هزینه های هنگفت نگهداری از بوگاتی ویرون؛ ۴۳۰ میلیون تومان برای تعویض باک

پدرخوانده سوپر اتومبیل های کنونی را می توان بوگاتی ویرون دانست. بوگاتی ویرون دو رگه با ظهور خود در اوایل قرن بیست و یکم، نسخه تمامی مدل های اسپرت و سوپر اسپرت را پیچید. اگر چه تولید ویرون متوقف شده است، اما نسخه های دست دوم آن هنوز طرفداران خاص خود را دارد و قیمتی فراتر از یک میلیون دلار به خود اختصاص داده است.

هزینه نگهداری فوق العاده زیاد بوگاتی ویرون یکی از نکاتیست که همواره پیرامون بوگاتی ویرون باعث جلب توجه زیاد شده است. به عنوان مثال فقط تعویض لاستیک های این خودرو، بین ۳۰ الی ۴۲ هزار دلار هزینه در بر می گیرد. اما به تازگی اسنادی منتشر شده که جزئیات بیشتری درباره قیمت لوازم یدکی بوگاتی ویرون و دستمزدهای تعویض قطعات برملا کرده است.

حال نوبت به قطعات گرانقیمت می رسد. طبق اسناد موجود هر یک از چهار توربوشارژر ویرون، برابر با ۵۶۴۰ یورو (۶۴۰۰ دلار یا ۶۴ میلیون تومان) ارزش گذاری شده است. مثلا اگر فردی به تعویض دو رادیاتور نصب شده در یکی از طرفین خودرو نیاز داشته باشد، باید ۸۰۰۰ یورو (۹۰۹۱ دلار یا بیش از ۹۰ میلیون تومان) به عنوان دستمزد کنار بگذارد. هر کدام از اینترکولرها نیز دارای قیمت ۷۹۱۷ یورو (۸۹۹۶ دلار نزدیک به ۹۰ میلیون تومان) بوده و دستمزد تعویض هر یک برابر با ۱۸۰۰ یورو (۲۰۴۵ دلار یا بیش از ۲۰ میلیون تومان) تعیین شده است.

اما کابوس بزرگ مرتبط با خرابی و تعویض باک بوگاتی ویرون است. در صورت خرابی این قطعه، مالک ویرون باید ۱۷۹۰۴ یورو (۲۰۳۴۹ دلار) برای خرید نمونه جدید هزینه کند. این پایان ماجرا نیست، چرا که تعویض باک ۲۰۰۰۰ یوروی دیگر (معادل ۲۲۷۳۱ دلار) به عنوان دستمزد به مالک تحمیل خواهد کرد تا در مجموع هزینه تعویض باک به رقم بسیار بالای ۳۷۹۰۴ یورو (۴۳۰۸۰ دلار معادل ۴۳۰ میلیون تومان) برسد.

با این رقم بالا می توان به نمایندگی مرسدس بنز مراجعه کرده و با یک دستگاه هاچبک تند و تیز AMG A35 به خانه برگشت؛ یا می توان به یکی از نمایندگی های آئودی رفته و هاچبک پرطرفدار S3 را خریداری کرد.

اما دلیل اصلی بالا بودن دستمزدهای تعویض یا تعمیر قطعات بوگاتی ویرون چیست؟ دلیل اصلی این رقم بالا به پیچیدگی ساختار بوگاتی ویرون مربوط می شود؛ طوری که برای دسترسی به قسمت های نزدیک موتور، باید بخش اعظمی از قسمت میانی وعقب خودرو از هم باز شوند.

در ادامه می توانید لیست قیمت برخی قطعات متعلق به بوگاتی ویرون و هزینه تعویض آنها را مشاهده فرمایید.

3 نظرات
  1. پدرام می گوید

    قطعا کسی که توان خرید این ماشینو داره، توان هزینه نگهداریش رو هم داره…

  2. شاپور می گوید

    خب درآمد اونا به دلاره، از طرفی شاید هزینه هاش بالا باشه، ولی این هزینه ها داره بابت کیفیت بالای ارائه شده پرداخت میشه….

  3. آریو می گوید

    ماشین باکیفیته.. هم ظاهری و هم فنی….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + سیزده =