ایلان ماسک: تسلا رودستر امکان معلق شدن در هوا را خواهد داشت

ایلان ماسک مدیرعامل ۴۷ ساله تسلا و SpaceX که همواره به خاطر ایده های متفاوت و ادعاهای بعضا مبالغه آمیز در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته، اخیرا باز هم با طرح یک ادعای بزرگ خبرساز شده است. به گفته ایلان ماسک نسل بعدی تسلا رودسترتوانایی پرواز کردن و جدا شدن از زمین را خواهد داشت.

در اواسط سال گذشته بود که مدیرعامل تسلا از یک آپشن جالب برای رودستر رونمایی کرد. این آپشن “پکیج SpaceX” نامگذاری شده و با سفارش آن ۱۰ پیشران راکت به رودستر اضافه می شود. در زمان معرفی ایلان ماسک وظایف این پیشران ها را دست‌یابی به سرعت های بالاتر، کمک به شتابگیری سریع تر، توقف و عبور بهتر خودرو از پیچ ها عنوان کرده بود.

اخیرا کارآفرین موفق آمریکایی در پاسخ به یکی از یوتیوبرهای معروف با انتشار توئیتی از امکان به پرواز در آوردن و معلق سازی رودستر خبر داده است، امری که به نظر می رسد یکی دیگر از وظایف پیشران های مذکور باشد.

با توجه به گذشته ای که ایلان ماسک در اجرایی کردن ایده های عجیب و غریب دارد، می توان با احتمال قریب به یقین گفت که تسلا تمام تلاش خود را برای به پرواز در آوردن رودستر خواهد کرد. اما سوال اصلی این است که آیا پرواز یک خودرو در خیابان های عمومی به همین راحتی خواهد بود؟ همچنین آیا عموم مردم خواهند توانست چنین خودرویی را بخرند؟

متخصصان علم مکانیک معتقدند که بدنه یک خودرو عادی ظرفیت کافی برای ذخیره کردن انرژی لازم برای غلبه بر نیروی جاذبه را ندارد و حرکات تسلا در نهایت می تواند در حد معلق شدن کوتاه مدت باشد.

فارغ از بحث توانایی معلق ماندن در هوا و پرواز، تسلا رودستر عملکردی استثنایی دارد. همانطور که ذکر شد، این خودرو به لطف پیشرانه قدرتمند خود قادر است به نهایت سرعت ۴۰۲ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و شتابی برابر با ۱٫۹ ثانیه داشته باشد. همچنین تسلا قول داده با توجه به بکارگیری باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی، این اتومبیل برقی فوق سریع تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

حال باید تا سال آینده و عرضه رسمی رودستر منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تسلا و ایلان ماسک بار دیگر خواهد توانست بزرگان صنعت خودرو را به چالش بکشد و قابلیت پرواز را ارائه دهد یا خیر…

3 نظرات
  1. مولایی می گوید

    این که چیزی نیست ما هم پراید پرنده قراره تولید کنیم، تازه شاید محصول سایپا قبل از تسلا عرضه بشه

  2. moradi می گوید

    ایده خودروسازی های ما هم تولید پرایدوانته ،پرایدی که تحمل ۴ تا مسافر رو نداره ، بار جابه جا میکنه…

  3. 31mo می گوید

    ما هیچ، ما نگاه … از این آپشنا حالا حالاها در ایران نخواهیم دید…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =