شارژ بی سیم تلفن در تمام نقاط کابین خودرو

ایده جدید شرکت Yank Technologies برای شارژ بی سیم تلفن در تمام نقاط کابین خودرو

معرفی خودروهای مجهز به شارژ بی سیم

یکی از قابلیت هایی که در چند سال اخیر مورد توجه خودروسازها قرار گرفته است شارژ بی سیم تلفن همراه است. سعی خودروسازها بر این است با گسترش تلفن همراه هوشمند خودروهایی مجهز به شارژر بی سیم تولید و راهی برای ورود به بازار در این زمینه پیدا کنند. در این گونه خودروها مکانی در کنسول میانی قرار گرفته که تلفن همراه از طریق آن شارژ می شود.

 

شارژ بی سیم

 

روش شرکت یانک برای استفاده از شارژر بی سیم

شرکتی با نام  Yank Technologies در نمایشگاه CES از ایده جدیدی رونمایی کرد تا آینده شارژ بی سیم در آینده را به تصویر بکشد. این فناوری به شما این امکان را می دهد تا تلفن همراه خود را در هر جایی داخل کابین خودرو شارژ نمایید.
در بسیاری از اتومبیل های جدید پد شارژ بی سیم QI امکان ارائه دارد اما روش شرکت Yank متفاوت است. این تکنولوژی تشکیل شده از آنتن های سه بعدی و آمپلی فایرهای پیشرفته است. در این فناوری نیازی به تماس فیزیکی بین تلفن و پد شارژ نمی باشد و همچنین قابلیت شارژ گجت های دیگر، سوئیچ دیجیتال خودرو و آینه های برقی جانبی را دارد.

 

شارژر بی سیم آیا امواج این شارژر های بی سیم به سرنشینان آسیب می زند؟

ممکن است این ایده جالب این سوال را در ذهن مخاطب به وجود آورد که آیا امواج رادیویی موجود در سیستم شارژ موجب صدمه به سرنشینان نمی شود. یانک می گوید سیستم شارژ فقط ۰٫۰۶ وات بر کیلوگرم امواج رادیویی ساطع می کند. در حالی که هنگام استفاده از تلفن همراه در گوش فرد بین ۱٫۱ تا ۱٫۵ وات بر کیلوگرم امواج ساطع می شود.

تلفن های شما دارای آنتن های گیگاهرتزی مانند wifi هستند که این فناوری در باند های با فرکانس ISM کم کار می کند. هرچقدر فرکانس بالاتر باشد سطح میدان الکتریکی نیز بیشتر می شود و آسیب این امواج را بالا می برد. بنابراین، با وجود اینکه ما نیروی بیشتری هنگام استفاده از تلفن همراه ارسال می کنیم اما طول موج این امواج طولانی تر بوده و با قرار گرفتن در معرض آنها صدمه ای به سرنشین وارد نمی شود.

4 نظرات
  1. سارا سعادت می گوید

    همه فناوری هایی که نمایشگاه امسال رونمایی کرده فوق العاده اس

  2. احمد نیاورانی می گوید

    شارژ بی سیم آپشن خیلی خوب و کارآمدیه

  3. میثم محمدی می گوید

    گزینه ی خوب و کارایی رو به ماشینا اضافه کردن. زیاد مورد استفاده واقع میشه

  4. محسن شریفی می گوید

    این قابلیت که تو ماشینا جدیدا داره اضافه میشه واقعا کارایی خوبی داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 16 =