۵ ویژگی جالب خودروهای لوکس

بررسی 5 ویژگی و آپشن‌های جالب خودروهای لوکس

با پیشرفتی که در صنعت خودرو سازی شاهد آن هستیم، به راحتی می‌توان دید که خودروسازان بزرگ جهان همواره در رقابت‌اند تا بهترین و برترین خودروها را هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری روانه‌ی بازار نمایند و بازار خودرو را به گونه‌ای در دست گیرند. به همین دلیل تعداد خودروهای لوکس و لاکچری رو به افزایش است.

بسیاری از آپشن‌های این خودروها مانند پارک اتوماتیک، سیستم کروز کنترل، سقف متحرک و … نه تنها که خاص و منحصر به فرد‌ می‌باشند بلکه کارایی بالایی نیز دارند و می‌توان گفت که در اکثر خودروها این ویژگی‌ها وجود دارد. اما از طرفی خودروهایی مانند رولز رویس دارای خصوصیات خاصی می‌باشند که مختص خودروهای لوکس و مشتریان خاص است.

در ادامه به معرفی ۵ نوع از این ویژگی‌ها پرداخته شده است:

 

ویژگی خودروهای لوکس

 

۱- جاسازی ساعت‌های گران قیمت، درون خودروهای لاکچری

خریداران خودروهای لوکس به طور معمول خواهان آپشن‌های خاص و منحصر به فرد می‌باشند؛ به همین دلیل خودروسازان این خودروها همواره در تلاش‌اند که بهترین و لوکس‌ترین خصوصیت‌ها را برای خودروها جاسازی کنند. یکی از این ویژگی‌ها، ساعت‌های گران قیمتی است که در داخل این خودروها تعبیه شده است.

بیشتر افرادی که یک رولز رویس یا بنتلی خریداری می‌کنند، معمولا جزو قشر یک درصد ثروتمند جهان هستند. این افراد مایل‌اند که همه‌چیز در بهترین حالت ممکن باشد و به همین دلیل حهضرند هزینه‌ی بسیار زیادی را صرف خرید خودروهای لوکس کنند. برای مثال زمانی‌که بنتلی بنتایاگا به بازار معرفی شد، یک آپشن ۱۶۰ هزار دلاری برای آن قابل سفارش بود. این آپشن یک ساعت عقربه‌ی مکانیکی Breitling است که روی داشبورد خودرو نصب می‌شود. این ساعت به‌صورت خودکار کوک می‌شود و یک موتور نیز وظیفه‌ی تنظیم و کوک کردن آن را بر عهده دارد.

 

خصوصیات خودروهای لوکس

 

۲- پرده برای شیشه‌های خودرو

به طور معمول افراد مشهور زمانیکه در خودروی خود قرار دارند و در خیابان‌ها تردد می‌کنند، در مورد حریم خصوصی خود دچار مشکلاتی هستند و خیلی پیش آمده است که عکاس‌ها و پاپاراتزی‌ها به طور دائم آن‌ها را تعقیب کنند.

به همین دلیل رولز رویس فانتوم و بنتلی مولسان که جز خودروهای لاکچری به حساب می‌آیند، به پرده‌هایی مجهزند که به‌طور کامل دید را از بین برده و با بسته شدن آن‌ها در هیچ شرایطی نمی‌توان فضای داخل کابین را دید. این پرده‌ها برقی هستند و حتی فلاش دوربین نیز نمی‌تواند از آن‌ها عبور کند. همچنین با فشار یک دکمه فضای راننده از فضای عقب با یک پرده جدا می‌شود. بنتلی این پرده‌ها را در مدل مولسان به‌عنوان یک آپشن ۱۶ هزار دلاری عرضه می‌کند.

 

آپشن‌های خودروهای لوکس

 

۳- درهای برقی

اگر نمی‌خواهید انرژی خود را صرف بستن درهای خودرو کنید، این آپشن راه‌حل مناسبی است. درهای دارای سیستم سافت کلوز که در ایران به اصطلاح به آن‌ها وکیوم در گفته می‌شود، به‌صورت خودکار و با یک موتور برقی بسته می‌شوند و تنها کافی است آن‌ها را به سمت خود بکشید. در خودرویی مثل رولز رویس حتی این کار نیز نیاز نیست و با زدن یک کلید، در به‌طور خودکار بسته خواهد شد. این آپشن امروزه در خودروهایی مثل بی‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز اس کلاس به‌صورت استاندارد وجود دارد.

 

خودروهای لاکچری

 

۴- تزئین ستاره در سقف خودروهای لاکچری

اگر فکر می‌کنید نورپردازی چند رنگ داخل خودرو موضوع جالبی است، بهتر است شما را با نورپردازی سقف رولز رویس فانتوم آشنا کنیم که طرحی همانند یک آسمان پر ستاره در شب دارد. این آپشن که به‌صورت سفارشی روی محصولات رولز رویس نصب می‌شود، از فیبرهای نوری تشکیل شده که در زوایای مختلفی قرار دارند؛ به این ترتیب از هر زاویه‌ای که به سقف نگاه کنید ستاره‌ها درخشش متفاوتی خواهند داشت. این آپشن ۱۲ هزار دلار قیمت دارد.

 

تزیین سقف رولز رویس

 

۵- تودوزی‌ و تزئین سفارشی کابین

خودروسازانی مثل پورشه، استون مارتین، رولز رویس و بنتلی برای اینکه محصولاتی خاص‌تر داشته باشند، به مشتریان خود امکان شخصی‌سازی داخل خودرو را می‌دهند. این موارد شامل تودوزی و تزئینات چوبی و فلزی داخل کابین می‌شود. در بنتلی می‌توان نوع چوب داخل کابین را انتخاب کرد و حتی می‌توانید خودتان چوب مورد نظر را به کارخانه دهید تا در کایین خودرو از آن استفاده کنند. معمولا خودروسازان قیمت این نوع کارها را اعلام نمی‌کنند تا مبادا مشتریان با دیدن قیمت آن‌ها منصرف شوند.

 

تودوزی چرمی خودرو

 

5 نظرات
  1. علی دوستی می گوید

    چه عالیه همه این ویژگیا

  2. رضا رفیعی می گوید

    این ماشینارو تو خواب میتونیم ببینیم:)

  3. امین صبور می گوید

    روز به روز این صنعت ماشین عجیب تر میشه، تزئین ستاره در سقف دیگه خیلی خاصه

  4. علی توکلی می گوید

    خیلی دیگه تشریفاتی شدن

  5. حسین احمدی می گوید

    ما هم همه ماشینامون دارن به وانت تبدیل میشن کاملا لاکچری:)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =