فورد و مک دونالد برای تولید قطعات خودرو از پسماند قهوه با هم همکاری می کنند.

همکاری فورد و مک دونالد

آیا می دانید دانه های قهوه دارای پوست است و قبل از برداشت قهوه این پوست از آن جدا می شود. شرکت فورد می خواهد این پوست را به قطعات خودرو تبدیل نماید. در این فرآیند شرکت مک دونالد در حال تبدیل شدن به بخشی از زنجیره تامین خودرو است. پوست دانه قهوه به فورد کمک می کند تا در بخش هایی مانند محفظه جلو خودرو از آن استفاده نماید.

 

فورد و مک دونالد برای تولید قطعات خودرو از پسماند قهوه با هم همکاری می کنند.

نقش شرکت فورد و مک دونالد در مبارزه با گرمایش زمین

شرکت فورد و رستوران های زنجیره ای مک دونالد به تازگی وارد همکاری شده اند تا نقش خود را در مبارزه با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین انجام دهند. فورد می خواهد پسماند قهوه (پوسته باقیمانده از فرایند فرآوری دانه های قهوه) را بازیافت کرده و از آن در ساخت قطعات خودرو بهره بگیرد. به این صورت که پوست دانه قهوه با پلاستیک ترکیب می شود و سپس در قطعات خودرو قالب ریزی می شود. قطعات حاصل از آن سبک تر هستند و برای قالب گیری نیاز به انرژی کمتری دارند.

استفاده ار پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو

پسماند قهوه استفاده شده در مک دونالد معمولاً به مراکز دفع ویژه انتقال پیدا می کند، اما خیلی زود سر از آزمایشگاه های فورد در خواهد آورد. این پسماند قادر است به بیوپلاستیک یا پلاستیک تجزیه پذیر تبدیل شود. با این کار می توان پسماند غذایی را کم، ساخت قطعات خودرو را سبک ترکرد. همچنین از نفت یا محصولات نفتی کمتری استفاده کرد و انتشار گاز CO2 را نیز کاهش داد.

صنعت خودرو تحت فشار سنگین طرفداران محیط زیست قرار دارد، زیرا تحقیقات نشان می دهند حدود یک چهارم از آلودگی کربنی کره خاکی به انتشار آلاینده ها از خودروها در بخش حمل و نقل اختصاص دارد. برهمین اساس، خودروسازان جهانی را به سمت خودروهای برقی هدایت کرده است. فورد که یکی از چهار شرکت برتر جهان در این صنعت به شمار می آید، برنامه های زیادی را برای کاهش اثر زیست محیطی خود در سر دارد.

 

فورد و مک دونالد برای تولید قطعات خودرو از پسماند قهوه با هم همکاری می کنند.

باید درنظر داشت بازیافت پسماند قهوه و تبدیل آن به قطعات خودرو نقش کمرنگی را در این برنامه بزرگ ایفا خواهد کرد، اما باز هم می تواند نگاه مثبت منتقدین را به خود جلب کند. مک دونالد فقط در قاره آمریکا، سالانه حدود ۳۰ هزار تن پوست دانه قهوه تولید می نماید. بازیابی و استفاده از این ماده می تواند بعضی اجزای خودرو را تا ۲۰ درصد سبک تر کرده و انرژی مورد نیاز برای قالب ریزی را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

2 نظرات
  1. شایان طهماسبی می گوید

    مگه میشه؟ خیلی جالب بود فکر این یکیو دیگه نمیکردم. واقعا مغز خلاقی دارن

  2. آریا گودرزی می گوید

    خیلی خوبه که از هر چیزی آدم استفاده کنه تا یه نقش موثری تو حفظ محیط زیست داشته باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 15 =