چگونه بوی بد داخل خودرو را از بین ببریم؟

یکی از معضلات صاحبان ماشین از بین بردن بوی بد داخل خودرو است که در این مقاله سعی داریم راه خلاصی از این بو را توضیح دهیم.

هیچ کس بوی بد ماشین را دوست ندارد و نشستن داخل یک ماشین بد بو حس ناخوشایندی دارد مخصوصا زمانی که دوست یا آشنایی داخل ماشین شما نشسته باشد.
اما راه خلاصی از این بوهای ناخوشایند چیست؟ ابتدا زباله ها را بیرون بریزید سپس با جاروبرقی تمیز جارو کنید و لکه ها را از بین ببرید. اگر بوی بد خودرو کاملا از بین نرفت شاید لازم باشد سراغ کارواش رفته یا با شامپو داخل ماشین را تمیز کنید. آشغال های داخل ماشین را بیرون بریزید. زیر صندلی ها و داخل جیب روکش ها را چک کنید و تمام زباله ها را دور بریزید.
داخل ماشین را با دستمال تمیز کنید و لکه هایی که باعث ایجاد بوی بد می شوند را تمیز کنید. برای این کار از یک دستمال نرم و اسپری تمیز کننده چند منظوره استفاده کنید تا بتوانید تمام سطوح شیشه ای و فلزی، پلاستیکی، چوبی داخل ماشین را تمیز کنید.
از تمیز کننده های مخصوص چرم جهت تمیز کردن روکش های چرم استفاده کنید و برای تمیز کردن روکش های پارچه ای می توانید با جاروبرقی کشیدن و شامپو زدن این کار را انجام دهید.

کفپوش ها را در خارج از خودرو با شامپو و آب بشوئید. سپس خشک کرده و دوباره داخل ماشین قرار دهید.
برای از بین بردن دوده‌های روی صندلی ها و گرد و غبار از جاروبرقی استفاده کنید. اگر فکر می کنید که مشکل از کفپوش خودرو است قبل از جارو کشیدن به کفپوش ها بوگیر بپاشید و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه جاروبرقی بکشید.
اگر با جارو کشیدن بوی بد ماشین از بین نرفت از شامپو استفاده کنید. یک عدد شامپوی مخصوص خودرو تهیه کنید و آن را مطابق با دستورالعمل روی شامپو با آب ترکیب کنید و با اسفنج روی کفپوش ها را بشوئید.
مقداری جوش شیرین روی لکه های بودار بریزید. جوش شیرین بوی بد را به خود جذب می کند. ابتدا مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید و بعد از ۴ الی ۵ ساعت با جاروبرقی تمیز کنید. به هیچ عنوان جوش شیرین را روی قسمت های مرطوب نریزید.
آب و سرکه راه حلی خوب برای از بین بردن بوی سیگار داخل ماشین است. سرکه و آب را به نسبت مساوی ترکیب کرده و دستمال تمیزی را به مخلوط سرکه و آب آغشته کرده و سطوح داخل خودرو را با آن تمیز کنید. شاید لازم باشد داخل دریچه های بخاری را هم مقداری بوگیر خودرو بزنید.
اگر دائما داخل ماشین سیگار بکشید بوی سیگار داخل ماشین ماندگار می شود بنابراین بهترین کار این است که بیرون از ماشین سیگار بکشید.
رطوبت های داخل ماشین را با جاروبرقی خشک کن بگیرید و یا این که روکش ها و کف پوش ها را درآورده و زیر آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود.
اگر فکر می کنید که خودرو نشتی آب دارد آن را برای تعمیر به تعمیرگاه ببرید. چیزهای آلوده ای مثل غذاهای فاسد شده را از ماشین بیرون بریزید و ماشین را با تمیزکننده های همه کاره و شامپو بشوئید.

راه حل آخر مراجعه به کارواش است. اگر مشکل بوی بد خودروی شما حل نشد، کارواش های حرفه ای می دانند که چگونه باید بوی بد خودرو را از بین ببرند.

8 نظرات
  1. شاهین می گوید

    استفاده از خوشبو کننده ها هم گزینه خوبیه …

  2. مازیار توکلی می گوید

    بوی بد سیگار مخصوصا در تاکسی ها واقعا آزار دهنده هست، ای کاش مردم بیشتر رعایت کنند!

  3. رامین فرامرزی می گوید

    یکم به نظافت داخل خودرو اهمیت بدید هیچ وقت بوی بدی نمیده…

    1. سمایی می گوید

      درسته نظافت مهمه ولی کافی نیست، مثلا بوی سیگار به نظافت ربطی نداره اصولا…

  4. حمید داوری می گوید

    یک کارواش و داخل شویی مشکل رو حل میکنه

  5. طاها67 می گوید

    من مطلبو نخوندم ولی چاره ی کار یک اسپری بوگیر اتومبیل هست

  6. ماهان تبتی می گوید

    من یه خوشبو کننده خریدم، برند “فرش وی”. هم بوی بد ماشینمو از بین برد ، هم رایحش خوب بود

  7. عمو حمید می گوید

    من سیگاری ام، حداقل روزی یه پاکت سیگار تو ماشین میکشم ولی با بوبر سیگار سوناکس ماشینم بوی سیگار نمیده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =