قابل اعتمادترین خودروسازان جهان و رقابت سخت لندرور، فیات و ولوو بر سر جایگاه آخر

اعتقاد مردم بر این است که برندهای رده بالا و لوکس محصولاتی مطمئن تر و قابل اعتمادتر تولید می کنند، به همین جهت برخی افراد سعی دارند با پس انداز کردن بیشتر به سراغ مدلی از چنین برندهایی بروند. اگر چه این باور تا اندازه ای درست است، اما تحقیق اخیر موسسه جی دی پاور حقایق دیگری را آشکار می سازد.

این تحقیق که با عنوان میزان قابل اعتماد بودن خودروها (Vehicle Dependability Study) شناخته می شود، نشان می دهد میانگین مشکلات موجود در تولیدات برندهای عادی و پرتیراژ کمتر از میانگین متناظر در محصولات برندهای لوکس است.

بر این اساس در هر ۱۰۰ مدل تولیدی توسط برندهای عادی، به طور میانگین ۱۳۵ مشکل گزارش شده، حال آنکه این رقم در برندهای لوکس به ۱۴۱ مورد می رسد. در تحقیق امسال جی دی پاور ۳۲,۹۵۲ مالک که اتومبیل هایشان مدل ۲۰۱۶ بوده، شرکت داشته اند. این تحقیق بین ماه های اکتبر و دسامبر سال ۲۰۱۸ انجام شده است.

از میان تمامی برندهای حاضر در خاک ایالات متحده، باز هم لکسس است که با ۱۰۶ مشکل در هر صد خودرو، برای هشتمین سال متوالی از رقبا بالاتر ایستاده و عنوان قابل اعتمادترین برند را به خود اختصاص داده است. پس از لکسس، پورشه با ۱۰۸ مشکل در رتبه دوم قرار دارد. رتبه های سوم تا پنجم هم به ترتیب به تویوتا، شورولت و بیوک رسیده اند.

نکته جالب اینکه از بین همه مدل های فروخته شده، مالکین پورشه ۹۱۱ کمترین ایراد را گزارش کرده اند و این خودروی اسپرت توانسته به عنوان قابل اعتمادترین مدل دست پیدا کند.

مطابق با ارزیابی امسال، شاخص میانگین صنعت خودرو ۴ درصد رشد کرده و ایرادات شایع در هر صد اتومبیل با ۶ واحد کاهش به رقم ۱۳۶ رسیده است؛ همچنین برای نخستین بار در ۳۰ سال گذشته، امسال تمامی برندهای آلمانی جایگاهی بالاتر از میانگین صنعت خودرو دارند.

و اما برندی که بیشترین پیشرفت را داشته، کرایسلر است که توانسته ۶۵ واحد از ایرادات گزارش شده در هر صد خودرو را کاهش دهد. پس از این خودروساز آمریکایی مینی و سوبارو به ترتیب در رده های بعدی ایستاده اند.

در هر صد خودروی ارزیابی شده طبق روال سال های اخیر فیات با ۲۴۹ ایراد در رده انتهایی جدول جا خوش کرده است. لندرور با ۲۲۱ و ولوو هم با ۲۰۴ ایراد، دیگر برندهای حاضر در قسمت انتهایی جدول ارزیابی جی دی پاور هستند.

4 نظرات
  1. رضوی می گوید

    اگه ابر خودروهای سایپا و ایرانخوردو صادر میشدن به دنیا نشون میدادیم “قابل اعتماد” یعنی چی!!!

  2. سمایی می گوید

    آمار جالبی بود، بازم ازین مطالب بذارید، مرسی

  3. لامعی می گوید

    جایگاه آخر که متعلق به خودروسازای خودمون هست

  4. معین می گوید

    جالبه که ولوو آخر جدوله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 1 =