پد پولیش زبر و معرفی ۵ محصول برتر

کاربرد پد پولیش زبر چیست؟

تمیزی و براق بودن بدنه و رنگ خودرو، موضوعی است که در نگاه اول به چشم افراد می‌آید. بیشتر کاربران خودرو در صدد هستند براقیتی که در هنگام خرید، خودرو دارد را تا مدت طولانی حفظ نمایند. البته با پیشرفتی که در صنعت دیتیلینگ شاهد آن هستتیم، تدابیری در این جهت وجود دارد که به افزایش براقیت خودرو کمک شایانی می‌کنند. اما متاسفانه عواملی وجود دارند که باعث مات شدن رنگ بدنه و یا خطوط بر روی بدنه می‌شوند. برای حفظ رنگ بدنه خودرو از آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی و غید طبیعی می‌توان از پوشش نانو سرامیک و یا اسپری‌های محافظ استفاده کرد. اما سوال اینجاست که بعد از آنکه خودرو دچار آسیب، رنگ‌پریدگی و یا خط و خش شد، چه راه‌حلی باید در جهت رفع آن‌ها انجام دهیم؟ پولیش کردن بهترین و سریع‌ترین راه ممکن برای خلاصی از این مشکلات است. البته همانطور که می‌دانید اجرای پولیش، کاری تخصصی است. انتخاب دستگاه، پد و مواد پولیش نیز باید تحت نظر متخصص انجام شود. خطوط عمیقی که بر روی بدنه بنابر عوامل متعددی بوجود می‌آیند، با استفاده از مواد و پد پولیش زبر از بین می‌روند. اما اینکه کاربرد آن به چه صورت است، موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

پد پولیش

با توجه به کاربردی که از پولیش انتظار داریم، نوع پدی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود. اما موضوعاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد:

شکل: به علت شکلی که صفحه نگهدارنده‌های دستگاه پولیش دارند، بیشتر پدها به صورت دایره‌ای شکل می‌باشند تا به راحتی بر روی این صفحه نگهدارنده‌ها قرار گیرند. البته یک سری پدها نیز وجود دارند که بصورت مخروطی و یا استوانه‌ای وجود دارند.

جنس: همانطور که می‌دانید جنس‌های متفاوتی برای پد پولیش وجود دارد، فوم، مایکروفایبر، نمدی و پوست بره جنس‌های گوناگونی هستند که برای آن‌ها تعبیه شده است.

میزان زبری: واضح است که میزان زبری در پدهای متفاوت، فرق دارد. به این صورت که از پد نرم تا بسیار زبر را داریم که هر کدام کارایی مختص به خود را دارند.

سایز: سایزهای مختلفی برای پدها وجود دارد که بسته به نوع و سایزی که دستگاه پولیش دارد، باید انتخاب شوند.

پد پولیشر

انواع پد پولیش

پدهایی که برای عملیات پولیشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالت کلی به ۳ نوع متفاوت تقسیم‌بندی می‌شوند. این انواع عبارتند از: پد پولیش نرم، متوسط و زبر. کاربرد هر یک از آن‌ها با هم بسیار متفاوت است؛ اما می‌توان گفت که به نوعی مکمل هم هستند.

پد پولیش زبر برای از بین بردن خطوط عمیق، پد متوسط جهت از بین بردن خطوط نیمه عمیق و پد نرم به از بین بردن هولوگرام و خطوط بسیار ریز کاربرد دارند.

در این مقاله به صورت اختصاصی به نوع زبر پرداخته ایم.

پد پولیش زبر

یکی از انواعی که پدهای پولیش دارند، پد پولیش زبر است. این نوع از پد، برای از بین بردن خطوط عمیقی که به هر دلیلی بر روی بدنه‌ی خودرو ایجاد شده، کاربرد دارد. البته پس از استفاده از پد و مواد پولیش زبر، باید به ترتیب از پد و مواد متوسط و نرم نیز استفاده کرد تا به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم.

مواد پولیش زبر نیز دارای ذره‌های ساینده‌ای هستند که به راحتی تمامی خطوط عمیق را از بین می‌برند.

استفاده از پولیش جهت از بین بردن آفتاب سوختگی، رنگ پریدگی، زنگ‌زدگی و خطوط موجود بر روی بدنه کاربرد بسیاری دارد. در بیشتر مواقع برای از بین بردن این مشکلات، متخصصان به استفاده از مواد و پد پولیش زبر روی می‌آورند.

نکاتی راجع به پد پولیش زبر

  • برای از بین بردن خطوط عمیق از پد پولیش زبر استفاده کنید.
  • پد مورد نیازتان را با توجه به سایز و نوع پولیشر خود انتخاب کنید.
  • پس از اتمام پولیشکاری ، پد پولیش را حتما با آب و به آرامی بشویید.
  • برای از بین بردن خطوط عمیق، باید پد و مواد پولیش، هر دو زبر باشند.
  • در نظر داشته باشید که قبل از اجرای پولیش بر روی بدنه‌ی خودرو، حتما آن را به طور کامل بشویید.
  • از بیشتر پدهای پولیش می‌توان چند بار استفاده کرد و کم‌تر پیش می‌آید که یک بار مصرف باشد.

پد زبر پولیش

معرفی ۵ پد پولیش زبر برتر:

در ادامه قصد داریم به معرفی ۵ پد پولیش زبر برتر بپردازیم:

پد پولیش زبر نانوتیس:

پد پولیش اسفنجی زبر نانوتیس مخصوص دستگاه پولیش است و به راحتی می‌تواند هرگونه خط و خش عمیق روی بدنه خودروی شما را از بین ببرد. این پد پولیش زبر، همچنین باعث درخشندگی بدنه خودروی شما می‌گردد و دارای کیفیت بسیار عالی و طول عمر بالایی است. برای خطوط بسیار عمیقی که بر روی بدنه خودرو وجود دارد، استفاده از پد و مواد پولیش زبر باید استفاده کرد. پد اسفنجی نانوتیس, یک پد کاربردی با کیفیت بسیار عالی است. این پد به خاطر نوع ساختارش جریان هوا را رد و بدل می‌کند و همین ویژگی باعث پایین آمدن دمای پد حین عملیات پولیش‌کاری می‌شود. این پد با صیقل دادن بدنه خودرو باعث براق شدن آن نیز می‌شود و برای از بین بردن خط و خش‌های عمیق طراحی شده است. شما می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی از این محصول، چند باره استفاده کنید.

 

قیمت و خرید پد پولیش نانوتیس

پد پولیش زبر نانوتیس

پد زبر سوناکس:

پد پولیش زبر مخصوص بدنه خودرو سوناکس Sonax، قابل استفاده جهت پولیش بدنه دارای خط و خش و آسیب دیده از عوامل محیطی و همراه با دستگاه پولیش می‌باشد. متناسب با خطوط موجود بر روی بدنه خودرو باید تصمیم گرفت که میزان زبری پولیش تا چه اندازه‌ای باشد. پد و مواد پولیش زبر برای از بین بردن خطوط عمیق بسیار مناسب‌اند. پد پولیش زبر دوکاره مخصوص بدنه خودرو سوناکس دارای یک سوراخ در مرکز پد می‌باشد که پد را قابل استفاده برای دستگاه پولیش‌های اوربیتال می‌کند. پد پولیش زبر دوکاره مخصوص بدنه خودرو سوناکس از پاشش مایع پولیش به اطراف جلوگیری می‌کند و دارای بخش چسبی در پشت برای نصب راحت‌تر بر روی دستگاه پولیش می‌باشد. قطر پد پولیش ۱۴۳ میلی‌متری است.

 

قیمت و خرید پد پولیش سوناکس

پد پولیش زبر سوناکس

پد پولیش زبر فلکس:

پد پولیش زبر X-Cut مخصوص دستگاه پولیش بدنه ماشین  فلکس Flex ،پدهای پولیش حرفه‌ای عرضه شده توسط کمپانی فلکس برای بالا بردن کارایی و بهبود عملکرد پولیش بدنه خودرو می‌باشند. اسفنج پد پولیش فلکس، موجود در درجه بندی سختی متفاوتی می‌باشند، که با رنگ‌های نتفاوت از هم متمایز شده‌اند. هر یک از رنگ‌ها مخصوص یکی از مرحله‌های پولیش در نظر گرفته شده است. با مراجعه به محصولات برند فلکس، به راحتی اسفنج پد پولیش مناسب کار خود را انتخاب نمایید.

 

قیمت و خرید پد پولیش فلکس

پد پولیش فلکس

پد پولیش زبر مفرا:

پد پولیش زبر مفرا Mafra ، عرضه شده توسط کمپانی مفرا برای بالا بردن کارایی پولیش‌های حرفه‌ای مفرا و بهبود عملکرد پولیش بدنه خودرو. پد پولیش مفرا، موجود در چهار رنگ، که هر یک از رنگ‌ها مخصوص یکی از مرحله‌های پولیش‌کاری در نظر گرفته شده است و زبری و نرمی خاص خود را دارد. شما می‌توانید در بخش محصولات برند مفرا این پدهای پولیش را مشاهده و پد پولیش مناسب کار خود را انتخاب نمایید. محصولات کمپانی ایتالیایی مفرا با داشتن محصولاتی با کیفیت بالا خریداران و مشتری های خاص خود را در تمامی بازار های جهانی داراست ؛ کسانی که به کیفیت در کنار کارایی اهمیت می‌دهند.

قیمت و خرید پد پولیش مفرا

پد پولیش مفرا

پد زبر وورث:

پد پولیش وورث برای حداکثر عملکرد ساینده با تولید حداقل حرارت. پد پولیش وورث در سه درجه سایندگی مختلف با بالاترین عملکرد و کمترین سایش و همچنین تولید کم‌ترین حرارت. شیار دار بودن پد پولیش آبی زبر وورث (ساختار تار عنکبوتی ) باعث افزایش سطح عملکرد شده و همچنین این اجازه را می‌دهد تا پولیش، جذب بیشتر و گستره‌ی عملکرد بهتری برای دانه‌های ساینده‌ی پولیش داشته باشد. فوم شیار دار مورد استفاده، باعث سرعت بالاتر حذف و حداکثر مدت زمان استفاده می‌شود. پدهای پولیش با کیفیت بالای فوم شیار دار ساخته شده اند و همچنین منافذ باز و سطح شیاردار، این اجازه را می‌دهد که گرمای تولید شده در طول پولیش‌کاری به ایده‌آل‌ترین نوع ممکن خود برسد. این پدهای پولیش دارای انعطاف پذیری بالا برروی هر شکلی از بدنه خودرو می‌باشند. با وجود لبه‌های گرد، صیقلی متناسب با هر شکل و انحنای خودرو خواهید داشت و از فرسایش رنگ جدید با توجه به شکل هندسی جلوگیری می‌کند.

 

قیمت و خرید پد پولیش وورث

پد پولیش ورث

 

سوالات متداول پیرامون پد پولیش زبر خودرو :

چه ویژگی‌هایی از پد را باید قبل از خرید به آن توجه کرد؟

با توجه به کاربردی که از پولیش انتظار داریم، نوع پدی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود. اما به شکل، جنس، میزان زبری و سایز آن باید توجه کرد.

پد پولیش به چند نوع دسته بندی می‌شوند؟

پدهایی که برای عملیات پولیشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالت کلی به ۳ نوع متفاوت تقسیم‌بندی می‌شوند. این انواع عبارتند از: پد پولیش نرم، متوسط و زبر.

در چه مواقعی از پد پولیش زبر استفاده می‌شود؟

استفاده از پولیش جهت از بین بردن آفتاب سوختگی، رنگ پریدگی، زنگ‌زدگی و خطوط موجود بر روی بدنه کاربرد بسیاری دارد. در بیشتر مواقع برای از بین بردن این مشکلات، متخصصان به استفاده از مواد و پد پولیش زبر روی می‌آورند.

آیا کار خاصی بعد از انجام پولیشکاری باید انجام داد؟

در صورتی که قصد سرامیک کردن بدنه خودرو را دارید حتما قبل از اجرای سرامیک چربی سطح بدنه را با استفاده از آماده ساز رنگ پاک کنید اگر نه انجام کار خاصی نیاز نیست و میتوانید بدنه خودرو را بشویید

آیا برای از بین بردن خطوط، کافی است که فقط از پد پولیش زبر استفاده شود؟

خیر؛ برای از بین بردن خطوط عمیق، باید پد و مواد پولیش، هر دو زبر باشند.

4 نظرات
  1. میثم زارعی می گوید

    من پد پولیش سوناکس و نانوتیس امتحان کردم کیفیت بسیار عالی دارن

  2. سیامک درباری می گوید

    همه ی این پدها خوبه اما باز فلکس یه چیز دیگس

  3. سهند درویشی می گوید

    مفرا جنس خوبی داشتو خطوط عمیق رو راحت از بین برد

  4. فرهاد باقرزاده می گوید

    پد پولیش وورث جنس بسیار خوبی داشت اما متاسفانه الان ناموجوده همه جا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − پانزده =