معرفی نسخه جدید بوگاتی شیرون به مناسبت ۱۱۰ سالگی بوگاتی

نسخه ویژه شیرون که ادای احترامی به کشور فرانسه یعنی مقر اصلی شرکت بوگاتی یا به عبارت دیگر Molsheim است با نام “۱۱۰ ans Bugatti” به معنای ۱۱۰ سالگی بوگاتی به طور ویژه و خاص طراحی شده است و تنها ۲۰ نسخه از آن ساخته خواهد شد.

بیشتر بخش های این هیولای ۱۴۷۹ اسب بخاری با تم پرچم فرانسه و همینطور استفاده از رنگ سرمه ای و آبی با تن های مختلف پوشیده شده است. بال متحرک عقبی خودرو را باید مهم ترین قطعه بوگاتی شیرون دانست که پرچم، قرمز، سفید و آبی فرانسه به زیبایی نقشه بسته است. همچنین پرچم فرانسه بر روی درب آلومینیومی باک بنزین و همینطور آینه بغل ها دیده می شود.

رنگ بدنه خودرو که ترکیبی از دو تن رنگ بسیار ظریف است، ویژه بودن این مدل را نشان می دهد. رنگ آبی مات در بخش جلویی و رنگ آبی مات فلزی بر روی بخش عقبی خودرو دیده می شود. لازم به ذکر است بدنه خودرو به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است.

این بوگاتی شیرون به گونه ای طراحی شده تا بخش شاسی خودرو و محفظه موتوراز یکدیگر جدا باشند.

رینگ های سیاه رنگ مات در کنار کالیپرهای ترمز آبی رنگ این طرح را کاملا تکمیل کرده است. در داخل اتاق و بر روی جایگاه استراحت سر نقش پرچم فرانسه دیده می شود و صندلی ها از چرم آبی و  آلکانتارا پوشیده شده اند. همچنین اخیرا بوگاتی سقف شیشه ای را به عنوان یک آپشن اضافی برای مشتریان ابرخودرو شیرون در نظر گرفته که این آپشن بر روی این مدل ویژه نیز دیده می شود.

همچنین یک مدال نقره ای با نشان پرچم فرانسه بر روی یک ورقه فیبرکربنی در بخش مرکزی کنسول نصب شده است. در بخش قوای محرکه شاهد مشخصات کاملا مشابه با بوگاتی شیرون اسپرت هستیم. شیرون اسپرت که سال گذشته در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شد در حدود ۱۸ کیلوگرم به نسبت نسخه عادی شیرون سبک تر است.
موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W شکل ۴ توربوشارژر این شیرون را در عرض ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند و حداکثر سرعت خودرو نیز بر روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

جزئیات قیمت این نسخه بوگاتی شیرون ویژه هنوز توسط شرکت سازنده اعلام نگردیده است.

1 نظر
  1. حسن پور می گوید

    قیمتش اعلام نشده ولی قطعا با دلار ۱۳ تومنی و هزینه های گمرک تو ایران غیرمنطقیه وارد شدنش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =