واگذاری خودروهای سانگ یانگ، در پی اعتراض مشتریان رامک خودرو به قوه قضاییه سپرده شد

مشتریان رامک خودرو تنها باید منتظر رای دادگاه باشند

در پی مراجعه و اعتراض تعدادی از مشتریان رامک خودرو به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، رئیس این سازمان طی جلسه‌ای با مشتریان اعلام نمود که اطلاعات تمام مشتریان این شرکت در اختیار دادگاه قرار داده شده؛ ضمن اینکه تمام اموال این شرکت خودرویی توقیف شده و مشتریان نباید نگران باشند و تا نتیجه رأی دادگاه مشتریان منتظر بمانند؛ لذا نیاز به شکایت نیست.

به گفته مسئولین سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان: تمام اموال و دارایی‌ رامک خودرو توسط قوه قضائیه توقیف شده و هرگونه تحویل چه پول و چه ماشین باید توسط دادگاه انجام پذیرد؛ تاکید کرد: سازمان حمایت موظف است به محض اعلام دادگاه مابه‌التفاوت ارز سنا و دولتی را به قیمت روز به دادگاه اعلام کند و پرداخت مابه‌التفاوت از طرف رامک خودرو و یا ثبت نام کنندگان بستگی به نظر دادگاه و قرارداد خواهد بود؛ بنابراین دیگر هیچ نیازی به شکایت جدید و مراجعه به رامک خودرو نبوده و تنها باید منتظر رأی دادگاه باشند.

طی سال گذشته (٩٧) مشتریان شرکت خودروسازی رامک خودرو که عمدتا خریداران سانگ یانگ تیوولی هستند، چندین بار مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجلس شورای اسلامی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و شرکت رامک خودرو تجمع کرده و خواهان پاسخی برای حل مشکلات خود و به تعویق افتادن تحویل خودروهای ثبت‌نامی شدند.

مشتریان معترض با تاکید بر اینکه ”هیچ‌کس پاسخ روشنی برای اعتراضات ما نداشته و تنها پاسخ آن‌ها این است که باید اعتراض خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش دهید تا اجازه ترخیص خودرهای دپو شده در گمرک داده شود.” از شرایط مبهم تحویل خودروهای خود شکایت داشته و تاکنون نیز پاسخی مطمئن دریافت نکرده اند.

این درحالیست که رامک خودرو، مسئولیت ایجاد وضعیت موجود را بروز مشکل برای ترخیص خودروهای وارد شده از گمرک و تصمیمات لحظه ای می داند و حالا از واگذار شدن مسئولیت پاسخگویی به مشتریان به سازمان های مربوطه استقبال کرده است. براین اساس باید امیدوار بود که خودروهای دپو شده، هرچه سریعتر از گمرکات کشور ترخیص شده و به دست مشتریان برسند.

شماری از مشتریان نیز در خصوص خدمات پس از فروش و سرویس های دوره ای خودروهای خود در شرایط جدید (پس از حکم اخیر سازمان حمایت) ابراز نگرانی کرده اند، اما رامک خودرو، مسئولیت خدمات پس از فروش را متوجه شرکت “رامک یدک” می داند که مستقل از رامک خودرو فعالیت می کند و قاعدتا خللی در فعالیت های این شرکت برای ارائه خدمات پس از فروش ایجاد نشده است و مشتریان از این بابت نباید نگران باشند.

4 نظرات
  1. طبیبی می گوید

    پس این همه خودروهایی که از گمرک ترخیص میشه برای کیه؟ جاده ها پر از خودروهای ترخیصی هست

  2. محسنی می گوید

    حالا واقعا خودروهاش تو گمرک مونده یا پولای مردمو زده به جیبو ….؟؟؟

  3. شهروند محترم می گوید

    کاری به رامک خودرو ندارم ولی خواستید دزدی کنید یا اختلاس دیگه به جیب مردم رحم کنید … این مردم چیزی برای از دست دادن ندارن?

  4. شیرمحمدی می گوید

    خودروی ثبت نامی و پیش فروش تو ایران معنی نداره … چون نه تحویلش مشخصه ن تبصره هایی که بهش میخوره…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 2 =