بررسی انواع پد پولیش ؛ کدام نوع پد پولیش مناسب تر است؟

برای انجام عملیات پولیشکاری، چه نوع پدی مناسب استفاده بر روی خودرو است؟

آیا می‌توانید براقیت و درخشندگی بدنه خودروتان را زمانیکه آن را خریداری کردید، به یاد آورید؟ برای برگرداندن بدنه خودرو به حالت اولیه و به اصطلاح نمایشگاهی آن چه راهی را پیشنهاد می‌کنید؟ پولیش کردن یکی از راه‌های پیشنهاد شده است و البته در کنار آن استفاده از پد پولیشی که متناسب با نیازمان باشد. بیشتر کاربران خودرو، به ماشینشان اهمیت بسیاری می‌دهند و در جهت نگهداری درست و اصولی آن اقدامات متفاوتی را انجام می‌دهند. یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از آن‌ها مهم است، داشتن بدنه‌ای براق و بدون خط و خش برای خودرو است.  اما با همه‌ی این اوصاف، باز هم عوامل وجود دارند که باعث آلودگی و یا ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو بشوند. در این موارد برای از بین بردن خطوط ایجاد شده باید از پولیش استفاده کرد.

قیمت و خرید لوازم دیتیلینگ خودرو

البته لازم به ذکر است که میزان زبری پولیش با توجه به عمق خط مشخص می‌شود. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای انجام عملیات پولیشکاری با استفاده از دستگاه، باید آموزش دیده باشید. چرا که اگر طرز استفاده پولیشر را ندانید، نه تنها نمی‌توان خطوط را از بین برد، بلکه باعث داغ شدن بیش از حد رنگ بدنه و در نتیجه سوختن آن می‌شود. پولیش زدن (Polishing) یک امر تخصصی است که با استفاده از مواد پولیش مناسب و دستگاه پولیش، توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌گیرد. ضمن اینکه متخصص می‌بایست پولیش مناسب رنگ خودرو را انتخاب کند و پد پولیش را بر اساس نوع آسیب وارد شده به بدنه خودرو برگزیند.

پد پولیش مناسب

 

میزان زبری پد پولیش

پد پولیش یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در عملیات پولیش زدن است. جنس و نوع این پدها متفاوت بوده و باید با توجه به عمق خط ایجاد شده بر روی بدنه خودرو  مشخص شوند. طور کلی در حوزه دیتیلینگ، پدها در سه درجه زبری متفاوت عرضه می‌شوند که شامل موارد زیر است:

  • نرم و آنتی هولوگرام: پد نرم برای براق کردن و از بین بردن هاله‌های دایره‌ای و در آخرین مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • متوسط: برای خط و خش‌های سطحی و جلا و صیقل دادن سطوح به کار می‌رود.
  • زبر: برای از بین بردن خطوط عمیق که ناشی از برخورد سنگریزه و شن و ماسه و … است، استفاده می‌شود.

 

جنس پد پولیش

در دسته بندی دیگری می‌توان گفت پدها بصورت کلی دارای سه جنس متفاوت هستند:

  • پد پولیش مایکروفایبر
  • پد پولیش هیبریدی
  • پد پولیش نمدی
  • پد پولیش پشمی
  • پد پولیش پوست بره
  • پد پولیش اسفنجی

تمامی این پدهای پولیش به جز نوع اسفنجی زبر هستند. پدهای پولیش اسفنجی نیز به دسته های‌ بسیار زبر، زبر، متوسط، نرم و بسیار نرم تقسیم می‌شوند.

 

 

درجه زبری انوع پد پولیش

پد‌هایی که برای رفع آسیب‌های عمیق استفاده می‌شود، معمولا بافت بلندی دارند تا بتوانند به لایه‌های زیرین کوتینگ نفوذ کنند. فوم یا پوست بره از جمله موادی است که با بهره‌گیری از آن‌ها این دسته از پولیش‌ها را تولید می‌کنند. پولیش کردن با این پد‌ها باید روی دور کم دستگاه انجام شود؛ در صورتی که سرعت دستگاه بافر با این پد‌ها زیاد باشد، قطعا رنگ خودرو دچار آسیب‌های شدید می‌شود.

پد پوست بره و پشمی دارای درجه زبری بالا هستند. از این پدها برای از بین بردن خط و خش‌های عمیق استفاده می‌کنند و جهت استفاده روی شیشه، بدنه و چراغ اتومبیل مناسب است.

پد پولیش زبر اسفنجی در مرحله اول پولیشکاری استفاده می‌شود. قدرت لایه برداری این محصول به اندازه پد پوست بره نیست اما در عوض گرمای کمتر تولید می‌‌کند که ریسک هولورگام را کاهش می‌دهد.

پد پولیش متوسط اسفنجی به طور معمول در مرحله دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پد برای از بین بردن خطوط نیمه عمیق طراحی شده است. این پدها دارای قدرت لایه برداری و براقیت متوسط هستند.

پد پولیش نرم اسفنجی امناسب مرحله آخر پولیشکاری و برگرداندن براقیت سطح هستند. همچنین این محصولات برای پخش کردن واکس نیز مناسب هستند.  برای براق نمودن سطح و از بین بردن آثار سطحی و خط و خش‌های ریز و اثر هولوگرام قابل استفاده است.

البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که عملکرد این سه نوع پد زبر، متوسط و نرم مکمل یکدیگرهستند؛ زیرا پس از اعمال پولیش روی لایه‌های دوم و سوم رنگ، می‌بایست با بهره‌گیری از پد‌های دسته اول (نرم وآنتی هولوگرام)، لایه کوتینگ رنگ بدنه خودرو را نیز پولیش بزنیم تا هرگونه آسیب‌های سطحی از بین برود و به سطحی براق و صیقلی دست یابیم.

پد پولیش

مشخصات پد پولیش خوب

به علت تنوع بالایی که در پدهای موجود وجود دارد، انتخاب پد مناسب، ممکن است مقداری سخت به نظر برسد. به همین دلیل است که قبل از خرید آن، باید در نظر داشته باشید که برای چه کاری پد را نیاز دارید. در ادامه چند ویژگی‌ پدهای خوب را آورده شده است.

مواد به کار رفته در پد

موادی که در ساخت پد پولیش به کار رفته است، بسیار مهم می‌باشد. چرا که دوام آن‌ها را نشان می‌دهد. در هنگام خرید، از جنس آن‌ها اطمینان حاصل کنید. پدی را انتخاب کرده که نه تنها دارای کیفیت خوب و دوام بالایی است، بلکه قدرت جذب خبی نیز دارد. این موضوع بسیار مهم است چرا که باعث می‌شود ظاهر نهایی خودرو نشان‌دهنده‌ی نتیجه عملیات پولیشکاری است.

ساختار پد

علاوه بر جنس پدها، ساختار آن‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ساختارشان باید به گونه‌ای باشد که به راحتی به دستگاه پولیش متصل باشند و در حین انجام عملیات پولیشکاری از پولیشر جدا نشوند.

رنگ پد

رنگی که برای پدها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها برای زیبایی آن‌ها نیست. این رنگ‌ها تفاوت در سایز و درجه زبری آن‌ها را نشان می‌دهند.

 

چند نکته درباره پد پولیش

  1. پد پولیش از جنس فوم دارای سه نوع زبری می باشد. فوم نرم برای براق کردن و از بین بردن هاله‌های دایره ای و معمولا در آخر کار استفاده می‌شوند. فومی که زبری متوسط دارد برای خط و خش‌های سطحی و جلا و صیقل دادن سطوح به کار می‌رود. فوم زبر نیز برای از بین بردن خط و خش‌های عمیق و خط‌هایی که بر اثر برخورد سنگریزه و شن و ماسه ایجاد شده، مورد استفده قرار می‌گیرد.
  2. پد پولیش هم به صورت دستی و هم مناسب دستگاه پولیش عرضه می‌شود.  پدهای مخصوص دستگاه پولیش دارای چسب است و امکان تعویض دارند. این نوع از پد پولیش می‌تواند با دور بالای دستگاه کار کند و خط و خش سطح را بهتر از پولیشکاری دستی از بین ببرد. سطح این پدها صاف است و لبه خمیده دارند که کار با این نوع پدها را آسان می کند. پدهای از جنس فوم قابلیت شست‌وشو دارند.
  3. پد پولیش پوست بره دارای بافت متراکم زبر و ضخیم و درشت می‌باشد و قدرت سایندگی بالایی دارد. به دلیل بافت متراکم میزان کمتری از ماده پولیش مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. برخی از پدها دارای صفحه نگهدارنده و یا قابلیت اتصال به دستگاه دریل مخصوص دارند.
  5. درجه زبری مواد پولیش انتخاب شده می تواند در عملکرد پد پولیش و میزان سایش آن موثر باشد.
  6. پد پولیش در ابعاد و سایزهای متفاوت عرضه می شود که می‌بایست متناسب با کار مورد نظر و اندازه صفحه نگهدارنده دستگاه پولیش آن را انتخاب کرد.
  7. پد پولیش مخصوص دستگاه پولیش اوربیتال دارای یک حفره در وسط پد است که از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند در حالی که پد پولیش دستگاه چرخشی فاقد این حفره است. لذا پد پولیش دستگاه را متناسب با نوع دستگاه انتخاب کنید.

انواع پد پولیش

برای خرید انواع پد پولیش می‌توانید با زدن کیلیک بر روی دکمه زیر، تمامی پدهای موجود در فروشگاه لوازم خودرو گنجی پخش را همراه با توضیحات و قیمت آن بخوانید.

قیمت و خرید بهترین نوع پد پولیش

نتیجه گیری

برای یادگیری صحیح پولیش و دیتیلینگ خودرو نیاز به آموزش صحیح و تمرین زیاد است. پولیش و دیتیلینگ خودرو امری تخصصی است پس این حرفه را از بهترین‌ها بیاموزید. ما در مرکز آموزشی گنجی پخش شما را تا حرفه‌ای شدن همراهی می‌کنیم.

آموزش دیتیلینگ خودرو

 

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

سوالات متداول پیرامون انواع پد پولیش:

درجه‌ی زبری پد پولیش به چه صورتی است؟

در حالت کلی پدها به زبر، متوسط و نرم تقسیم‌بندی می‌شوند.

جنس پدها از چیست؟

پدها از جنس مایکروفایبر، پوست بره، هیبریدی، نمدی، پشمی، پوئست بره و اسفنجی می‌باشند.

معیارهای انتخاب پد مناسب چیست؟

به علت تنوع بالایی که در پدهای موججود وجود دارد، انتخاب پد مناسب، ممکن است مقداری سخت به نظر برسد. به همین دلیل است که قبل از خرید آن، باید در نظر داشته باشید که برای چه کاری پد را نیاز دارید و جنس، شکل و مواد به کار رفته در پد را بررسی کنید.

برای از بین بردن خطوط عمیق از چه پدی باید استفاده کرد؟

پد و مواد پولیش زبر بهترین انتخاب برای از بین بردن خطوط عمیق است.

با استفاده از چه پدی می‌توان سطح را عاری از هولوگرام کرد؟

به کمک پد پولیش نرم به همراه مواد پولیش نرم، می‌توان از شر هولوگرام‌ها خلاص شد.

7 نظرات
  1. شمسائی می گوید

    من خودم قبلا روپس استفاده میکردم، تازگیا آل کلیر میخرم و راضی ام از کیفیتش

  2. آرش می گوید

    خود پد پولیش یه بحثه، اینکه کی داره ازش استفاده میکنه هم یه بحث دیگه… اگه مهارت استفاده نباشه بهترین پد پولیش هم نمیتونه کارایی داشته باشه

  3. علی توکلی می گوید

    کلا پولیش کردن کار حرفه ایه
    پد، مواد و دستگاهش خیلی مهمن

  4. نادر ناصری می گوید

    استفاده از دستگاه پولیش خودش یه نمهارته، انتخاب درست از بین این پدها هم مساله مهم بعدیه

  5. سیدمجید می گوید

    سلام.داداش آل کلیرازکجامیخری بهم آدرس میدی پیدانمیکنم

    1. Ganji.Mag می گوید

      سلام از خود ما میتونید تهیه کنید

  6. سهیل کلانی می گوید

    بسیار مفید بود ممنون از گنجی مگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =