آیا دستگاه پولیش اوربیتال را می‌شناسید؟

کاربرد دستگاه پولیش اوربیتال و معرفی 5 محصول برتر در این زمینه

بهترین و کاراترین راه برای از بین بردن خطوط ایجاد شده بر روی بدنه خودرو، استفاده از پولیش است. برای انجام عملیات پولیشکاری، ما در کل به پولیشر، پد و مواد پولیش نیاز داریم. در این مقاله قصد داریم دستگاه پولیش اوربیتال (Orbital) را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در نهایت به معرفی ۵ محصول برتر در این زمینه بپردازیم.

قیمت و خرید دستگاه پولیش اوربیتال Orbital

 

orbital polishing machine

دستگاه پولیش اوربیتال چیست؟

برای از بین بردن خط و خش موجود بر روی بدنه خودرو، از دستگاه پولیش استفاده می‌شود. نوع پولیشر مورد استفاده بستگی به ترجیح فردی که می‌خواهد عملیات پولیش‌کاری را انجام دهد، دارد. اغلب دیتیلرها برای جلوگیری از ایجاد هولوگرام پولیشر اوربیتال را ترجیح می‌دهند. اما پولیشر اوربیتال دارای حرکت مثلثی نیز می‌باشد.

دستگاه پولیش اوربیتال مدتها است که به عنوان امن‌ترین نوع پولیشر اتومبیلشناخته می‌شود. دستگاه پولیش Orbital دارای حرکت حول یک محور بهمراه حرکات دواری تصادفی در دو جهت می‌باشد. در پولیشر اوربیتال زاویه چرخش سر و دیسک متغیر است و در واقع هیچ نظم و ارتباط مستقیمی بین دو نوع چرخش وجود نداشته و کاملا تصادفی می‌باشد. این امر باعث می شود امکان آسیب به سطح کاهش یابد.

پولیشر Orbital دارای الگوی حرکتی متغیر است که به نسبت طول حرکت، اندازه پد پولیش، میزان زبری پد و سرعت دستگاه تغییر می‌کند. این پولیشر امن و مناسب استفاده مبتد‌ی‌ها می‌باشد. با استفاده دستگاه پولیش اوربیتال دیگر نگران بجا ماندن هولوگرام نباشید. این پولیشر براحتی قابل کنترل با یک دست می‌باشد. اما به اندازه پولیشر چرخشی (روتاری) قوی و سرعت عملکرد بالا ندارد. مدت زمان انجام کار با این نوع به نسبت روتاری و دوآل اکشن، بیشتر است.

دستگاه پولیش اوربیتال سطح بیشتری را پوشش می‌دهد اما میزان لایه برداری آن نسبت به روتاری کم‌تر می‌باشد. می‌توان گفت که حرکت اوربیتال چیزی همانند دست انسان است. از طرفی پس از استفاده از دستگاه پولیش اوربیتال نیازی به استفاده از پولیش نرم نیست، چرا که این دستگاه هیچ گونه هولوگرامی از خود به جای نمی‌گذارد.

مزایای استفاده از دستگاه پولیش اوربیتال

  • کنترل راحت و آسان
  • میزان لایه برداری مناسب
  • عدم ایجاد رد و یا هولوگرام
  • دارای دو نوع حرکت همزمان
  • پوشش دهی سطح بیشتر نسبت به روتاری
  • امنیت بیشتر
  • عدم آسیب به سطح
  • عدم سوزاندن رنگ
  • مناسب استفاده مبتدی و پیشرفته‌ها

 

چند نکته در مورد پولیشر اوربیتال:

– سرعت و میزان لایه برداری در این دستگاه‌ها کم‌تر است اما سطح بیشتری را پوشش می‌دهد.

– برای دستگاه پولیش اوربیتال، تنها پد اوربیتال مورد استفاده قرار میگیرد و پد پولیشر چرخشی بر روی آن قابل نصب نیست.

– توصیه می‌شود برای افرادی که تازه شروع به کار کرده‌اند، پولیشر اوربیتال را تهیه کنند. چرا که کنترل و همچنین کار کردن با آن بسیار راحت‌تر و آسان می‌باشد.

 

Orbital polishing machine usage

چرا پولیشر Orbital باید اولین انتخاب ما باشد؟

پولیشرهای اوربیتال برای مبتدیان واقعی کاملاً مناسب هستند، و به آنها کمک می‌کند بدون هیچگونه آسیبی به خودرو سطح بدنه ماشین را پولیش کنند. پولیشرهای اوربیتا هر روزه پیشرفت می‌کنند و از سایر پولیشرها مزایای بیشتری دارند. این دستگاه‌های پولیش بیشترین دامنه عملکرد و کاربرد را دارند. با توجه به سرعت و ظرفیت سنگین اوربیتال، می‌توان از آن برای نه تنها پرداخت رنگ اتومبیل، بلکه پرداخت فایبر گلاس، اجرای واکس و همچنین پاک کردن علائم شن و ماسه پس از رنگ آمیزی استفاده کرد. گرمای کنترل شده تولید شده توسط اوربیتال سبب می‌شود تا رنگ بدنه نسوزد و با خیال راحت و کاملا ایمن، پرداخت انجام شود. اگر در هنگام پرداخت فشار زیادی وارد دستگاه شود، پد پرداخت دیگر چرخش نخواهد داشت و فقط به ارتعاش ادامه می‌دهد. گرچه این مسئله ممکن است ابتدا به عنوان یک مشکل به نظر برسد، اما همین دلیل باعث می‌شود که این دستگاه‌های پولیش اوربیتال بسیار ایمن باشند.

 

معرفی ۵ پولیشر اوربیتال برتر

در این قسمت قصد داریم که به معرفی ۵ دستگاه پولیش اوربیتال که با توجه به کارایی آن‌ها در رده‌ بهترین‌ها قرار گرفته‌اند، بپردازیم و توضیحی راجع به هر یک از آن‌ها بدهیم.

 

پولیشر اوربیتال مخصوص پولیش بدنه ماشین سایز 15 فلکس-Flex مدل XFE 7-15

  • دستگاه پولیش اوربیتال فلکس Flex مدل XFE 7-15 سایز ۱۵

بطور کلی دستگاه پولیش اوربیتال فلکس، یک پولیشر همه چیز تمام بوده و با توجه به طراحی عالی و خاصی که دارد، در دست و هنگام استفاده بسیار راحت است. دسته دوم آن کنترل بیشتری را بر روی دستگاه به پولیشکار می‌دهد، تا عملکرد بهتری را بر روی هر سطح هدفی داشته باشد. با این پولیشر شما می‌توانید سرعت پولیش را بین 1500 تا 4500 دور در دقیقه تنظیم نمایید. دیگر مهم نیست که سطح مورد نظر شما صاف است یا منحنی، با استفاده از پولیشر فلکس فقط به پولیش کردن آن پرداخته و از نتیجه بی‌نظیر آن لذت ببرید.

قیمت و خرید دستگاه پولیش اوربیتال فلکس

 

Nanotiss Buff Orbital Polisher

  • دستگاه پولیش اوربیتال نانوتیس مدل Buff سایز ۱۵

این پولیشر یکی از دستگاه‌های پولیش محبوب در میان پولیشکاران حرفه‌ای است. پولیشر نانوتیس دارای قابلیت تنظیم سرعت بوده و ۶ سرعت متفاوت دارد. به عنوان راهنمایی باید بگوییم که برای اصلاح رنگ سرعت ۴ و ۵ پیشنهاد می‌گردد. هنگام اعمال واکس و درزگیر سرعت ۲ و ۳ مناسب است. همچنین لازم به ذکر است که سرعت ۱ دارای حداکثر ۲۰۰۰ دور در دقیقه و سرعت ۶ دارای حداکثر ۵۳۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. قفل ماشه در سمت چپ دسته دستگاه پولیش از جمله مواردی است که برای قفل شدن در هنگام چرخش، تعبیه شده است.

قیمت و خرید دستگاه پولیش اوربیتال نانوتیس

دستگاه پولیش اوربیتال جاستین

  • دستگاه پولیش اوربیتال سایز 15 جاستین مخصوص پولیش بدنه خودرو Justin Auto Polisher

استفاده از دستگاه پولیش اوربیتال سایز 15 جاستین مخصوص پولیش بدنه خودرو Justin Auto Polisher بسیار راحت و آسان است، بنابراین همه‌ افراد، چه متخصص و چه تازه‌کار می‌توانند به راحتی سطح مورد نظر را پولیش کنند. با اینکه سرعت چرخش این دستگاه بالا است، در هنگام کار، کوچک‌ترین لرزشی احساس نمی‌شود. با این پولیشر دیگر نگران بجا ماندن هولوگرام بر روی سطح نباشید. این دستگاه قابلیت تنظیم سرعت روی 1 تا 6 را دارد. سرعت پایین مناسب پرداخت ضعیف و اجرای واکس، سرعت متوسط مناسب پرداخت بهتر و افزایش براقیت سطح و سرعت بالا مناسب رفع نقص رنگ اتومبیل، از بین بردن خط و خش عمیق و اکسیداسیون استفاده می‌باشد. سایز پولیشر justin 15 بوده و سایز صفحه نگهدارنده آن 125 میلی‌متر می‌باشد. دستگاه‌ پولیشر اوربیتال جاستین آنتی هولوگرام بوده و هاله دواری شکل بر روی سطح بدنه خودرو ایجاد نمی‌کنند. در حال حاضر این محصول سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین دستگاه پولیش خارجی موجود در بازار هست.

قیمت و خرید دستگاه پولیش اوربیتال گلادیوس

 

دستگاه پولیش اوربیتال راینوشیلد

 

  • دستگاه پولیش اوربیتال Orbital راینو شیلد پولیشر بدنه خودرو سایز 15 RhinoShield مدل 9151

دستگاه پولیش اوربیتال Orbital راینو شیلد پولیشر بدنه خودرو سایز 15 RhinoShield مدل 9151 از جمله دستگاه‌های پولیش اوربیتال است که متریال پیشرفته به کار رفته، آن را مناسب استفاده برای حرفه‌ای‌ها می‌کند. این دستگاه سبک بوده و در سرعت‌های بالا کوچکترین لرزشی ایجاد نمی‌کند که موجب می‌شود در حین کار فشاری به فرد وارد نشود. پولیشر اوربیتال راینو شیلد قابلیت تنظیم سرعت داشته و مناسب مواد مختلف پرداخت،واکس، سرامیک و … می‌باشد. موتور این محصول مقاوم به گرما بوده و سطح کار را یکدست صیقل می‌کند. دستگاه پولیش اوربیتال Orbital راینو شیلد با دقت ،کم مصرف ، دارای دسته G و دسته کناری ارگونومیک و ضد لغزش می‌باشد.

قیمت و خرید دستگاه پولیش اوربیتال راینوشیلد

 

پولیشر اوربیتال شارژی (بدون سیم) اس پی تی ای مخصوص پولیش بدنه خودرو سایز 15 SPTA مدل DAO15L5

  • دستگاه پولیش اوربیتال Orbital شارژی (بدون سیم) اس پی تی ای مخصوص پولیش بدنه خودرو سایز 15 SPTA مدل DAO15L5

استفاده از دستگاه پولیش اوربیتال Orbital شارژی (بدون سیم) اس پی تی ای مخصوص پولیش بدنه خودرو سایز 15 SPTA مدل DAO15L5 کار پولیشکاری را برای شما بسیار راحت می کند و بدنه خودروی شما را عاری از هرگونه عیب و نقص می کند. وزن این دستگاه پولیش کم است و در حین کار هیچ گونه فشاری به شخص دیتیل کار وارد نمی کند و لرزشی ایجاد نمی کند. این محصول به دلیل نوع حرکت خارج از مرکز خود به هیچ عنوان باعث به وجود آمدن هولوگرام بر روی بدنه خودرو نمی شود. شارژی بودن پولیشر SPTA آن را قابل استفاده در هر مکانی می‌کند و مناسب دیتیلرهایی است که دسترسی به پریز برق در کارگاه ندارند. با وجود شارژی بودن این پولیشر، سرعت این دستگاه بین 3000 تا 5000 دور در دقیقه قابل تنظیم است.

قیمت و خرید پولیشر شارژی SPTA

 

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون دستگاه پولیش Orbital اوربیتال :

انواع دستگاه‌های پولیش کدامند؟

در حوزه‌ی صنعت دیتیلینگ به روتاری یا چرخشی، اوربیتال، دوال اکشن و آیبرید تقسیم‌بندی می‌شوند.

حرکت پولیشر اوربیتال به چه صورت است؟

پولیشر اوربیتال دارای حرکت حول یک محور بهمراه حرکات دواری تصادفی در دو جهت می‌باشد. می‌توان گفت که حرکت  اوربیتال چیزی همانند دست انسان است.

مزیت پولیشر اوربیتال نسبت به روتاری چیست؟

پولیشر اوربیتال سطح بیشتری را نسبت به پولیشر روتاری پوشش می‌دهدT اما میزان لایه برداری آن نسبت به روتاری کم‌تر می‌باشد. از طرفی اوربیتال هیچ گونه هولوگرامی از خود به جای نمی‌گذارد.

برای افرادی که تازه وارد حرفه‌ی پولیشکاری شده‌اند، کدام نوع پولیشر مناسب‌تر است؟

توصیه می‌شود برای افرادی که تازه شروع به کار کرده‌اند، پولیشر اوربیتال را تهیه کنند. چرا که کنترل و همچنین کار کردن با آن بسیار راحت‌تر و آسان می‌باشد.

4 نظرات
  1. امید رفعتی می گوید

    دستگاه پولیشر اوربیتال نانوتیس خیلی خوبه هم کیفیتش بالاس هم کار کردن باهاش راحته

  2. رضا میری می گوید

    نانوتیس درجه اول بعدم فلکس، من از این دوتا استفاده کردم و خوب بود

  3. پیمان قاسمی می گوید

    نانوتیس، فلکس و روپس به نظرم بهترین برندا هستن تو دستگاههای پولیش

  4. علی حدادی می گوید

    پولیشر فقط و فقط نانوتیس 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 7 =