نمایشگاه خودروهای تاریخی ایران در برج میلاد

برج میلاد تهران از 17 اردیبهشت تا 12 خردادماه در سالن B میزبان جمعی از خودروهای کلاسیک ارزشمند و خاص می باشد

خودروهای کلاسیک که علاوه ‌بر ارزش اقتصادی، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار ارزشمند هستند را می‌توان بخشی از سرمایه‌های یک کشور دانست.

برج میلاد تهران از ۱۷ اردیبهشت تا ۱۲ خردادماه در سالن B میزبان جمعی از خودروهای کلاسیک ارزشمند و خاص می باشد که به همت موزه خودروهای تاریخی گردآوری شده‌اند. بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۸ تا ۲۴ به بازدید از این مجموعه دوست‌داشتنی و زیبا بپردازند. بلیت ورودی برای بازدید هر نفر ۱۰ هزار تومان است.

پیرمردهای دوست‌داشتنی در نمایشگاه خودرو
با ورود به سالن B مجموعه برج میلاد، بعد از شورولت کوروت‌های C2 و C3 که یکی از خاص‌ترین خودروهای موجود در این مجموعه به‌شمار می‌روند، برخی پانی‌کارهای آمریکایی را پیش‌رو داریم که از بارزترین آن‌ها می‌توان فورد موستانگ ۶۸، موستانگ شلبی GT350، پونتیاک ترانس‌ام، شورولت کامارو Z28 و دوج چارجر را نام برد.
سپس شاهد خودروهای کلاسیک اروپایی خواهیم بود که برخی از آن‌ها بسیار خاص و ارزشمند هستند. به‌عنوان مثال حضور یک دستگاه پورشه ۹۱۱ مدل ۱۹۷۵ نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند، زیرا این خودرو نمادی از تجلی و اصالت یک رویاست که می‌توان این موضوع را در نسل‌های امروزی آن نیز مشاهده کرد.
فراری ۳۶۵ جی‌تی ۴ بی‌بی مدل ۱۹۷۴ نیز دیگر اروپایی خاص و ارزشمند این مجموعه است. البته از این خودرو تنها ۳۸۷ دستگاه تولید شده که ۵۸ دستگاه از آن فرمان‌راست بوده که مختص بازار انگلستان تولید و طراحی شده است. این سوپراسپرت ایتالیایی دارای پیشرانه ۴۹۴۲ سی‌سی ۱۲سیلندر است و توانایی تولید ۳۶۰ اسب‌بخار را دارد. همچنین شتاب صفر تا یکصدکیلومتر ۷٫۲ ثانیه‌ای از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. از دیگر خودروهای اسپرت و خاص حاضر در این مجموعه نیز می‌توان به مواردی از قبیل پنتر جی ۷۲ مدل ۱۹۷۲ میلادی، بیتزارینیStrada 5300 GT، DeTomaso Pantra GTS و جگوار E Type اشاره کرد.
انواع ب‌ام‌و نظیر ب‌ام‌و ۳۰۰۰، ۲۰۰۲، ۳۲۰، ۶۳۰CSi  از دیگر خودروهای جذاب در این مجموعه هستند. همچنین یک دستگاه مینی‌ماینر قرمزرنگ نیز توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. لازم به ذکر است در این مجموعه خودروهای نوستالژیک و خاطره‌انگیزی نظیر گلف نسل یک، پیکان و چند دستگاه از نسل‌های گوناگون فولکس‌واگن بیتل نیز حضور دارد. آلفارومئو ۲۰۰۰ GTV ولانچیا بتا نیز از دیگر ایتالیایی‌های با ارزش این مجموعه هستند.

 کلاسیک‌های خاص و نایاب
یکی از خودروهای نایاب که در این مجموعه گردآوری شده است فیات تیپو مدل ۱۹۲۷ است. این خودرو درواقع به‌خوبی می‌تواند سیر صعودی و تکامل صنعت خودرو را در صد سال گذشته به نمایش درآورد. تیپو ۱۹۲۷ از یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی با حجم دقیق ۴۷۶۶ سی‌سی بهره می‌گرفت که در زمان خود به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی شناخته می‌شد.
دیگر خودروی کلاسیک نایاب اسکس‌تراپلن است که از سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۹ در آمریکا تولید شده است، خودرو موردنظر مدل ۱۹۳۲ است که از یک پیشرانه ۲٫۹‌لیتری ۶ سیلندر خطی بهره می‌گیرد. اما بنتلی مارک ۶ مدل ۱۹۴۶ از دیگر خودروهای با ارزش در این مجموعه است که به‌دلیل طراحی منحصربه‌فرد و همچنین راحتی فراوانی که در سفرهای طولانی‌مدت برای سرنشینان به ارمغان می‌آرود، دارای شهرتی جهانی است. بنتلی مارک ۶ دارای پیشرانه‌ ۶ سیلندر خطی با حجم دقیق ۴۲۵۷ سی‌سی است. این خودرو یکی از نمونه‌های کلاسیک ارزشمند در دنیای امروزی شناخته می‌شود. رولزرویس کرنیش نیز از دیگر خودروهای خاص این مجموعه است که مانند بنتلی مارک ۶ از خودروهای درباری به‌شمار می‌رود. کرنیش موردنظر که مدل ۱۹۷۲ میلادی است، از یک پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با حجم دقیق ۶۷۵۰ سی‌سی بهره می‌گیرد و در زمان خود به‌عنوان یک شگفتی شناخته می‌شد. از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو سقف متحرک آن بوده که در رده خودروهای کانورتیبل قرار گرفته است.
جگوار مارک ۲، مرسدس بنز ۱۷۰S و مرسدس‌بنز ۶۰۰ نیز از دیگر خودروهای نایاب و خاصی است که علاوه‌بر ارزش تاریخی، از ارزش مادی بالایی برخوردار هستند. البته مرسدس‌بنز ۶۰۰ پولمن از خودروهای اشرافی است که از سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ تولید و عرضه شده است. گفتنی است تعداد اندکی از لیموزین‌های سری ۶۰۰ به‌صورت لندولیت ساخته شده‌اند که قسمی از سقف که بالای کابین عقب قرار دارد، به‌صورت کانورتیبل است. لازم به ذکر است این مدل برای سران کشورها نظیر پاپ، دولت آلمان و شاه مخلوع ایران ساخته شده است. مرسدس ۶۰۰ پولمن دارای پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی با حجم   ۶٫۳لیتری است که توانایی تولید نیرویی معادل ۲۵۰ اسب‌بخار را دارد. این نیرو به کمک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در بخش پایانی نیز شاهد حضور انواع مختلفی از اتاق‌های مرسدس بنز هستیم که از بارزترین آن‌ها می‌توان به مرسدس بنز ۱۹۰SL و ۲۳۰ پاگودا اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم که حتما از خودروهای خاص و دیدینی این مجموعه دیدن فرمایید.

3 نظرات
  1. رازی می گوید

    دوستان کیا رفتن این نمایشگاهو ؟؟؟ ارزش وقت گذاشتن داره یا نه؟

  2. شکری می گوید

    یکم بی کیفیت بود… می تونست بهتر از اینا باشه

  3. m.l می گوید

    من رفتم این نمایشگاهو.. یه لحظه نشستم یکم استراحت کنم گوشیمو زدن و برگشتم خونه?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + ده =