مراقبت و نگهداری با اسپری لاستیک!

مراقبت و نگهداری از لاستیک خودرو و معرفی 5 محصول برتر

لاستیک خودرو جزء مهم ترین قسمتها در خودرو به شمار می آید و مراقبت از آن برای حفظ زیبایی ظاهر خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با افزایش قیمت لاستیک نیز، اهمیت نگهداری و افزایش طول عمر آن پررنگ تر می شود. مراقبت و نگهداری از تایر ماشین در حفظ ایمنی سرنیشنان نیز موثر است. اسپری لاستیک در انواع مختلفی با کیفیت‌ متفاوت و برندهای مختلف عرضه می شود و همین نکته باعث می‌شود قیمت اسپری های لاستیک متفاوت شود و انتخاب از بین آن‌ها کمی دشوار گردد. ما در این مقاله شما را بیشتر با انواع اسپری لاستیک آشنا کرده و در پایان 5 محصول برتر در این زمینه را معرفی می‌نماییم.

قیمت و خرید اسپری لاستیک

انواع اسپری لاستیک

در زمینه مراقبت و نگهداری لاستیک محصولات متنوعی وجود دارد اما به طور کلی این محصولات به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در زیر نام برده‌ایم:

  • تمیز کننده لاستیک

تمیز کننده لاستیک معمولا به شکل فوم و شوینده ارائه می‌شود. این محصولات شستشوی لاستیک را آسان تر می‌نمایند. در مواقعی که آلودگی و جرم روی لاستیک زیاد است، استفاده از تمیز کننده لاستیک محصولی ضروری است.

  • محافظ لاستیک:

لاستیک نیز در اثر عوامل محیطی همچون نور خورشید و اکسیداسیون و به مرور زمان تغییر رگ داده و پوسیده می‌شود. برای افزایش طول عمر لاستیک ماشین باید از محصولات مراقبت از لاستیک استفاده نمود. این محصولات به سه دسته خیلی براق، نیمه براق و براق تقسیم می‌شوند. نوع براق زیبایی بیشتری دارد و نوع مات محافظت بیشتر!

 

چرا از تمیز کننده و محافظ لاستیک استفاده کنیم؟

شاید در نگاه اول دلیل تمیز کردن لاستیک ماشین برای شما حفظ ظاهر زیبای خودرو باشد اما بسیار جالب است که بدانید با شستن مرتب لاستیک و چرخ خودرو می توانید به هنگام ترمز گرفتن خودرو عملکرد بهتری داشته باشد. مورد بعدی اینکه شما هنگام تمیز کردن تایر می توانید با یک بررسی کلی از وضعیت سلامت تایرها برای جلوگیری از پیش آمدن سانحه باخبر شوید. بعد از شستشوی خودرو نکته مهم بعدی مراقبت از آن است. استفاده از محصولات محافظ تایر، مانع از کثیف شدن زودرس شده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. محافظ لاستیک سبب حفظ زیبایی ظاهر لاستیک نیز می‌شود.

before and after of car tire clean & care

ملزومات تمیز کردن تایر خودرو

 

نحوه تمیز کردن لاستیک ماشین

ابتدا مقداری آب پر فشار بر روی لاستیک میگیریم تا کثیفی و جرم‌های چسبیده به آن جدا و نرم شوند. سپس مقداری از اسپری لاستیک را روی آن زده و به کمک فرچه رینگ و تایر سعی آن را تمیز می‌کنیم. قسمتهای حساس رینگ را می‌توانید با برس دیتیلینگ تمیز نمایید. در پایان تایر را آبکشی نموده و با حوله مایکروفایبر خشک می‌نماییم. دقت نمایید که از این دستمال مایکروفایبر برای بدنه خودرو استفاده نکنید و همچنین همراه با سایر دستمال‌های ماشین نشویید. زیرا گرد لنت موجود روی لاستیک را می‌تواند به تمام سطوح ماشین منتقل نماید و سبب اکسیداسیون سریعتر شود.

 

ملزومات محافظ از لاستیک ماشین

  • اسپری محافظ لاستیک
  • پد اپلیکاتور

 

نحوه محافظ از لاستیک خودرو

پس از تمیز کردن تایر، نوبت به اجرای پوشش محافظ می‌سد. برای اینکار ابتدا مقداری از اسپری لاستیک را روی پد اپلیکاتور زده و سپس به آرامی روی تمام سطوح لاستیک بکشید.

 

معرفی ۵ اسپری لاستیک برتر

پس از آشنایی با انواع اسپری لاستیک، ما شما را با 5 محصول برتر از دیدگاه کارشناسان گنجی پخش آشنا می‌کنیم.

Turtle Wax Tire Shine

  • اسپری براق کننده لاستیک ترتل واکس مناسب تایر خودرو Turtle Wax مدل Tire Shine

اسپری براق کننده لاستیک ترتل واکس مناسب تایر خودرو Turtle Wax مدل Tire Shine انتظار شما را برای خرید یک کالای با کیفیت فراهم می‌نماید. این محصول را می‌توانید بر روی تمام سطوح پلاستیکی و لاستیکی از قبیل تایر، سپر، وینیل و… استفاده نمایید. اسپری براق کننده لاستیک ترتل واکس برای انواع لاستیک ماشین مناسب می‌باشد. این محصول، دارای قدرت محافظتی می‌باشد که مانع ترک خوردگی و خراب شدن زود هنگام لاستیک می‌شود. محصولات شرکت ترتل واکس ساخت آمریکا بوده و یکی از پرطرفدارترین برندهای لاین Car Care در دنیا می‌باشد.

قیمت و خرید اسپری لاستیک ترتل واکس

 

مایع پولیش واکس + فوم تمیز کننده لاستیک مفرا

  • مایع پولیش واکس + فوم تمیز کننده لاستیک مفرا

اسپری مایع پولیش واکس و ضد ترک لاستیک مفرا MAFRA، واکسی حرفه‌ای با فرمولاسیون گیاهی و دوستدار محیط زیست است که برای محافظت از تایر خودرو ساخته شده است. این محصول دارای خاصیت براق کنندگی برای لاستیک خودروها نیز می‌باشد. لاستیک خودرو به دلیل استحکاک زیاد با سطح زمین به مرور زمان خشک میشود این امر میتواند باعث ترک خودرن و پارگی تایر خودرو شود. مایع پولیش واکس و ضد ترک لاستیک مفرا از خشکی لاستیک جلوگیری می‌کند و باعث عمر بالاتر لاستیک می‌شود. اسپری تمیزکننده رینگ و لاستیک مفرا دارای قابلیت حل کنندگی است و انواع جرم‌های حاصل از عوامل طبیعی و دوده حاصل از لنت ترمزها به راحتی پاک می‌کند. این محصول حتی بوری و قهوه‌ای شدن لاستیک‌ها را نیز از بین می‌برد و ظاهری نو و تمیز را به آن‌ها می‌دهد.

قیمت و خرید اسپری لاستیک مفرا

 

اسپری لاستیک نانوتیس

  • اسپری لاستیک نانوتیس براق کننده و محافظ سطوح لاستیکی و تایر خودرو NanoTiss

اسپری لاستیک نانوتیس براق کننده و محافظ سطوح لاستیکی و تایر خودرو NanoTiss، یک تمیزکننده خوب و با کیفیت است که با از بین بردن کلیه آلودگی ها درخشندگی عمیقی به تایر خودروی شما می بخشد. فرمولاسیون خاص این اسپری با ایجاد رطوبت و ماندگاری بالا از لاستیک در برابر اشعه ماوراء محافظت می نماید. اسپری لاستیک نانوتیس با ایجاد یک لایه محافظ از جنس سیلیکون پلیمر سطح لاستیک را براق می کند. این محصول دارای فرمولاسیون ویژه و منحصر بفرد است که خاصیت ماندگاری بسیار بالایی داشته و از لاستیک خودرو در برابر اشعه‌های آسیب‌رسان UV خورشید محافظت می‌کند.

قیمت و خرید براق کننده لاستیک نانوتیس

 

اسپری فوم و براق کننده لاستیک خودرو کوئیک کلین Quick Clean

  • اسپری فوم و براق کننده لاستیک خودرو کوئیک کلین Quick Clean

اسپری براق کننده تایر واکس مخصوص لاستیک خودرو کوئیک کلین Quick Clean، تایر خودرو را براق کرده و دارای اثر محافظت کنندگی می باشد. استفاده از این محصول موجب افزایش طول عمر لاستیک می شود. Quick Clean، با کیفیت فوق العاده و با بالا بردن عمر لاستیک باعث می شود تا مدت بیشتری از آن با خیال راحت استفاده کنیم و همچنین در هزینه های خود صرفه جویی کنیم. پیشنهاد ما این است که ابتدا لاستیکهای خودروتان را با فوم تمیزکننده لاستیک خودرو کوئیک کلین پاک کرده و سپس از اسپری واکس لاستیک کوئیک کلین استفاده کنید.

اسپری لاستیک کوئیک کلین

 

ژل لاستیک اکستریم سوناکس Sonax مدل Xtreme Tyre Gloss Gel

  • ژل لاستیک اکستریم سوناکس Sonax مدل Xtreme Tyre Gloss Gel

ژل لاستیک اکستریم سوناکس Sonax مدل Xtreme tyre Gloss Gel، یک ژل پاک کننده‌ قوی است که با ساختار پیچیده‌‌ خود تمامی آلودگی‌ها را به راحتی از لاستیک خودرو پاک می‌کند. این ژل تمیز کننده برای انواع تایرها مناسب است و محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. تمام اِلمان‌های لاستیکی خودرو را می‌توانید با این فرمول منحصر به فرد بشویید. همچنین این محصول برای شستشوی تایر‌ها و لاستیک‌های کلاسیک هم کاملا مناسب و ایمن می‌باشد. به کمک ژل لاستیک سوناکس، لاستیک خودروتان را همچون روز اول نو و تمیز و مشکی کنید و عمر و دوام آن را افزایش دهید.

قیمت و خرید ژل لاستیک اکستریم سوناکس

 

سوالات متداول پیرامون اسپری لاستیک:

علت اهمیت مراقبت و نگهداری از لاستیک خودرو چیست؟

تفزایش طول عمر لاستیک و حفظ امنیت.

اسپری لاستیک چند نوع هست؟

دو نوع تمیز کننده و محافظ.

چرا از اسپری تمیز کننده لاستیک استفاده کنیم؟

جهت تمیز کردن آسانتر آلودگی‌های سخت و عمیق از روی لاستیک.

چرا از اسپری محافظ لاستیک استفاده کنیم؟

جهت افزایش طول عمر لاستیک و مراقبت از آن در برابر پوسیدگی در اثر نور خورشید و اکسیداسیون.

چگونه اسپری لاستیک مناسب پیدا کنیم؟

کارشناسان گنجی پخش جهت سهولت شما، 5 محصول برتر در این زمینه را در این مقاله معرفی نموده‌اند.

12 نظرات
  1. بهرنگ می گوید

    من از برند ترتل واکس استفاده کردم، خوب بود، قیمتشم مناسب بود

  2. محسن22 می گوید

    واکس های زیادی رو امتحان کردم..نانوتیس یکی از بهترین هاش بوده تا الان..فقط لازم به ذکر که حتما لاستیک رو اول بشورید و کاملا خشک که شد بعد از واکس اسپری کنین روش .

  3. باراد می گوید

    من مفرا رو راضی بودم ، از محصولات دیگشم استفاده کردم. برند خوبیه در کل

    1. مولایی می گوید

      منم با مفرا موافقم، کیفیت خوبی داره

  4. آدریان می گوید

    سوناکس و مفرا رو پیشنهاد میکنم ولی نانوتیس رو خیلی راضی نبودم ولی با توجه به قیمتش خوبه و میصرفه

  5. آرمان اسکندری می گوید

    من یه بار از جیون خرید کردم، راضیث بودم اما قیمتش الان خیلی بالاس

  6. مسعود .ر می گوید

    اونوقت قیمت اینا کجاست

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام روی دکمه خیر زیر هر عکس کلیک کنید وارد صفحه خرید میشید

  7. علی توکلی می گوید

    نانوتیس و سوناکس من استفاده کردم خوب بودن
    لاستیک رو مشکی کردن

  8. کامبیز بیدار می گوید

    جیون خیلی خوبه اما متاسفانه قیمتش بالاس

  9. رضا انصاری می گوید

    نانوتیس هم کیفیتش عالیه هم قیمتش

  10. یاسر ملکی می گوید

    جیون فوق العاده اس واقعا اما قیمتش خیلی بالاست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 8 =