هرآنچه باید راجب کارواش نانو (کارواش بدون آب) بدانید…

این تکنولوژی نیازی به تخصص و ابزار خاصی ندارد و راننده ها نیز میتوانند این کار را انجام بدهند.

بسیاری از مردم همچنان ترجیح می دهند خودروی خود را تحت فشار گرم و سرد آب شست وشو کنند، اما باتوجه به مصرف بالای آب و کمبود آب روش های بهتری جایگزین شده است. کارواش بدون آب و کارواش نانو، تکنولوژی جدیدی است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. پیشرفت علم نانو ذرات موجب ورود این فناوری به کارواش شده است.

این تکنولوژی موجب رونق کارواش های سیار شده است. چون نیازی به تخصص و ابزار خاصی ندارد راننده ها نیز میتوانند این کار را انجام بدهند.

نانو نیاز به آب ندارد!

باید بدانید که این تکنولوژی از صنعت کشتی سازی وارد صنعت خودرو سازی شده است. در واقع از نانو به دلیل مقاومت بالا به نفوذ برای مقاوم کردن سطوح در تماس با آب دریا استفاده می کنند و این فناوری خاصیت آب گریزی ایجاد می کند.

هنگامی که جرم و کثیفی یا هر نوع آلودگی روی سطوح قرار می گیرد، هر چه مولکول های آب با سرعت بالاتری به سطح برخورد کنند، توانایی بیشتری در پاک کنندگی دارند که در کارواش های معمول از فشار هوا و آب برای رسیدن به این هدف استفاده میشود. حال فرض کنید آب در اختیار نیست، با تکنولوژی مواد شوینده نانو، دیگر نیازی به آب ندارید.

این مواد می توانند روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کنند و آنها را با ایجاد رشته های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل نمایند. بنابراین جرم های بسیار ریز غیر قابل رویت، در ابعاد نانو از روی سطوح پاک می شوند. هم چنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری, با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت میکنند.

 چگونه در خانه استفاده کنم؟

ابتدا مواد نانو را به سطح خودرو اسپری کنید تا آلودگی ها از آن سطح جدا شده و همزمان لایه‌ای بسیار ظریف از ذرات نانو در زیر گرد و خاک ایجاد می‌شود. با یک حوله آلودگی ها و کثیفی را پاک کنید. با استفاده از پاک کردن با حوله دوم یکنواختی و پرداخت همان لایه نانو و همچنین براق شدن سطح رنگ ایجاد می شود. در مرحله آخر مشاهده خواهید کرد که به سادگی اتومبیل تمیز  شده است.

 و اما مزایای کارواش بدون آب

  • خودرو مدت بیشتری نسبت به روش سنتی تمیز و براق باقی می ماند. این کارواش ها چند منظوره اند و نظافت و درخشندگی فوق‌العاده به علت وجود واکس مخصوص موجود در این شوینده ها ایجاد می کنند.
  • سطح خودرو بسیار صیقلی و لیز شده و چنانچه گرد و خاک در حالت سکون روی خودرو بنشیند، پس از حرکت بخش عمده آن آلاینده‌ها در اثر باد از روی ماشین بلند خواهد شد.
  • آب گریز و آنتی استاتیک می شود و قطرات آب از روی بدنه خودرو جاری می شود.
  • از کدر شدن رنگ بدنه در اثر تابش خورشید تا حد زیادی جلوگیری می شود و میزان براقیت آن از روش سنتی بیشتر است.

چند سوال رایج…

منظور از کارواش بدون آب چیست؟

در این نوع کارواش دیگر نیازی به آب برای شست و شو نداریم و با استفاده ار مواد مخصوص با فناوری نانو، ذرات را روی سطح بدنه خودرو اسپری می کنیم، سپس با دستمال یا حوله مخصوص آن را پاک می کنیم.

آیا قبل از استفاده از کارواش نانو باید ماشین را با آب بشوییم؟

در این روش هیچ احتیاجی به آب نیست.

 از چه حوله یا دستمالی برای پاک کردن استفاده کنم؟

دستمال های مایکروفایبر گزینه مناسبی است. این دستمال ها خاصیت ضد خش دارند و اثرشان پس از استفاده روی سطح باقی نمی ماند. دقت کنید که آن ها یکبار مصرف نیستند و می توانید چه به صورت دستی و چه با ماشین لباسشویی آن ها را بشورید و دفعه بعدی از آن ها استفاده کنید. (البته توصیه می کنیم در هنگام شستشوی حوله از مواد نرم کننده استفاده نکنید تا جهت اطمینان بافت پارچه آسیب نبیند).

آیا این محصولات دارای خاصیت لایه برداری و پولیش هستند؟

خیر. این مواد پولیش و لایه بردار نیستند و در صورت داشتن این خاصیت، کاربر می بایست مهارت و تخصص پولیش کاری را دارا باشد. اگر هم در مدلی این خاصیت را دارا باشد حتما در آن ذکر می شود.

اگر بدنه کثیف یا دارای گرد وخاک باشد، خط و خش ایجاد می شود؟

طبق ادعای سازندگان خیر اما یک سری عوامل قطعا تاثیر گذارند؛ اول این که کیفیت دستمال های مایکروفایبر نقش قابل توجهی در خط و خش افتادن یا نیفتادن دارد. یک دستمال مایکروفایبر خوب، علاوه بر جذب بالا، گرد و خاک و آلودگی های سطح بدنه را جدا کرده و پس از جذب، لابلای پُرزهای خود قرار می دهد تا با سطح بدنه تماس پیدا نکنند. (پس عامل اول که حتما به آن توجه کنید: دستمال خوب و مناسب) عامل دوم سیلیکون است.

بیشتر واکس‌های موجود در بازار، دارای درصد بالای سیلیکون بوده و از خاصیت چرب کردن برای درخشندگی بهره می گیرند و هر ماده‌ای که چرب باشد به‌خوبی خاک و گرد و غبار را به خود جذب می کند و سیلیکون که باعث سفت شدن لاستیک می شود آن را دچار ترک های زود هنگام در دیواره ها می‌کند. پس اینکه مواد تشکیل دهنده یک شوینده نانو دقیقا متشکل از چیست عامل تعیین کننده دیگر است.

در پایان قابل ذکر است که حتما در انتخاب برند نانو کارواش خود و انتخاب دستمال دقت کنید تا سلامت بدنه تضمین گردد. کارواش نانو فناوری جدیدی است که علاوه بر حل مشکل کم آبی می تواند در هر جایی بدون نیاز به آب مورد استفاده قرار گیرد.

3 نظرات
  1. محسن می گوید

    محصول خوبیه، من استفاده کردم و راضی بودم. مخصوصا برای اونایی که ماشینشونو دست هر کارواشی نمیدن تا خط خطیش کنن…

  2. جوادپور می گوید

    این محصول بسیار محصول مناسبیه برای اونایی که ماشینشون دارای پوشش سرامیک هست، برای تمیز کردن خودروهایی که نانوسرامیک شده بدنشون این محصول براحتی آلودگی ایجاد شده رو برطرف میکنه

  3. کیان ابر می گوید

    الان تعداد کارواش های بدون آب خیلی بالا رفته اما تعداد کمی از اونا خوب عمل میکنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =