ماشین بزرگان فناوری چیست؟

بزرگان فناوری با چه خودرویی رانندگی می کنند؟

بزرگان دنیای فناوری در انتخاب خودرو سلیقه‌ی متفاوتی دارند. فکر می کنید در فهرست ماشین بزرگان فناوری، چه مدل‌های جذابی وجود دارد؟

با تلاش‌های شرکت‌های دنیای فناوری  مدرن اداره می‌شود و بزرگان تکنولوژی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان می باشند. در این مقاله قصد داریم خودروهای بزرگ‌ترین شخصیت‌های دنیای فناوری را معرفی کنیم و ببینیم این شخصیت های مهم تا چه اندازه به خودرو علاقه مند هستند.

ماشین بزرگان دنیای فناوری

 

بیل گیتس
Bill Gates - Porsche 959
‌بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت که مدتی ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، از عاشقان واقعی دنیای خودرو می باشد. نخستین خودروی بیل گیتس، مدل دست‌دوم پورشه ۹۱۱ بود. کارآفرین و بازرگان مشهور آمریکایی این خودرو را هم زمان با شکل گرفتن مایکروسافت در دهه‌ی ۱۹۷۰ خرید. بیل گیتس پشت فرمان اولین خودروی خود با تخلف سرعت غیرمجاز جریمه شد و همیشه طرفدار محصولات پورشه بوده است. انواع مدل‌های پورشه مثل ۹۳۰ توربو در گاراژ این شخصیت‌ برجسته‌ی دنیای فناوری وجود داشته، اما بدون شک عنوان مهم‌ترین خودروی آلمانی بیل گیتس، به پورشه ۹۵۹ تعلق می‌گیرد.

جالب است بدانید که در زمان عرضه پورشه ۹۵۹ اجازه تردد در جاده‌های آمریکا را نداشت و بیل گیتس برای وارد کردن سریع‌ترین خودروی جهان در سال ۱۹۸۶ به خانه‌اش، تا اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ صبر کرد. برای اینکه بیل گیتس بتواند با پورشه ۹۵۹ در کشورش رانندگی کند، به شکل گرفتن قانون واردات خودروهای خاص و محدود آمریکا کمک بسیاری کرد. طبق این قانون با هدف نمایش فناوری‌، خودروهایی که اجازه تردد در جاده‌های آمریکا را ندارند، می‌توانند به کشور وارد شوند. این در صورتی است که کارکرد سالانه هر خودرو به ۴۰۰۰ کیلومتر نباید برسد.
جدیدترین خودروهای بیل گیتس تسلا مدل X و آخرین نسل سدان لوکس مرسدس بنز S کلاس می باشند.

جک دورسی

بی ام و

 

بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر در سال ۲۰۱۱ اولین خودروی خود را خرید. جک دورسی مدل بسیار شایسته ای را برای اولین خودروی شخصی خود در ۳۵ سالگی انتخاب کرد. اولین خودروی جک دورسی بی‌ام‌و M3 نسل E92 از آخرین خودروهای باواریا با پیشرانه‌ی V8 بود. این میلیاردر نیویورکی زیاد با M3 رانندگی نمی‌کرد؛ جک دورسی در چند مصاحبه اعلام کرده بود که ترجیح می‌دهد از خدمات حمل ‌و نقل عمومی استفاده کند.

سرگی برین
Sergey Brin -Tesla Model X 

یکی از معروف‌ترین بزرگان دنیای فناوری سرگی برین با ثروت بیش از ۵۰ میلیارد دلاراست. ‌بنیان‌گذار گوگل از دوستان نزدیک ایلان ماسک است که علاقه‌ی زیادی به خودروهای تسلا دارد. در گاراژ سرگی برین دو خودروی برقی تسلا رودستر نسل اول و مدل X پارک شده است. او به‌همراه لری پیج از اولین سرمایه‌گذارهای تسلا هستند.

لری پیج
Larry Page - Tesla Roadster

لری پیج بنیان‌گذار دیگر گوگل سلیقه‌‌ای مشابه دوست خود سرگی برین در انتخاب خودرو دارد. انتخاب لری پیج تسلا رودستر است، البته تویوتا پریوس هم در گاراژش وجود دارد. لری پیج همچنین مالک یک دستگاه موتورسیکلت آفرود Zero FX نیز می باشد. Zero FX موتورسیکلت تمام برقی ساخت کالیفرنیا با ۴۶ اسب‌بخار قدرت و نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتربرساعت است.

مارک زاکربرگ
Mark Zuckerberg - Honda Fit

مارک زاکربرگ همیشه طرفدار خودروهای ارزان‌قیمت و شهری بوده است. مدیرعامل و ‌بنیان‌گذار فیسبوک پشت‌فرمان هوندا فیت (Honda Fit) و فواکس واگن گلف GTi نسل هفت و آکورا TSX دیده شده و به‌گفته‌ی خود او، محصول آکورا مورد علاقه اش است. البته شایعه‌هایی به گوش می خورد که مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۴، یک دستگاه پاگانی هوآیرا هم خریداری کرده است.

لری الیسون
Larry Ellison - Lexus LFA

تعداد کمی از افراد ارزش بالای خودروی ماندگار لکسوس LFA را درک می‌کنند. لری الیسون یکی از خوش سلیقه‌ترین بزرگان دنیای فناوری در انتخاب خودرو مالک یک دستگاه از ۵۰۰ نمونه‌ی تولیدی سوپراسپرت خوش‌صدای ژاپنی‌ها می باشد. مدیرعامل شرکت اوراکل قبل از این یک دستگاه مک‌لارن F1 نیز در گاراژ داشت که در حراجی سال ۲۰۱۰ فروخته شد. لری الیسون از علاقه‌مندان ژاپن و فرهنگ این کشور می باشد؛ دیگر خودروهای خاص بنیان گذار اوراکل سدان بزرگ و لوکس و هیبرید لکسوس ۶۰۰h L می باشد.

استیو بالمر
Steve Ballmer - Ford Fusion Hybrid

استیو بالمر که بیش از یک دهه مدیرعامل مایکروسافت بود، شیفته‌ی خودروهای فورد می باشد. به دلیل اینکه پدر وی کارمند سابق فورد بود، این مدیر باسابقه از دوران کودکی به خودروهای فورد علاقه مند بود. جالب است بدانید که استیو بالمر در دورانی که استون مارتین و لندرور جزء برند های فورد بود، از خودروهای انگلیسی این شرکت‌ها هم استفاده می‌کرد؛ اما بعد از اینکه استون مارتین و لندرور از فورد جدا شدند، مدیرعامل سابق مایکروسافت هم خودروهای انگلیسی‌اش را فروخت. چند سال است استیو بالمر که از فورد فیوژن هیبرید استفاده می‌کند و یک دستگاه لینکلن کنتیننتال هم در گاراژ خود دارد. با تلاش‌های استیو بالمر بود که فناوری ارتباطی Sync مایکروسافت به خودروهای فورد راه پیدا کرد.

جک ما
Jack Ma - Roewe RX-5

جک ما بیش از ۳۰ میلیارد دلار ثروت دارد و طرفدار خودروهای لوکس و بزرگ آلمانی می باشد. بنیان‌گذار علی‌ بابا که سال ۲۰۱۸ بازنشستگی‌ خود را از این شرکت اعلام کرد، یک دستگاه میباخ ۶۲S و بی‌ام‌و ۷۶۰Li دارد؛ این دو خودرو در طبقه بندی مدل‌های لوکس و با کیفیت عالی قرار می گیرند. البته مدیرعامل سابق آمازون چینی‌ها، مالک یک دستگاه شاسی‌بلند رووی RX5 نیز می باشد. علی‌بابا در سال ۲۰۱۶ برای تولید این خودرو که در مدل‌های بنزینی و برقی وجود دارد، با برند رووی (Roewe) همکاری کرد.

مایکل دل
Michael Dell - Porsche Carrera GT

براساس گزارش فوربز مایکل دل بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دل، بیست‌وپنجمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۹ بود. با نگاهی ساده به فهرست خودروهای مایکل دل، علاقه‌ی وی به خودروسازی کاملا مشخص است. این مدیر ۵۴ ساله‌ی آمریکایی مالک یکی از بهترین و ماندگارترین خودروهای تاریخ پورشه کاررا جی‌تی (Porsche Carrera GT)است. پورشه باکستر و هامر H2 هم دو خودروی دیگر مایکل دل می باشند.

جف بزوس
Jeff Bezos - Honda Accord

ثروتمندترین فرد جهان جف بزوس بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون است. به‌نظر می آید ثروت بالای جف بزوس در دنیای خودرو خرج نمی‌شود. البته اطلاعات زیادی از تمام خودروهای این مدیر موفق ۵۶ ساله دردسترس نمی باشد، اما براساس آنچه در کتاب The Everything Store آمده، خودروی مورد استفاده روزمره جف بزوس هوندا آکورد معمولی می باشد. قبل از رانندگی با سدان اقتصادی ژاپنی‌ها، مدیرعامل آمازون پشت فرمان شورولت بلیزر می‌نشست. قابل ذکر است با اینکه جف بزوس به خودرو علاقه ای ندارد و انتخاب‌های او معمولی و ارزان‌قیمت است، جت شخصی‌اش ۷۵ میلیون دلار می ارزد.

داستین موسکوویتز
Dustin Moskovitz - Volkswagen Golf R32

داستین موسکوویتز یکی از بنیان‌گذاران فیسبوک بود که سال ۲۰۰۸ از گروه مارک زاکربرگ جدا شد و نرم‌افزار Asana را عرضه کرد. ثروت داستین موسکوویتز بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است این در صورتی است که این کارآفرین ۳۵ ساله، با نسل پنجم هاچ‌بک آلمانی فولکس واگن نسخه‌ی R32 رانندگی می‌کند.

ایلان ماسک
Elon Musk – Lotus Esprit

تعجبی ندارد که مدیرعامل تسلا، مدل S P100D این برند را به‌عنوان خودروی روزمره انتخاب کرده است. ایلان ماسک مدل X و مدل ۳ را نیز در گاراژ خود دارد؛ البته او قبل از این مالک یک دستگاه تسلا رودستر نسل اول هم بود که آن را به فضا فرستاد. علاقه ایلان ماسک تنها به خودروهای برقی شرکت خودش نمی باشد؛ فورد مدل T قدیمی و جگوار E-Type کلاسیک هم در فهرست خودروهای مدیرعامل تسلا هستند.

به احتمال زیاد عجیب‌ترین و جذاب‌ترین خودروی ایلان ماسک، لوتوس اسپریت جیمز باند باشد. مدیرعامل تسلااین خودروی کلاسیک انگلیسی را سال ۲۰۱۳ در یک حراجی با قیمتی حدود یک میلیون دلار خریداری کرد. لوتوس اسپریت خودروی نقش جیمز با بازی راجر مور در فیلم سینمایی The Spy Who Loved Me محصول سال ۱۹۷۷ بود. علاوه بر این، ایلان ماسک مالک خودروهای دیگری مثل پورشه ۹۱۱، مک‍لارن F1، آئودی Q7 و بی‌ام‌و M5 Hamann نیز در گذشته بوده است. تصادف رانندگی پشت فرمان ابرخودروی مک‌لارن F1 جزء تجربه های مدیرعامل جنجالی تسلا است.

جانی آیو
Jony Ive - Bentley Mulsanne

طراح ارشد تعدادی از معروف‌ترین محصولات اپل جانی آیو است. نکته جالب اینجا است که این طراح انگلیسی درابتدا به‌دنبال فعالیت در حرفه‌ی طراحی خودرو بود. مدیر سابق واحد طراحی اپل مالک بهترین محصولات برندهای بریتانیایی است و علاقه‌ی فراوانی به خودروهای ساخت کشورش دارد. جانی آیو با خودروهای زیبایی مثل استون مارتین DB9، استون مارتین ونکوئیش، بنتلی بروکلندز، بنتلی مولسان و آستین هیلی اسپرایت رانندگی می‌کند. فیات ۵۰۰ کلاسیک و لندرور کلاسیک نیز در گاراژ خواستنی این طراح برجسته است. جانی آیو در کمتر از یک ماه بعد از خرید استون مارتین DB9 را با این خودروی زیبا تصادف کرد.

ایوان اشپیگل
Evan Spiegel - Ferrari F12

پس از قبول کردن مسئولیت مدیرعاملی اسنپ، ایوان اشپیگل به ثروتی بیش از ۳ میلیون دلار رسید و در سال ۲۰۱۵، یک دستگاه فراری F12 برلینتا خریداری کرد. او از علاقه‌مندان با اشتیاق دنیای خودرو می باشد، ‌به صورتی که در زمان نوجوانی، با بی‌ام‌و ۵۵۰i رانندگی می‌کرد.

تیم کوک
Tim Cook - BMW 5 Series (F10)

بعد از مرگ استیو جابز در سال ۲۰۱۱، تیم کوک مدیرعامل اپل شد. تیم کوک یکی از ثروتمندترین بزرگان دنیای فناوری است، اما این مدیرعامل با بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۵۲۸i نسل ششم (F10) محصول سال ۲۰۱۰ رانندگی می‌کند. چند تصویر از تیم کوک پشت فرمان پورشه باکستر نیز منتشر شده است.

شان پارکر
Sean Parker - Audi S5

بنیان‌گذار نپستر شان پارکر است که در ۲۴ سالگی اولین مدیر وب‌سایت فیسبوک شد. شان پارکر اکنون مالک یک دستگاه آئودی S5 و تسلا مدل S است.

استیو جابز
Steve Jobs - Mercedes SL55 AMG

یکی از برجسته‌ترین بزرگان فناوری استیو جابز بود که سال ۲۰۱۱ درگذشت. مدیرعامل سابق اپل هر ۶ ماه یک خودروی جدید با قرارداد لیزینگ دراختیار می‌گرفت، برای اینکه مجبور نباشد به خودرو پلاک بچسباند. این در صورتی بود که این قانون که در کالیفرنیا اجرا می‌شد و از سال ۲۰۱۹ لغو شد. استیو جابز در دوران جوانی طرفدار محصولات پورشه بود، اما در دهه‌ی ۲۰۰۰ و در آخرین سال‌های زندگی‌ شیفته‌ی خودروی مرسدس بنز شد.

این مخترع و کارآفرین آمریکایی با خودروهای مختلفی رانندگی کرده است، اما می‌توان مدل SL55 AMG مرسدس بنز را از جذاب‌ترین خودروهای او نام برد. تصویری که در بالا می بینید، سال ۲۰۱۰ در پارکینگ دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا گرفته شده است.

فیل شیلر
Phil Schiller - Porsche 911 GT3 RS

فیل شیلر نایب رئیس ارشد بازاریابی اپل یکی از طرفداران سرسخت خودرو در دنیای بزرگان فناوری می باشد. کافی است که به صفحه‌ی او در توییتر سری بزنیم تا با تعداد زیادی از تصاویر خودروهای پورشه روبه‌رو شویم. خودروهای ارزشمند فیل شیلر شامل پورشه ۹۱۱ GT3 RS، پورشه ۵۵۰A کلاسیک، مک‌لارن F1، فورد GT40، جگوار D-Type، لامبورگینی میورا و استون مارتین DB4 GT می باشد.

جان مک‌آفی
John McAfee - Bentley Azure

در سال‌های گذشته بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری مک‌آفی که با عرضه‌ی اولین نرم‌افزار ضدویروس تجاری شناخته شده بود، امروزه بیشتر در حوزه‌ی رمزارزها فعال است. جان مک‌آفی به‌اندازه ای در بازار رمزارزها موفق بود که در سال ۲۰۱۸ با بیت‌کوین، یک دستگاه بنتلی آژور (Bentley Azure) خریداری کرد.

کارلوس اسلیم
Carlos Slim - Bentley Continental Flying Spur

 

یکی از ثروتمندترین افراد در جهان و مدیرعامل تلمکس (Telmex) کارلوس اسلیم، کارآفرین و بازرگان مکزیکی است. کارلوس اسلیم در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ ثروتمندترین فرد در جهان بود. او همچنین مالک تیم مسابقه اتومبیل‌رانی مکزیکی Escuderia Telmex نیز می باشد. سرجیور پرز، راننده‌ی فرمول یک ریسینگ پوینت، همراه با کمک این تیم مکزیکی به بالاترین سطح از موتوراسپرت رسید. کارلوس اسلیم گاراژی پر از خودروهای فوق لوکس و لیموزین دارد؛‌ بنتلی کنتیننتال فلایینگ اسپر و میباخ، دو خودروی برجسته در گاراژ این مدیر عامل هستند.

3 نظرات
  1. آرمان اسکندری می گوید

    مطلب جالبی بود
    انگار آدما دو دستن یا آخرین مدل زیر پاشونه یا طرفدار ماشینای سادن

  2. آرش ربانی می گوید

    ماشین فقط بنتلی

  3. سعید یاری می گوید

    ماشین مک‌ آفی خیلی خوبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =