بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۰

بهترین خودروهای برقی بدون تولید گاز گلخانه‌ای در دنیا

در این مقاله قرار است در مورد بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۰ بحث کنیم. با افزایش روز افزون خودروهای بنزینی و کارخانجات، میزان آلودگی در دنیا به سرعت افزایش پیدا کرد و با افزایش بیماری و مرگ و میر در پی آن و نگرانی از پایان یافتن سوختهای فسیلی انقلابی در صنعت خودرو به وقوع پیوست.

اتومبیل برقی خودرویی است که توسط یک یا چند موتور الکتریکی و با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری های قابل شارژ، رانده می شود. اولین اتومبیل های الکتریکی در سال ۱۸۸۰ تولید شدند. در مقایسه با اتومبیلهای احتراقی (ICE)،اتومبیلهای الکتریکی ساکت و آرام هستند و هیچگونه انتشار دود ندارند.

برای افرادی که حامی محیط زیست هستند خودرو برقی بهترین انتخاب است زیرا هیچگونه گاز گلخانه‌ای انتشار نمی‌کند. هزینه نگهداری این خودروها بستگی به قیمت برق در محل زندگی شما دارد. البته یکی از ایرادات این خودروها نیاز به مدت زمان طولانی برای شارژ است، بله شارژ کامل این خودروها چند ساعت طول می‌کشد نه چند دقیقه!!! شارژ اتومبیل برقی را می توان در انواع ایستگاه های شارژ انجام داد، که این ایستگاه های شارژ را می توان در خانه ها و مکان های عمومی نصب کرد.

چندین کشور مشوق خودروهای الکتریکی برای کاهش قیمت خرید خودروهای برقی، اعتبارات مالیاتی ، تسهیلات بانکی، یارانه و … ارائه کرده‌اند و چندین کشور دیگر اقدام به حذف تدریجی وسایل نقلیه سوخت فسیلی کرده اند، همچنین کالیفرنیا که یکی از بزرگترین بازارهای خودرو است ، دستورالعمل ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵ را صادر کرده است.

اکثر اتومبیلهای برقی از گیربکس با نسبت ثابت استفاده می کنند و فاقد کلاچ هستند. شتاب اکثر خودروهای برقی به نسبت خودروهای ICE بیشتر است، زیرا گشتاور موتور الکتریکی سریعتر است. این خودروها بدلیل داشتن چندین باتری سنگین‌تر از خودروهای بنزینی هستند و این دلیلی بر کاهش صدمات حاصل از تصادف است، زیرا خودرو سنگین در تصادف آسیب کمتری به نسبت خودرو سبک به سرنشینان وارد می‌کند.

محبوبیت اتومبیلهای برقی در جهان سبب رقابت سنگین بین خودروسازان شد، پس با ما همراه باشید تا بهترین خودروهای برقی در سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی کنیم:

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده  از آنها موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش و بدون آسیب به محیط زیست رونمایی کنند. اخیرا کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودروسازی با بررسی امکانات، قابلیت ها و ویژگی های جدیدترین خودروهای برقی فهرستی از بهترین خودروهای برقی 2020 را برای علاقمندان و مشتریان اینگونه خودروها منتشر و ارائه کرده‌اند که به شرح زیر می‌باشد.

  • فولکس واگن ID.3

خودرو برقی فولکس واگن ID.3

این خودرو از همان ابتدا بعنوان خودرو برقی طراحی شده است، بدین معنی که؛ در طراحی این خودرو با در نظر گرفتن فضا برای سرنشینان ، سیستم انتقال قدرت جایگذاری شده است. فولکس واگن ID.3 با دو قدرت متناسب به نیاز مشتری به بازار ارائه می‌شود. این خودرو برقی به کمک دکمه‌ها، صفحات لمسی، کنترل هوشمند صدا و به صورت بصری با سرنشینان ارتباط برقرار می‌کند. شعار خودرو برقی فولکس واگن ID.3 هوشمند، نوآور و پایدار می‌باشد. این خودرو اولین حمله واقعی شرکت فولکس به تسلا هست. در لیست پر فروش‌ترین خودروهای برقی 2020، فولکس واگن ID.3 توانست پرچمدار  خودروهای برقی باشد.

  • پورشه Taycan

خودرو برقی پورشه تایکان

این خودرو برقی در مدلهای Turbo و Turbo S ارائه می‌گردد و رقیب خودرو تسلا مدل پیشرفته S می‌باشد، اما از لحاظ فیزیکی هر دو حس متفاوتی دارند و هر یک مشتری خاص خود را دارد. پورشه تایکان اولین خودرو لوکس آلمانی برقی می‌باشد. تایکان بر گرفته شده از زبان ترکی و به معنای اسب پر جنب و جوش است که اشاره به آرم پورشه دارد. طراحی داخلی این خودرو کاملا دیجیتالی بوده و دارای 4 صفحه نمایشگر بزرگ است، البته بر خلاف این طراحی دیجیتالی یک ساعت کلاسیک بر روی داشبورد نیز قرار دارد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتردر ساعت این اتومبیل حدود ۱۰ ثانیه است.

  • تسلا مدل ۳

خودرو برقی تسلا مدل 3

تسلا مدل ۳ یک خودرو سدان چهار درب برقی می‌باشد که توسط شرکت تسلا ساخته شده است و یکی از بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۰ می‌باشد، این خودرو کاملا خودران است و به صورت دوره‌ای نرم افزار آن آپدیت می‌شود. تسلا مدل ۳ پر فروشترین خودرو شرکت تسلا در سال ۲۰۲۰ نیز می‌باشد. آیلان ماسک گفته‌ است مدل محور عقب محرک پایه تسلا مدل 3 دارای نیروی غلتشی زیادی بر روی یخ می‌باشد که حاصل واکنش سریع گشتاور موتور الکتریکی است. آیلان ماسک هنوز هم جلوتر است. به تسلا ایمان بیاورید!!!

  • اوپل کورسا مدل E

خودرو برقی اوپل کورسا مدل E

این خودرو مشابه پژو ۲۰۸ مدل E می‌باشد که به تازگی به بازار عرضه شده است. در انگلستان برای ۵۰۰ خریدار اول خودرو برقی اوپل کورسا E، یک کیت شارژ خانگی رایگان در نظر گرفته شده است. اوپل کورسا E سه مدل رانندگی عادی، اکو و اسپرت دارد. مدیرعامل شرکت اوپل گفته است: اوپل کورسا E خودرویی الکتریکی برای همه بوده و کاملاً مناسب استفاده‌های روزمره بوده و قیمتی بسیار مناسب دارد. کورسای جدید همچنین سواری هیجان‌انگیزی داشته و محصولی دینامیک است. ما اولین خودروساز دنیا هستیم که با استفاده از مدل تولیدی اقدام به توسعه‌ی محصول رالی الکتریکی کرده‌ایم.

  • مینی الکتریک

خودرو برقی مینی الکتریک

مینی الکتریک بجز نماد زرد خود، تفاوت دیگری با نمونه بنزینی خود نداشته و ایده‌های جدید دیوانه وار ندارد، این همان چیزی است که شرکت مینی می‌خواهد. حتی سوکت شارژ خودرو برقی مینی الکتریک در جایی است که درپوش باک قرار دارد. هدف تولید مینی الکتریک برای سفرهای داخل شهری است زیرا حداکثر مسافتی که می‌توان با این خودرو طی کرد بین 200 تا 230 کیلومتر خواهد بود. مدت زمان شارژ 80 باتری های مینی الکتریک حدود 35 دقیقه با ایستگاه شارژ سریع 50 کیلوواتی خواهد بود.

  • هیوندا کونا EV

خودرو برقی هیوندا کونا EVاین خودرو دارای گارانتی ۵ ساله و مجهز به سیستم سرگرمی و قابلیت اتصال چندین تلفن هوشمند می‌باشد. هیوندا کونا EV تولید کره جنوبی می‌باشد که دومین خودرو برقی این شرکت پس از ایونیک می‌باشد. آیا هیوندای کونا EV قابل اعتماد است؟ تا الان، جی دی پاور امتیاز قابلیت اطمینان پیش بینی شده برای کونا EV ۲۰۲۰ صادر نکرده است.

  • آئودی ای-ترون

آئودی ای-ترون

خودرو برقی کراس اوور هوشمند با جدیدترین سیستم سرگرمی می‌باشد. آئودی ای-ترون اولین خودرو برقی این شرکت می‌باشد. بنظر می‌رسد که آئودی توانسته است فقط با ارائه یک خودرو برقی وارد رقابت شود. آئودی ای ترون به طور کامل از موتور های الکتریکی بهره می برد. مشابه مدل Q5 در ای ترون هم از پلتفرم MLB اسفتاده شده است. این خودرو دارای دو حالت رانندگی است که Boost و Normal نام دارند و شاهد عملکرد های متفاوتی در هر کدام از این حالات هستیم. در آئودی ای ترون آب در دلتان تکان نمی خورد زیرا در کابین نه صدای اذیت کننده  از موتورها شنیده میشود و نه صدای تایر ها، به طور کلی حسی کاملا رضایت بخش را به راننده منتقل می‌کند. از طرفی به علت پایین بودن مرکز ثقل در این خودرو باعث میشود تا در تغییر جهت‌های ناگهانی به دردسر نیفتید.

  • بی ام دبیلیو i3

خودرو برقی بی ام و i3

بهترین طراحی فضای داخلی در بین خودروهای برقی کوچک متعلق به بی ام دبیلیو i3 می‌باشد. بی ام دبیلیو i3 خودروی برقی، هاچبک و دو درب با سقف بلند می‌باشد. این خودرو جایزه بهترین سوپر مینی در انگلیس را دریافت کرده است. یکی از آپشن های اضافی بی ام دبیلیو i3 پکیج اسپرت است. بی ام دبیلیو i3 از موتور الکتریکی با قدرت 170 اسب بخار نیرو می گیرد که می‌تواند در مدت 7.3 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

  • نیسان لیف

نیسان لیفشرکت نیسان با طراحی هاچبک آشنا برای همگان سعی در جذب رانندگان اصلی را دارد. خودرو برقی نیسان لیف دارای طراحی بدنه V شکل و چراغ جلوهای مورب و بزرگ می باشد، که سبب جریان هوا به سمت عقب می‌شود و با قرار دادن سنگین‌تر‌ین بخش در عقب خودرو سعی داشته است مرکز ثقل را پایین نگه داشته و استحکام بهتری نسبت به سایر هاچبک‌ها داشته باشد. شرکت نیسان معتقد هست که پتانسیل خودروهای برقی از هر مدل یا شرکت دیگر بیشتر است. نیسان لیف گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال رانندگی بدون آلایندگی و توانایی طی کردن مسافت زیاد با یک‌ بار شارژ هستند.

  • مرسدس EQC

خودرو برقی مرسدس EQC

EQC بدون تردید همان مرسدس باقی مانده است زیرا یک کراس اور لوکس و راحتی می‌باشد که سکوت و پایداری و سواری فوق العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد.این خودرو ۵ نفره بوده و صندوق عقب آن درارای گنجایش ۵۰۰ لیتر می‌باشد. خودرو برقی مرسدس EQC دارای دو موتور ناهمزمان است که در محورهای عقب و جلو آن نصب شده است. از جمله موارد مهم در مرسدس EQC می‌توان به سیستم تعلیق کاملا اصلاح‌شده اشاره کرد که مجموعه‌ای از محورهای دروازه‌ای چنداتصالی است و به همان نقاط نصب در بدنه مدل تولیدی متصل شده‌ است. هدف مرسدس این است که تجمل مدرن و سازگاری زیست‌محیطی را با جذابیت ترکیب کند.

  • هوندا E

هوندا E

هوندا E اتومبیل برقی هاچبک این شرکت ژاپنی می‌باشد. ظاهر یکپارچه این خودرو یادآور نسل اول هوندا سیویک می‌باشد. برای سهولت شارژ خودرو از هر طرف، درپوش شارژ وسط کاپوت قرار داده شده است. پایین بودن مرکز ثقل در هوندا سیویک امکانی را به هوندا داده است تا بدون استفاده از سیستم تعلیق‌ سخت و مستحکم بتواند کمترین تکان بدنه و بیشترین پایداری را ایجاد کند. البته مدل سواری راحتی هم دارد که به‌کمک سیستم تعلیق مک فرسون مستقل در هر چهار چرخ به دست آمده است و هوندا به حدی به راحتی  این مدل مطمئن است که ادعا کرده هوندا E می‌تواند در این زمینه خودروهای کلاس بالاتر از خود را نیز به چالش بکشد.

به نظر شما بهترین خودرو برقی ۲۰۲۰ کدام است؟ آیا خودروهای برقی ایرانی کارمانیا و مپنا در آینده نه چندان دور می‌توانند وارد این رقابت شوند؟ آیا بزودی می‌توانیم شاهد تردد خودروهای برقی در سطح شهر و کاهش گازهای گلخانه‌ای و حفظ محیط زیست باشیم؟

برای مشاهده جدیدترین محصولات خودرو به وبسایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و تلگرام ما عضو شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =