توقف شماره‌گذاری پراید از سال آینده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که شماره‌گذاری خودروی سواری پراید از سال ۹۹ متوقف می‌ گردد.

شرکت خودروسازی سایپا سال‌های زیادی تلاش کرد تا خودروی محبوب پراید را بازنشسته کند ولی هر بار به دلایلی این طرح لغو می‌شد. هر بار شنیده‌ایم یا در رسانه‌ها خوانده‌ایم که سایپا قصد جایگزینی پراید را دارد یا پلیس راهنمایی و رانندگی از توقف شماره‌گذاری این خودرو صحبت می‌کند. حالا بعد از مدتی سکوت نسبت به این قضیه، باز هم توقف شماره‌گذاری پراید به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل گردیده است. سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در این‌باره گفت: «در تحلیل تصادفات کشور طی ۱۱ سال گذشته متوجه شدیم که ۳۴ درصد از جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده‌اند.»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه متاسفانه پراید ایمنی لازم را ندارد، اظهار کرد:

ما گزارشاتی را به شکل مکتوب و همراه‌با مستندات به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال نمودیم و به‌صورت حضوری هم جلسه‌ای داشتیم. با مدیرعامل شرکت سایپا هم جلسه داشتیم و این موارد را گزارش کرده‌ایم و قرار شد با توجه به تعهدی که این شرکت‌ در سال ۹۸ برای فروش داشته‌ است، از سال ۹۹ اراده بر این شود تا تولید پراید متوقف گردد و ما این خودرو را شماره گذاری نمی‌کنیم تا خودرویی ایمن‌تر جایگزین شود.

پراید

هادیان‌فر با بیان اینکه امیدوار است ایمنی خودروهای کشور افزایش یابد و خودروهای ایمن‌تر جایگزین چرخه‌ی تولید شود، گفت:

به اشخاصی هم که از سواری پراید استفاده می‌ نمایند، توصیه می‌کنیم که بیشتر نکات ایمنی و موارد را به‌خصوص هنگام رانندگی در جاده‌ها رعایت کنند.

هر ساله تعداد بسیار زیادی از جمعیت کشور در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که از جمله دلایل اصلی آن می‌توان به پایین بودن سطح ایمنی خودروها، سرعت زیاد، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، سبقت غیرمجاز و استاندارد نبودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اشاره کرد. امیدواریم که خودروسازان، پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر نهادهای دست‌اندرکار بتوانند در آینده با تدابیر خود، آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای را کم کنند.

4 نظرات
  1. محمد می گوید

    تولید پراید در ایران هیچ وقت متوقف نمیشه، فقط از نوعی به نوع دیگه تبدیل میشه، مثلا پراید ۱۳۲ میشه ۱۳۱

  2. رضا صنوبری می گوید

    الان تولید همه چی داره متوقف میشه و بجاش پراید میدن، مثلا سراتو دیگه تولید نمیشه بجاش سه تا پراید میدن، حالا شما باورتون میشه که دیگه پراید تولید نشه؟؟

  3. قربانزاده می گوید

    بعد از کشته شدن هزاران قربانی بالاخره پراید کنار خواهد کشید…

  4. علی دوستی می گوید

    خط مونتاژ همه چی داره جمع میشه به نوبت، پرایدم احتمالا قطعه ندارن که میخوان جمعش کنن اسمشم گذاشتن میخوایم خودروی ایمن تر تولید کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 17 =