فورد موستانگ 2018

فورد موستانگ 2018

مدل جدید این افسانه‌ ی زنده آمریکایی، به ‌تازگی با بهبود‌های ظاهری و فنی جدید رونمایی شده است. موستانگ ۲۰۱۸، پائیز آینده عرضه خواهد شد و کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند درست در واپسین روزهای کار نمایشگاه دیترویت، فورد، نسخه ‌ی ۲۰۱۸ موستانگ را به ‌صورت رسمی معرفی کند؛ اما این رویداد به حقیقت پیوست و این اسب اصیل امریکایی سال آینده با چهره‌ای جدید، عرضه خواهد شد.

چهره ظاهری موستانگ ۲۰۱۸ در مقایسه با نسخه‌ی فعلی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، علاوه بر کاهش ۲ سانتیمتری ارتفاع کاپوت جلو، در نمای روبرو و حالت چراغ‌ها نیز کاملا تغییر کرده و همراه با خطوط روی بدنه، چهره‌ای مدرن به خود گرفته است. جلو پنجره‌، کوچک ‌تر و ظریف‌ تر شده است. چراغ‌های جلو تمام LED هستند و هرچند مانند مه‌ شکن‎ها، کوچک‌ تر از مدل قبل شده‌اند، روشنایی آن‌ها کاملا بهبود یافته است.

طراح این خودرو، در نمای عقب تغییراتی متأ ثر از نسخه‌ی ۲۰۱۶ موستانگ شلبی در این مدل جدید استفاده کرده است که در آن، چراغ‌های جدید LED و اگزوزهای ۲ جفت، داخل سپر جای داده شده است. دیگر تفاوت مهم موستانگ ۲۰۱۸ با نسل قبلی نیز در میان سپر عقب دیده می‌شود؛ جایی که چراغ نسبتا بزرگی برای هشدار ترمز اضافه شده است. در طراحی نسل ششم موستانگ، دماغه نسبت به مدل‌ فعلی پایین‌تر آمده است.

علاوه بر ظاهری تهاجمی‌تر، در بهبود آیرودینامیک نیز مؤثر واقع شده است. همچنین فورد تولید پیشرانه‌های ۶ سیلندر خود را متوقف خواهد کرد و با بهبود پیشرانه‌های ۴ و ۸ سیلندر، قدرت این کوپه‌ی دوست‌داشتنی از طریق جعبه‌دنده‌ی مدرن ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک، تأمین خواهد شد. درحالی‌که همانند سال گذشته، قوی‌ترین پیشرانه از نوع ۸ سیلندر ۵ لیتری خواهد بود؛ اما فورد ادعا می‌کند عملکرد آن بهبود یافته است.

این اسب اصیل آمریکایی بیش از ۴۳۵ اسب‌ بخار قدرت به همراه خواهد داشت. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست نیز به فناوری مدرن تقویت مضاعف (Overboost) مجهز خواهد شد و نه‌تنها بیش از ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد که مصرف سوختی کمتر از ۷.۵ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر مسافت خواهد داشت. در بخش اگزوز، موستانگ ۲۰۱۸ منیفولدهای جدیدی را تجربه می‌کند که آپشن افزایش صدای خروجی را برای دارندگان پیشرانه‌‌ی ۸ سیلندر، در اختیار می‌گذارند. 

در نمای داخلی خودرو، نمایشگر ۱۲ اینچی، کاملا قابل شخصی‌سازی است و اطلاعات فنی را به صورت های، معمولی، اسپرت یا پیست ارائه می‌کند. در حالت اسپرت یا پیست، می‌توان نشان‌دهنده‌ تعویض دنده را بسته به شرایط رانندگی، روی حالت درگ (تعویض دنده در بالاترین حد دور موتور) یا مسابقه قرار داد. چند برنامه‌ی جانبی نیز برای بررسی عملکرد راننده در هنگام حرکت در مسیر طراحی شده است که در طول زمان، کاهش یا افزایش توانمندی وی را بررسی خواهد کرد و گزارش خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + پنج =