داتسون کراس مدل 2018

داتسون کراس مدل 2018

کمپانی داتسون، (Datsun) یک شرکت خودروسازی ژاپنی است، که به‌ عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت نیسان محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۳۱ راه‌اندازی شد. در فاصله سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۶ خودروهای تولید شده توسط داتسون، از طریق شبکه فروش و نمایندگی‌های نیسان، صادر یا توزیع می‌گردید. بعدها در سال ۱۹۳۳ یوشیسوکه آیکاوا بنیانگذار شرکت نیسان، داتسون را خریداری کرد. داتسون بیشتر بخاطر مدل‌های داتسون اسپورتس و داتسون ۵۱۰ شناخته شده است. در سال ۱۹۸۶ مدیریت وقت نیسان، تصمیم گرفت که فعالیت برند داتسون را متوقف کند. سپس در سال ۲۰۱۳ مدیرعامل فعلی نیسان، کارلوس غصن اقدام به سازماندهی مجدد برند داتسون جهت تولید خودروهای کلاس ارزان قیمت برای بازارهای در حال ظهور نمود. 

دات در واژه داتسون از سه حرف اول نام‌های دن کنجیرو، فرماندار نظامی تایوان و عضو کابینه دولت، آئویاما روکورو، سرمایه‌دار و تاکه‌اوچی می‌تارو، سرمایه‌دار و نماینده مجلس سفلی که سه پشتیبان مالی شرکت بودند گرفته شده است. ترکیب این سه واژه در زبان ژاپنی به معنی خرگوش گریزپا است و به عنوان فرزند این سه نفر واژه son به معنی پسر به آن اضافه شد. پس از این، واژه son به sun تغییر داده شد تا از هم‌آوایی با کلمه زیان جلوگیری شود و معنی خورشید نیز مد نظر آید. 

امسال، داتسون اولین تیزر از مدل کراس خود را منتشر کرد که یک کراس اوور کامپکت جدید است. این خودروساز در روز 18 ژانویه 2018 در جاکارتای اندونزی از این مدل جدید رونمایی کرد. داتسون کراس نسخه تولیدی داتسون گو کراس کانسپت است که در Auto Expo سال 2016 رونمایی شده بود. این کانسپت یک کراس اوور کاملا جدید را نشان می داد. در حالی که این مدل تولیدی در قسمت جلو به کانسپت خود شباهت دارد و در زوایای دیگر دارای برخی تفاوت ها می باشد. 

داتسون کراس یک کراس اوور کاملا جدید نیست بلکه نسخه ای ارتفاع یافته به سبک آفرود از MPV داتسون گو پلاس است. این خودرو دارای عناصر طراحی تهاجمی همچون چراغ های مه شکن نصب شده در بالا، سپرهای تهاجمی، تزئینات بدنه مشکی، رکاب های نقره ای و ریل های سقف مشکی است. داتسون کراس همچون داتسون گو پلاس دارای ساختار هفت سرنشین خواهد بود. این خودرو از موتور 1.2 لیتری بنزینی HR12DE مشابه گو پلاس بهره می برد. 

این موتور دمش طبیعی سه سیلندر قدرت 68 اسب بخار و گشتاور 104 نیوتون متر تولید می کند. داتسون این موتور را با گیربکس دستی پنج سرعته و حتی CVT ارائه می کند. طراحان همچنین عناصر فلزی، حفاظ زیر بدنه و رینگ‌های 15 اینچی آلیاژی را نیز در نظر گرفته‌اند. از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر می‌توان ریل‌های سقف کرومی و خط شانه متمایز با دینامیک رو به عقب خودرو را برشمرد. کابین نیز نسبتاً پایه بوده اما رانندگان در آن شاهد غربیلک فرمان سه پره، تریم فیبر کربن و صندلی‌های مشکی با دوخت‌های نقره‌ای خواهند بود. 

دیگر شاخصه‌های برجسته کابین شامل سیستم اطلاعات سرگرمی و صندلی ردیف سوم کوچکی است که در صورت نیاز و در فواصل کوتاه قابل استفاده هستند. کراس ظاهراً دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و همچنین در آن ترمزهای ضد قفل، کنترل کشش، کنترل دینامیک خودرو و دیفرانسیل با لغزش محدود به چشم می‌خورند. این خودرو همچنین از چراغ‌های جلوی اتوماتیک و کیسه‌های هوای جلو سود می‌برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =