راهنمای خرید دستگاه پولیشر

راهنمای خرید دستگاه پولیشر به همراه معرفی برندهای برتر

به کمک پولیشکاری میتوان خط و خش‌های روی سطح بدنه را از بین برد، اما همانطور که خودرو را نباید به هر دیتیلری سپرد، نباید از هر تجهیزات و لوازمی استفاده نمود. یکی از این تجهیزات، دستگاه پولیش می‌باشد. پولیشر وسیله‌ای است جهت پولیش و جلا دادن به سطوح مختلف ساخته شده است. یک دیتیلر باید با انواع دستگاه پولیش و مزایا و معایب آشنا باشد، تا بهترین بازده کار را داشته باشد. یک دستگاه پولیش حرفه‌ای به همراه مواد و پد پولیش مناسب، می‌تواند سطح بدنه خودرو را ترمیم و مثل روز اول درخشنده و براق کند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را در انتخاب بهتر دستگاه پولیش راهنمایی کنیم.

قیمت و خرید دستگاه پولیش

 

پد پولیش نرم

پولیش چیست؟

سطح رنگ بدنه خودرو از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. چنان چه نقایص و خط و خش‌ها از کیلر رد نشده باشد و به رنگ نرسیده باشد، می‌توانید به وسیله ‌پولیشکاری آن‌ها را از بین برد. در واقع پولیش، به منظور حذف یا جابجایی نقایص سطحی و خط و خراش‌ها و افزایش براقیت سطح به کار می‌‌رود.

 

دستگاه پولیش

دستگاه پولیش، وسیله‌ای است که جهت پولیش کردن و جلا دادن به سطوح مختلف ساخته شده‌اند. این دستگاه دارای قسمت‌هایی مانند موتور، دسته، صفحه نگهدارنده و پد مخصوص پولیش هستند و شما می‌توانید به وسیله آن سطوح مختلف را پولیش کنید. پولیشر‌ها مشخصه‌های مختلفی همانند نوع دستگاه، توان مصرفی، اندازه صفحه، سرعت گردش، شرکت سازنده و … دارند و لازم است دستگاه پولیش خود را بر اساس آن‌ها انتخاب و خریداری کنید.

 

انواع دستگاه پولیشر

پولیشرها با توجه به سرعت و نوع حرکت، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه شما را با انواع آشنا می‌کنیم:

دستگاه پولیش چرخشی روتاری

  • دستگاه پولیشر چرخشی

پولیشر چرخشی (روتاری) حول محور چرخش دارد، که در واقع به آن حرکت دورانی گفته می‌شود. این دستگاه در یک نقطه تمرکز دارد و حین کار گرمای زیادی تولید می‌کند، از این رو نیاز به مهارت و دقت بیشتری دارد. میزان لایه برداری این دستگاه‌ها بسیار بالا است. در مورد سرعت پولیشر روتاری باید گفت که از ۱۰۰۰ دور در دقیقه تا ۶۰۰۰ دور، قابل تغییر است و بیشترین سرعت عملکرد را نسبت به سایر پولیشرها دارد. همانطور که گفته شد این پولیشر فقط مناسب حرفه‌ای هایی است که به دنبال پولیش کردن در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌باشند. در صورت استفاده توسط آماتورها هولوگرام زیادی روی سطح ایجاد شده و امکان سوزاندن رنگ وجود دارد.

orbital polishing machine

  • دستگاه پولیشر اوربیتال

پولیشر Orbital دارای الگوی حرکتی متغیر است که به نسبت طول حرکت، اندازه پد پولیش، میزان زبری پد و سرعت دستگاه تغییر می‌کند. این پولیشر امن و مناسب استفاده مبتد‌ی‌ها می‌باشد. با استفاده دستگاه پولیش اوربیتال دیگر نگران بجا ماندن هولوگرام نباشید. این پولیشر براحتی قابل کنترل با یک دست می‌باشد. دستگاه پولیش Orbital دارای حرکت حول یک محور بهمراه حرکات دواری تصادفی در دو جهت می‌باشد. در پولیشر اوربیتال زاویه چرخش سر و دیسک متغیر است و در واقع هیچ نظم و ارتباط مستقیمی بین دو نوع چرخش وجود نداشته و کاملا تصادفی می‌باشد. این امر باعث می شود امکان آسیب به سطح کاهش یابد. تصور کنید با یک دستمال در حال تمیز کردن یک سطح هستید. دستگاه اوربیتال نیز چنین حرکتی دارد و در واقع همانند دستگاه چرخشی تنها روی یک نقطه فوکوس نمی‌کند. از این رو هیچ هولوگرامی بر روی بدنه ایجاد نمی‌شود. سرعت لایه برداری اوربیتال کمتر از روتاری و دوآل اکشن هست، اما از طرفی سطح بیشتری را پولیش می‌کند.

 

Dual Action polisher guide

  • دستگاه پولیشر دوال اکشن

پولیشر دوکاره در زمان از بین بردن خط و خش زمان کمتری نسبت به مابقی پولیشرها نیاز دارد. در واقع دوآل اکشن سرعت عملکرد بیشتری دارد. از نظر ایمنی این دستگاه میزان ریسک سوزاندن یا از بین بردن رنگ بسیار‌ کم دارد؛ چرا که گرمای بسیار اندکی را حین کار تولید می‌کند. استفاده از این پولیشر دو کاره ، کار با دو پولیشر روتاری و اوربیتال را بصورت همزمان به شما می‌دهد و می‌توان گفت بهترین انتخاب برای از بین بردن خطوط ریز و درشت پدید آمده بر روی سطح بدنه است. استفاده از دستگاه پولیش دوال اکشن، هیچگونه ریسکی برای استفاده از آن بر روی سطوح ندارد. بنابراین استفاده از آن برای پولیشکاران حرفه‌ای و  تازه‌کار مناسب است. در پایان نیز تنها رضایت از کار و سطحی براق و عاری از هر گونه خط و خش بر جای می‌ماند. اما این نکته حائز اهمیت است که خاصیت اوربیتالی پولیشر اوربیتال نسبت به دستگاه دوآل اکشن قوی‌تر است.

پولیشر آیبرید نانوتیس

  • دستگاه پولیشر آیبرید و انگشتی

برای پولیش قسمت‌هایی از خودرو که دسترسی به آن سخت است، می‌توان از این دستگاه‌های پولیش استفاده کرد؛ چرا که سایز آن‌ها کوچک‌تر از حالت عادی است و مخصوص قسمت‌های غیر قابل دسترس تولید شده‌اند. پولیشر انگشتی یک محصول قدرتمند برای پولیش دادن سطوحی مانند چراغ ها، پنل های کنسول داخلی، دستگیره های در، آرم خودرو و کلیه نقاطی که غیر قابل دسترس هستند، مناسب می‌باشد. دستگاه پولیش انگشتی با قفل پیچی قابلیت تعویض پد و صفحه نگهدارنده را دارد و روی دستگاه پولیش نصب می‌شود. لوازم جانبی متنوع در کنار این دستگاه باعث می شود تا بتوانید از آن برای جلا دادن در سطوح مختلف ماشین استفاده کرد.

 

 

چه دستگاه پولیشی بهتر است؟

به لطف پیشرفت صنعت دیتیلینگ، محصولات بسیار متنوعی برای مراقبت و نگهداری از خودرو به بازار عرضه شده‌اند. دستگاه‌های پولیش نیز از این قاعده جدا نیستند. پولیشرها انواع متنوعی دارند که باید با توجه به نوع استفاده مورد نظر، سطح و شخص انجام دهنده این کار دارد. اگر می‌خواهید خط و خش‌ها را سریع از بین ببرید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • سرعت پولیش پولیشر روتاری بیشتر است.
  • کنترل کردن دستگاه اوربیتال راحت‌تر است.
  • سطح مورد پوشش توسط دستگاه اوربیتال بیشتر است.
  • پولیشر خرطومی مخصوص سطوح غیر قابل دسترس است.
  • برای ازبین بردن هولوگرام، از دستگاه اوربیتال استفاده می‌کنند.
  • پولیشر اوربیتال هولوگرامی به جا نمی‌گذارد.
  • در صورت تمایل به استفاده از پولیشر روتاری (چرخشی)، در پایان با پولیشر اوربیتال هولوگرام را از بین ببرید.

 

اندازه صفحه نگهدارنده پد پولیش

اندازه صفحه بیانگر مساحتی است که دستگاه پولیش پوشش می‌دهد. هرچه این اندازه بزرگ‌تر باشد، در هر دور پولیش کردن قسمت بیشتری از سطح را می‌توان پولیش کرد. این اندازه به صورت یک عدد بیان می‌شود که بیانگر قطر صفحه پولیش است و می‌تواند مقادیر مختلفی از جمله 7.5، 15، 12.5 و 21 سانتی متری باشد. در هنگام تهیه پد پولیش نیز با به سایز صفحه نگهدارنده پولیشر دقت نمود.

 

توان مصرفی

همانطور که می دانید دستگاه های پولیش، عمل پولیش کردن را به وسیله برق انجام می دهند. توان مصرفی دستگاه‌های پولیش از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌رود. توان این دستگاه‌ها، همانند سایر دستگاه‌های الکتریکی با واحد وات مشخص می‌شود. در نظر داشته باشید که هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، مصرف انرژی آن نیز بیشتر است.

 

سرعت گردش

سرعت گردش آزاد یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه پولیش است. این سرعت با واحد دور در دقیقه یا rpm مشخص می‌شود. هرچه سرعت چرخش دستگاه پولیش بیشتر باشد، شما با سرعت و کیفیت بهتری می‌توانید عمل پولیش کردن سطوح مختلف را انجام دهید. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم در بخش سرعت، تنظیم آن می‌باشد. اغلب پولیشرها قابلیت تنظیم سرعت روی 6 حالت دارند و بعضی از آنها با داشتن ماشه، امکان ثابت نگه داشتن سرعت را میسر می‌نمایند.

 

شرکت‌های سازنده

شرکت‌های مختلفی دست به تولید دستگاه‌های پولیش زده‌اند. پرطرفدارترین برندهای پولیشر در ایران فلکس، روپس، نانوتیس، مفرا و … می‌باشد.

 

تنوع پدهای پولیش

تنوع پدها سبب می‌شود تا شما بر اساس سطح مورد نظرتان، پد را انتخاب کنید. دستگاه‌های پولیش از پدهایی از جنس پوست بره، اسفنجی و … استفاده می‌کنند. این پدها دارای سه درجه نرم، متوسط و زبر هستند. البته لازم به ذکر است که برخی از برندها، دارای پد بسیار زبر و بسیار نرم نیز می‌باشند.

 

منبع تغذیه

دستگاه‌های پولیش معمولا از برق شهری برای تامین نیروی لازم برای موتور استفاده می‌کنند. برخی از دستگاه‌های پولیش نیز، دارای باتری هستند و شما می‌توانید با شارژ کردن آن‌ها ، در هر جایی از آن استفاده کنید.

 

گارانتی

سرعت بالای چرخش موتور دستگاه پولیش، آن را در خطر سوختگی قرار می‌دهد. گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های هر دستگاه الکتریکی به شمار می‌رود. سعی کنید حتما دستگاه پولیش مورد نظر خود را از فروشگاهی تهیه کنید که خدمات پس از فروش آن برای شما مناسب و قابل دسترس باشد.

 

قیمت

قیمت پولیشرها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر در قیمت می‌توان به شرکت سازنده، توان مصرفی، سرعت چرخش، تنوع سرعت، تنوع و تعداد پدها و … اشاره کرد.

 

معرفی 5 برند معروف در زمینه تولید دستگاه پولیش

همانطور که در بالا ذکر شد، تعداد زیادی برند در حال حاضر مشغول تولید انواع دستگاه پولیش هستند، اما انتخاب از بین این برند به خصوص در بین محصولات موجود در بازار ایران، سخت است. به همین دلیل کارشناسان گنجی پخش 5 برند برتر موجود در ایران را به شما معرفی می‌نمایند.

دستگاه پولیش فلکس

  • پولیشرهای برند فلکس Flex

فلکس ( Flex ) یکی از کمپانی‌های ساخت و تولید ابزار آلات برقی در کشور آلمان با حدود صد سال تجربه‌ی موفق کاری است. در زمینه‌ی خودرو، صفحه‌ی نگهدارنده، پد پولیش و دستگاه پولیشر از جمله محصولات این کمپانی می‌باشند. کیفیت بالا، عملکرد عالی، طول عمر زیاد و قدرت خوبی که این دستگاه‌ها دارند باعث شده که این برند دز زمینه‌ی ابزار آلات برقی منحصر به فرد باشد. این ابزارها برای چوب، سنگ، بتون و فلزات کاربرد دارند و با فناوری پیشرفته‌ای که دارند ابزارهای حرفه‌ای مناسبی برای انجام کارهای تخصصی مشاغل گوناگونی هستند. فلکس از سال 1992 راه حل‌های ویژه و نوآورانه‌ای برای صنعتگران حرفه‌ای ارایه می‌دهدو می‌توان گفت دستگاه‌های این کمپانی در ایران نیز از دستگاههای محبوب به شمار می‌رود. دستگاه‌های پولیشر فلکس اوربیتال و چرخشی می‌باشند. فلکس تنها پولیشر موجود در ایران است که ساخت اروپا می‌باشد!

قیمت و خرید تجهیزات پولیش فلکس

 

دستگاه پولیش نانوتیس

  • پولیشرهای برند نانوتیس Nanotiss

نانوتیس (NanoTiss) از ابتدای سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. مواد اولیه‌ی به کار رفته در این محصولات از مواد درجه یک ژاپنی و آلمانی است که خیال هر مصرف کننده‌ای را بابت استفاده از این محصولات راحت می‌کند. این کمپانی با بهره گیری از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب، در بسته بندی ایرانی عرضه می‌کند و مشتریان می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ی کاذب برندینگ شرکت‌های اروپایی، از خرید محصولات نانوتیس بهرمند شوند. تمام پولیشرهای تولیدی نانوتیس دارای موتور ژاپنی درجه یک می‌باشند. شما می‌توانید محصولات نانوتیس را با ضمانت اصالت کالا از گنجی پخش تهیه نمایید.

قیمت و خرید تجهیزات پولیشکاری نانوتیس

 

mafra polishing machines

  • تجهیزات پولیش مفرا Mafra

یکی از برندهای محبوب کاربران خودرو، برند مفرا (Mafra) است. این کمپانی ایتالیایی با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه تولید، نوآوری و عرضه بسیار موفق بوده است. محصولات متنوع آن شامل نظافتی و آرایشی خودرو، موتور سیکلت، هواپیما و ترن و همچنین تولید مواد شوینده مخصوص کارواش‌های اتوماتیک و دستی و صنایع گوناگون‌اند که با کیفیتی که دارند توانسته‌ رضایت مشتریان را جلب کند. نوآوری خلاقانه و بالا بودن کیفیت محصولات عاملی است که باعث افزایش روز افزون تعداد مشتریان شده است. لازم به ذکر است که تمامی محصولات  برند مفرا، گیاهی و دوستدار طبیعت می‌باشند.

قیمت و خرید پولیشرهای مفرا

 

spta polishing machines

  • محصولات برند SPTA

یکی از کمپانی‌های پیشتاز در صنعت دیتیلینگ، کارخانه اس‌پی‌تی‌ای می‌باشد. این کمپانی به تازگی پا در این عرصه گذاشته است و در مدت کوتاهی توانسته توجه بسیاری از دیتیل‌کاران را به خود جلب کند. از ویژگی‌های محصولات برند SPTA، می‌توان به استفاده راحت، کیفیت بالا، عملکرد عالی، تنوع بسیار و طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد. تکنولوژی بکار رفته در این محصولات، به گونه‌ای است که بدون ذره‌ای آسیب، بهترین نتیجه با استفاده از این ابزار حاصل می‌شود. کمپانی اس‌پی‌تی‌ای در چین واقع شده است و با تولید تمامی محصولات، نیاز یک دیتیل‌کار حرفه‌ای را برآورده می‌سازد.

قیمت و خرید پولیشرهای SPTA

 

Rupes polishing machines

  • پولیشرهای روپس Rupes

کمپانی روپس (Rupes) همیشه روی آخرین تکنولوژی‌های موجود در بازار تمرکز داشته و با تکیه بر این موضوع توانسته جایگاه خاصی را بین کاربران خودرو در سراسر دنیا به دست آورد. دستگاه‌ پولیش روپس نیز خیلی سریع توانستند جای خود را در در زمینه دیتیلینگ و پولیش خودرو پیدا کنند. درست است که این کمپانی در طول این سالها افتخارات زیادی را کسب کرده، اما تولید اولین دریل جهان با بدنه‌ی پلیمری که وزن بسیار پایینی داشت، از برق گرفتگی جلوگیری و امنیت کارگران را نیز تضمین می‌کرد، از مهم‌ترین دستاوردهای روپس است. دقت داشته باشید که در حال حاضر امکان واردات محصولات روپس وجود ندارد و اغلب روپس‌های موجود در بازار چینی می‌باشند.

قیمت و خرید محصولات روپس

 

سولات متداول پیرامون دستگاه پولیش:

انواع دستگاه پولیش کدامند؟

روتاری (چرخشی)، اوربیتال، دوکاره (دوآل اکشن) و آیبرید

کدام پولیش سرعت عمل بیشتری دارد؟

روتاری

کدام پولیشر امن‌تر است؟

اوربیتال

با کدام پولیشر ریسک هولوگرام و سوختن رنگ بیشتر است؟

اوربیتال

کدام پولیشر برای سطوح با دسترسی سخت مناسب است؟

پولیشر آیبرید و همچنین پولیشر سایز 7.5

9 نظرات
  1. لطیفی می گوید

    من طبق تجربه ای که داشتم برند فلکس برند خوبیه و من از دستگاه پولیشش راضیم

  2. عزتی می گوید

    مطلب خوب و مفیدی بود، بازم راجع به دیتیلینگ خودرو مطلب بذارید. ممنون

  3. کامرانی فر می گوید

    من خودم به شخصه اوربیتال رو ترجیح میدم به چرخشی
    مطالب شما هم جامع و کامل بود.مرسی

  4. صانعی می گوید

    من از دستگاه پولیش روپس و فلکس استفاده کردم و هر دو برند از کیفیت خوبی برخوردار بودن …

    1. سامان می گوید

      قطعات فلکس هم در بازار موجود هست و به راحتی گیر میاد؟

      1. Ganji.Mag می گوید

        سلام شرکت دستگاه های فلکس در صورت نیاز به تعمیرات در خدمت خریدان هست

  5. سهند امیری می گوید

    دستگاه پولیش انگشتی کارایی خیلی خوبی داره
    من از برند نانوتیس خریدم و الان دیدم که spta هم جدید اوردید
    در کل من که راضی بودم، کارمو خیلی راه میندازه

  6. خلیل می گوید

    بابت توضیحات مفید و جامع شما ممنونم من به شخصه از نحوه توضیحات دقیق شما لذت بردم. ممنون و متشکرم
    کاش قیمت انواع دستگاهها را نیز بیان می‌کردید

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام خدمت شما برای بررسی دستگاه ها به لینک زیر مراجعه بفرمایید
      https://ganjipakhsh.ir/Xb1bH
      باتشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =