چگونه کارت سوخت جدید دریافت کنیم؟

اگر رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اید، نیازی به ثبت نام دوباره کارت سوخت نخواهید داشت و از دو روش می توانید نسبت به بازیابی رمز کارت خود اقدام نمایید.

با توجه به محدودیت زمان ثبت نام کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت های فاقد کارت سوخت، یکی از سوالات متداول مالکان خودرو مربوط به فراموشی رمز کارت ها است.
برخی از افرادی که رمز کارت خود را فراموش کرده اند، اقدام به ثبت نام دوباره کارت سوخت کرده اند در حالی که به راحتی می توانستند رمز کارت خود را بازیابی کنند. دو روش برای این کار در نظر گرفته شده است.

بازیابی رمز کارت در نخستین سوخت گیری
روش اصلی اینکه پس از الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، شماره رمز کارت ها، بازیابی عمومی می شود و همه مالکان خودرو می توانند اقدام به تعیین رمز کارت خود کنند.
زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در این باره به ایرنا گفت: پس از اعلام زمان الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، مالکان خودرو با نخستین سوخت گیری در پمپ بنزین ها مجاز به تغییر رمز کارت خود خواهند بود.
وی افزود: پس از الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، زمانی که افراد برای نخستین بار برای سوخت گیری به پمپ بنزین مراجعه کرده و کارت خود را وارد دستگاه سوخت گیری می کنند، پیامی روی صفحه نمایش ظاهر می شود که به آنها اجازه می دهد رمز کارت سوخت خود را تعیین کنند.

ثبت نام کارت سوخت همچنان ادامه دارد و قرار است پس از پایان ثبت نام خودروهای فاقد کارت سوخت، در اطلاعیه ای تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت سوخت مشخص شود که البته زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
بنابراین، آن دسته از مالکان خودرو که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند باید تا آن زمان منتظر بمانند.

بازیابی رمز کارت با مراجعه به دفاتر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی
این روش که به افراد عجول اختصاص دارد این گونه است که برای تعریف مجدد رمز کارت سوخت می بایست به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این افراد می توانند به ۳۷ مرکز و ناحیه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در سراسر کشور مراجعه کنند.
اسماعیلی اظهار داشت: این افراد باید مدارک لازم شامل کارت ملی، کارت خودرو، کارت سوخت، سند سبز خودرو و سایر مدارک را همراه خود داشته باشند.
در شهرستان های استان تهران ۱۱ مرکز و در شهر تهران و شهر ری، پنج مرکز برای بازیابی رمز کارت سوخت تعیین گردیده است.
پنج مرکز شرکت ملی پخش فراورده های نفتی که امکان مراجعه مالکان خودرو به آنها فراهم شده است برای مرکز تهران در میدان آرژانتین، شمال تهران در خیابان شهید عراقی (پاسداران)، شرق تهران در نارمک (دردشت) و جنوب تهران در میدان راه آهن و شهر ری قرار دارد.
به گزارش ایرنا، مهلت ثبت نام کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت که از مرحله نخست ثبت نام جا مانده اند تا شنبه اول دی ماه تمدید شده است.
مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت باید از طریق دفترهای پلیس +۱۰، نرم افزار خدمات دولت همراه، سامانه اینترنتی و وارد کردن کد دستوری #۴* در گوشی تلفن همراه، به طور رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اطلاعیه شماره ۸ / توزیع مجدد کارت های سوخت معطله توسط اداره پست

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد؛ با توجه به هماهنگی به عمل آمده با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، کارت هوشمند سوخت خودرو و موتورسیکلتهای شماره گذاری شده سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ که پیش از این توسط پست توزیع و برگشت خورده است، مالکان آنها از امروز (سه شنبه ۲۷ آذرماه ) می توانند به سایت اینترنتی شرکت پست به نشانی (WWW.POST.IR) مراجعه و با درج شماره VIN خودرو در بخش پیگیری کارت سوخت در سامانه “پیگیری مرسولات سازمانی” از آخرین وضعیت نحوه دریافت کارت سوخت خود مطلع شوند.
این اطلاعیه تاکید دارد؛ مالکان این خودروها نیاز به ثبت نام برای کارت سوخت المثنی ندارند و کارت سوخت آنها در اسرع وقت از طریق شرکت پست برای آنها ارسال خواهد شد.

اطلاعیه شماره ۷ / تمدید مهلت ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران اعلام کرد:

با توجه به درخواست مکرر هموطنان، مهلت ثبت نام کارت سوخت المثنی برای مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت که از مرحله اول ثبت نام جا مانده اند، به مدت یک هفته تا شنبه اول دی ماه تمدید شد.

مالکان خودرو و موتورسیکلت می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی( www.mob.gov.ir)، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #۴* و خودروهای عمومی و دولتی نیز به دفاتر پلیس+۱۰ برای ثبت درخواست کارت سوخت خود مراجعه نمایند.

اطلاعیه شماره ۶ / امکان لغو درخواست یا ویرایش اطلاعات 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، متقاضیان دریافت کارت سوخت المثنی که روزهای گذشته در سامانه های دولت همراه ثبت نام کرده اند و بعد موفق به یافتن کارت سوخت خود شده اند، می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی ( www.mob.gov.ir) ، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #۴* درخواست ثبت شده خود را لغو کنند؛ این امکان تا ۲۴ آذرماه (پایان مهلت ثبت نام ) در دسترس خواهد بود.
بدیهی است در صورت لغو درخواست کارت المثنی، امکان احیاء و استفاده از کارت اصلی میسر است.
بر اساس این اطلاعیه چنانچه درخواست ثبت شده در موعد مقرر (تا ۲۴ آذر ماه) لغو نشود، کارت سوخت فعلی این مالکان خودرو و موتورسیکلت ابطال و کارت المثنی صادر خواهد شد.
همچنین آن دسته از متقاضیان دریافت کارت سوخت المثنی که لازم می دانند اطلاعات ثبت نام خود را در سامانه های دولت همراه ویرایش کنند، می توانند تا قبل از پایان فرصت اعلام شده با مراجعه به سامانه های ثبت نام، اقدام کنند.

اطلاعیه شماره ۵ / لغو زمان بندی ثبت نام کارت سوخت المثنی بر اساس شماره تلفن همراه

به اطلاع هموطنان عزیز می رساند از چهارشنبه ۱۴ آذر ماه تا ۲۴ آذر ماه ثبت نام درخواست کارت سوخت المثنی برای مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت، بدون در نظر گرفتن زمانبندی قبلی که بر اساس آخرین رقم سمت راست تلفن همراه اعلام شده بود، صورت می گیرد.

لذا هموطنان با هر شماره تلفن همراه که در اختیار دارند و سیم کارت آن به نام آنها ثبت شده است، امکان ثبت نام در سامانه های خدمات دولت همراه(www.mob.gov.ir)،  اپلیکیشن خدمات دولت همراه و همچنین  کد دستوری #۴* را دارند.

اطلاعیه شماره ۴اعلام کد دستوری #۴* برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی

به منظور رفاه حال هموطنان عزیز و تسریع درخواست کارت سوخت مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت، امکان ثبت‌ درخواست از طریق تمامی گوشی های تلفن همراه (هوشمند و معمولی) با استفاده از شماره گیری کد دستوری #۴* (ستاره ۴ مربع) نیز فراهم شده است.

مالکان خودرو و موتورسیکلت برای استفاده از این سرویس می توانند برابر برنامه زمان‌بندی ثبت درخواست بر اساس آخرین رقم شماره تلفن همراه مالکان از فردا صبح  (۷ آذر ماه ۱۳۹۷) تا پایان مهلت ثبت درخواست (۹۷/۹/۲۴) ،  با شماره گیری این کد دستوری برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی اقدام نمایند.

اطلاعیه شماره ۳/آغاز ثبت نام کارت سوخت المثنی بصورت الکترونیکی از۵ آذر

شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران اعلام کرد؛ ثبت نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از فردا (۱۳۹۷/۹/۵) بصورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه با نصب آن در گوشی های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار می گیرد.

لازم به یادآوری است ورود به سامانه های اینترنتی براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالکان خودرو انجام می شود و از (۱۳۹۷/۹/۵) با شماره ۹۹ آغاز می شود.

این اطلاعیه تاکید دارد در هیچ یک از مراحل ثبت نام چه به صورت حضوری در دفاتر پلیس+۱۰ و چه به صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارت های بانکی نیست.

بنابراین هموطنان عزیز مراقبت لازم در این باره را داشته باشند.

اطلاعیه شماره ۲/ زمان‌ بندی و چگونگی ثبت نام

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع می رساند، هموطنان عزیزی که کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت آنها مفقود شده است، می توانند به یکی از روش های زیر و برابر جدول زمانبندی درخواست خود را ثبت نمایند:

روش اول :

 ثبت نام مالکان خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ از شبنه ۳ آذر ماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری انجام پذیر است.

الف: مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

ب: خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه نمایند.

روش دوم:

 مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی (www.mob.gov.ir ) و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات. این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

روش سوم:

 دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از تاریخ ۵ آذر ماه به شرح زیر:

نسخه های Android و IOS  این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:

سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)

ایران اپس(iranapps.ir)

کافه بازار (cafebazaar.ir)

اپ استور (appstore.ir)

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی:

۱- شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

۲- کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده می شود.

۳- اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN

۴- انتخاب شماره ۱۶ رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال ۲۲۱۳******۶۰۳۷۹۹) نمایش داده می شود.

۵- پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

۶- نحوه فعال سازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه های سوخت در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

نکات قابل توجه:

۱-  مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

۲-  در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل نمایند.

۳- مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام ندارند.

اطلاعیه شماره ۱ / فراخوان رانندگان فاقد کارت سوخت

روز دوشنبه، ۲۸ آبان‌ماه ۹۷، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آن دسته از مالکان خودرو-موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم‌کرده‌اند، خواست تا از تاریخ شنبه ۳ آذرماه لغایت شنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۹۷ نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند.

4 نظرات
  1. علیرضا می گوید

    سلام میخواستم بدونم با تعویض پلاک خودرو نیاز به تعویض کارت سوخت ماشین هم هست؟

  2. علی صدفی می گوید

    سلام، کسانی که خودرو به نامشون هست ولی سیمکارت به نام خودشون ندارند برای ثبت نام چکار کنند؟

  3. سعید می گوید

    سهم بودجه حوزه علمیه قم کم بوده گویا، دست به دامان جیب مردم شدن با کارت سوخت….

  4. جانباز می گوید

    خیلی خوبه که ثبت نام اینترنتی هم هست بخصوص برای ما جانبازان که امکان رفتن به پلیس بعلاوه ۱۰ نداریم…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + یازده =