سامورائی تویوتا با قلب بی ام و

پس از شانزده سال غیبت نسل جدیدی از تویوتا سوپرا در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

تولید اسپرت‌ترین ماشین تویوتا که با سری فیلم‌های خشمگین و سریع به شهرت رسید و در بین علاقه‌مندان به تقویت ماشین طرفداران متعصبی دارد در سال ۲۰۰۲ متوقف شد.

تویوتا پنج سال پیش اعلام کرد که نسل جدید این ماشین را با همکاری ب‌ام‌و می‌سازد. نتیجه این همکاری برای ب‌ام‌و نسل جدید مدل Z4 بود که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و چند هفته دیگر ماشین تویوتا قرار است در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شود.

تویوتا می‌گوید با اینکه دو ماشین از قطعات مشترکی استفاده می‌کنند، اما هر یک با هدف متفاوتی ساخته شده‌اند. مهمترین نقطه اشتراک دو ماشین موتور شش سیلندری است که بیش از سیصد اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

نظرسنجی علاقه‌مندان به سوپرا به تویوتا نشان داد که علاوه بر قابلیت‌های فنی، موتور شش سیلندر قوی، مهمترین مشخصه‌ای است که سوپرا با آن شناخته می‌شود. همین دلیل باعث شد که تویوتا برای یافتن بهترین موتور شش سیلندر موجود در بازار به ب‌ام‌و نزدیک شود.

شتاب ماشین حدود پنج ثانیه و قدرت ماشین حدود سیصد اسب بخار است. تصاویری که از ماشین به رسانه‌ها درز کرده نشان می‌دهد که ظاهر سوپرا تا حد زیادی به کانسپتی شبیه است که تویوتا چهار سال پیش نمایش داده بود.

اولین دستگاه نسل جدید تویوتا به حراج گذاشته خواهد شد و درآمد حاصل از فروش آن به یک خیریه اهدا خواهد شد.

6 نظرات
  1. باراد می گوید

    تویوتا بزرگترین برند خودروی جهان ولی از بی ام و در ساخت این خودرو کمک میگیره!! اینجا هم درهای مملکتو بروی همه بستن تا تولید ملی که البته بهتره بگیم مونتاژ ملی انجام بدن…

  2. تیبا 2 می گوید

    اینجا هم پراید وانت داریم با قلب تپنده پراید

  3. غلامی می گوید

    تویوتا همیشه فوق العاده بوده

  4. سامان می گوید

    اینا چی تولید میکنن و ما چی؟؟ تازه وسط راه قطعه کم میارن میگن بجاش دوتا پراید ببرید

  5. mohammad می گوید

    ۲۰۱۹ تویوتا به بازار عرضه میشه ، ۲۰۲۰ هم پراید ثبت نامی منو شاید بدن..

  6. ebi می گوید

    اینجا هم خودروی از رده خارج رو پیش فروش میکنن با موعد تحویل سه سال بعد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =