معرفی تویوتا کمری 2018

معرفی تویوتا کمری 2018

کمپانی تویوتا، ( Toyota) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی می باشد، که دفتر مرکزی آن، در شهر تویوتا، آیچی قرار دارد. شمار کارکنان شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۳۳ هزار نفر اعلام شد و به عنوان بزرگترین خودرو ساز جهان شناخته می‌شود. اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال 1937 توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش ساکیشی تویودا بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ای‌ای نام داشت. ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد، که بعنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود. در سال ۱۹۳۵ اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی ۱۹۳۷ شرکت تویوتاموتور به طور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفق‌ترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانه‌ای جدید، تأسیس شود.

و اما بیش از سی سال از معرفی اولین نسل تویوتا کمری می‌گذرد. تویوتا با ایجاد تغییرات اساسی در هشتمین نسل از این خودرو قصد دارد سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد. در تمام این سال‌ها، کمری همواره در صدر فروش سدان‌های سایز متوسط بوده است. چندی پیش شرکت خودروسازی تویوتا با معرفی مدل ۲۰۱۸ کمری خبر از ادامه‌ی تولید این سدان محبوب داد. تویوتا برای افزایش فروش مدل‌های قبلی کمری تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای برای مشتریان در نظر می‌گرفت و همین امر باعث می‌شد که کمری همواره در صدر فروش سدان‌های سایز متوسط باشد.

قبل از رونمایی از این خودرو، تویوتا اعلام کرده بود که بازار هدف کمری جدید قشر با درآمد بالاتر است و به همین دلیل احتمالا فروش این خودرو کاهش می‌یابد. با این حال، تویوتا انتظار دارد که کمری همانند ۲۳ سال گذشته صدرنشین جدول فروش در کلاس سدان‌های سایز متوسط باشد. نسل جدید بخاطر استفاده از پلتفرم TNGA در مقایسه با مدل پیشین به میزان 10 میلی‌متر طویل‌تر و 33 میلی‌متر عریض‌تر شده و ارتفاع آن 30 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. درنتیجه سقف و کاپوت نیز به ترتیب 25.4 و 38.1 اینچ پایین‌تر قرار گرفته‌ و موجب بهبود سواری و هندلینگ خودرو شده‌اند.

به‌منظور ارائه تجربه سواری لذت‌بخش و فراموش نشدنی، سامانه تعلیق محور عقب تمامی مدل‌ها به بازوهای کنترلی مجهز شده تا در کنار بهبود فرمان پذیری و هندلینگ، راحتی موردنظر در سواری نیز تأمین گردد. برخلاف شایعاتی که تا همین چند وقت اخیر شنیده می‌شد، تویوتا عرضه مجموعه V6 را در مدل 2018 ادامه می‌دهد و قصد کنار گذاشتن آن را ندارد. بد نیست اشاره‌ای بکنم که بلوک 3.5 لیتری جدید موسوم به D-4S در کالبَد هایلندِر جدید، سیِنا و لِکسِس RX 350 به ترتیب ارقام زیر را ارائه می‌کند: 295 اسب بخار و 356.5 نیوتون‌متر؛ 296 اسب بخار و 356.5 نیوتون‌متر؛ 295 اسب بخار و 363.3 نیوتون‌متر.

مدل ۲۰۱۸ تویوتا کمری دست‌خوش تغییراتی بسیاری شده است. به‌عبارت دقیق‌تر، تویوتا با باز طراحی تمامی قسمت‌های این خودرو ریسک بزرگی کرده است. در طول ۳۰ سال گذشته، بیش از ۱۹ میلیون دستگاه از این خودرو تولید و در سراسر دنیا به‌فروش رسیده است. در طول تمامی این سال‌ها تویوتا همواره خط سیری منطقی میان قابلیت‌های فنی و امکانات رفاهی کمری، دنبال کرده است و حالا با تغییر این مسیر در مدل ۲۰۱۸، فصل جدیدی از تولید این محصول پرطرفدار را آغاز کرده است. بیشترین تغییرات ایجاد شده در کمری ۲۰۱۸، در بخش طراحی خارجی آن صورت گرفته است.

با طراحی خطوط مختلف، ظاهر کمری خشن‌تر از همیشه طراحی شده، ارتفاع آن کاهش یافته و تناسب بهتری میان بخش جلو و عقب خودرو برقرار شده است. در نمای جانبی، طراحی عضلانی مدل ۲۰۱۸، خبر از سدانی خانوادگی با ویژگی‌های اسپرت می‌دهد. تویوتا سعی کرده این خودرو را به جدیدترین تکنولوژی‌های روز مجهز کند و فضای داخلی را با مواد با کیفیت‌تر به تولید برساند. از دیگر تغییرات این خودرو می‌توان به پلتفرم جدید و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر جدید (برای جایگزینی با مدل آریون) اشاره کرد. سیستم هشدار پیش از برخورد، سیستم اتوماتیک ترمز اضطراری، سیستم هشدار خروج از خطوط به همراه سیستم کمکی فرمان، سیستم نور بالا خودکار، کروز کنترل فعال، ۷ کیسه‌ی هوا، دوربین پشت، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، تایر زاپاس، سیستم انتخاب حالت رانندگی، چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ روز، نمایشگر ۷ اینچی، اپلیکیشن‌های تویوتا، بلندگو، ورودی‌های USB/Aux و بلوتوث، کامپیوتر دیجیتال ۴.۲ اینچی، صندلی‌های با تزیین پارچه‌ای، فرمان چرم مصنوعی با دکمه‌های کنترلی، اتصال ۱۲ ولت برای وسایل، ترمز الکتریکی پارک، سیستم تهویه دستی، تنظیم برقی گودی کمر برای صندلی راننده، بالابر اتوماتیک شیشه‌های جلو و عقب از دیگر ویژگی های این خودرو ژاپنی می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =