عنوان زیرمجموعه‌ای از کمپانی هیوندای، محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. کمپانی کیا موتورز، قدیمی‌ترین خودروساز کره جنوبی محسوب می‌شود. کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است، که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی مستقر می‌باشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره دادوستد می‌شود. شرکت هیوندای موتور با در اختیار داشتن ۳۳٫۹۹٪ درصد از سهام کیا موتورز، بزرگترین سهام ‌دار آن به ‌شمار می‌آید. شرکت کیا موتورز به ‌عنوان قدیمی‌ ترین شرکت خودروسازی کره ای، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌ سازی، شروع به کار نمود. در سال ۱۹۵۲، این شرکت نام خود را از «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر داد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سواری کرد. در سال ۱۹۸۶ و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی از مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برای بازار داخلی و هم برای بازار خارجی (جهت صادرات) نمود. این مدل‌ها همچنین شامل کیا پراید (بر مبنای مدل مزدا ۱۲۱) و کیا آولا بودند، که در بازار آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد اسپایر به فروش رفت.

کمپانی خودرو سازی کیا، نمایشگاه دیترویت امسال را با معرفی نسل جدید سراتو آغاز میکند. طراحی نسل جدید این سدان کامپکت کیا نشانه هایی از پرچمدار محصولات این کمپانی یعنی استینگر را در ظاهر خود به نمایش گذاشته تا بدنه تهاجمی تری را شاهد باشیم. نسل سوم سدان کامپکت کیا سراتو (در بازار‌ ایالات متحده با نام فورته) که در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد، اکنون و پس از کیا استینگر، از زبان طراحی متفاوت و البته جذاب‌تری بهره می‌برد. دماغه‌ی روبه جلو، چراغ‌های کشیده و باریک، سقف کشیده و کم‌ارتفاع در کنار بخش انتهایی کوتاه، برخی از المان‌های طراحی نسل جدید سراتو هستند که به آن ظاهری اسپرت و تهاجمی می‌بخشند. 

در واقع کیا می‌گوید ظاهر فورته جدید رضایت‌بخش‌تر از گذشته بوده و تصویر اسپورتی را به نمایش خواهد گذاشت که از مدل اسپورت استینگر الهام گرفته است. قطعاً می‌توان تاثیر استینگر را روی بخش عقبی فورته دید که به نظر می‌رسد کمی پهن‌تر و عضلانی‌تر است. سپر عقب بازطراحی شده نیز هم‌اکنون پذیرای چراغ‌های راهنما بوده و چراغ‌های عقب نیز با نوار افقی مشابه نمونه بکار رفته در اسپورتیج به یکدیگر ارتباط پیدا کرده‌اند. اما در بخش جلو نیز شاهد خیزهای برجسته‌تر کاپوت هستیم. نمای جلوی جدید باعث شده چراغ‌ها و جلوپنجره جدا از یکدیگر باشند. خود چراغ‌ها نیز تغییر یافته و کیا جلوپنجره سراتوی جدید را روشی تازه برای به نمایش گذاشتن امضای کمپانی یعنی دماغه ببر می‌نامند. 

ما کاملاً مطمئن نیستیم که معنی این سخن چیست اما می‌بینیم که ورودی‌های هوا و چراغ‌های روزتاب نیز تغییراتی داشته‌اند. در کنار زبان طراحی جدید، کیا سراتو ۲۰۱۹ از سیستم‌های قوای محرکه و انتقال قدرت جدیدی بهره می‌برد تا حرف‌های جدیدی در این زمینه داشته باشد. این سدان جدید در کنار امکان استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، امکان تجهیز به جعبه‌دنده‌ی CVT‌ جدید کیا را دارد؛ این جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر به‌طور کامل در گروه خودروسازی هیوندای-کیا توسعه یافته است و نام تجاری Intelligent Variable Transmission را به یدک می‌کشد. 

ترکیب این جعبه‌ دنده‌ی جدید با پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر جدید کیا که به واسطه‌ی استفاده از چرخه‌ی اتکینسون توان ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن‌متر تولید می‌کند، منجر به مصرف ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌شود که از بهبود مصرف سوخت ۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نسبت به نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار خبر می‌دهد. در مقایسه با مدل قبلی، سراتوی جدید همچنین ساختار مستحکم تری دارد، در بدنه و شاسی این خودرو از 54درصد فولاد قدرتمند استفاده شده و انتظار می‌رود در تست تصادف موسسه iihs امتیازات کامل را بدست آورد.صندلی ها نیز با وجود ایمنی بیشتر، سبک تر شده اند. 

به گفته کیا در نسل جدید سواری خودرو بهبود یافته و با تجدید نظر مهندسان در سیستم تعلیق، انتظار پایداری و هندلینگ بهتری نیز باید از سراتو داشته باشیم و سیستم ترمز نیز برای دستیابی به عملکردی بهتر بهبود یافته است. در داخل کابین سراتو یک نمایشگر لمسی 8 اینجی به صورت استاندارد نصب می‌شود و استفاده از پلاستیک هم کاهش یافته… سیستم مولتی مدیای نسل جدید به صورت استاندارد از apple car play و android auto پشتیبانی میکند و همچنین میتوانید پیامک هایتان را در داخل صفحه نمایش خودرو بخوانید. از دیگر ویژگی های سراتو میتوان به چراغ های LED جلو، سیستم صوتی حرفه ای هارمن کاردون و و شارژر بی سیم تلفن همراه اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =