مرسدس بنز CLS مدل 2018

مرسدس بنز CLS مدل 2018

کمپانی مرسدس بنز، (Mercedes-Benz) شرکت خودروسازی آلمانی است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید. شعار این شرکت «یا بهترین یا هیچ» است. کارخانه مرکزی شرکت مرسدس بنز در منطقه زیندل فینگن واقع در شهر مریانج قرار دارد. این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت است، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و کارل بنز تأسیس شده بود. شاخه دیگر از مرسدس-بنز، کمپانی دایملر آگ می‌باشد. در سال ۱۹۰۰ گوتلیب دایملر درگذشت و در ۱۹۰۲ پس از انعقاد قراردادی میان ویلهلم مایباخ و امیل جلینک، شرکت دی‌ام‌جی تولید اتومبیل با برند مرسدس، که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود را، آغاز کرد. در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس بنز، به بازار عرضه کردند. در سال ۱۹۹۸ پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد. امروزه مرسدس بنز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر آ گ به‌ شمار می‌آید و همراه با آئودي و ب‌ام‌و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که به‌ عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند.

۱۳ سال پیش که مرسدس بنز اولین مدل کلاس CLS را معرفی کرد، سبکی کاملا تازه از طراحی خودرو معرفی شد و این پروژه‌ی بزرگ، اصطلاحا کوپه چهار در نام گرفت. گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی مرسدس بنز می‌گوید: وقتی اولین مدل خودرو از کلاس CLS تولید و روانه بازار شد، پس از آن ما کوپه‌های چهار در از همه‌ی برندها و در همه‌ی کلاس‌ها می‌بینیم. طراحی کلاس CLS یک روند سازنده بود, به همین دلیل است که ما آن را «اصلی» می‌نامیم. کوپه مرسدس بنز کلاس CLS مدل ۲۰۱8، میراث این سبک را با یک طراحی کاملا جدید به نمایش می‌گذارد و به نظر می‌رسد که ظاهری اسپرت، جذاب و زیبا نسبت به پیشینیان خود دارد. مرسدس بنز کلاس CLS یک خودروی زیبا و بسیار جذاب است و شاید به همین دلیل باشد که افراد زیادی آرزو دارند با آن رانندگی کنند. این زیبایی و جذابیت در درجه‌ی اول به دلیل تناسب قسمت‌های مختلف طراحی بدنه با یکدیگر، محور طولی بلند، اُورهنگ‌های کوتاه و طراحی پایین سقف خودرو است. 

واگنر می‌گوید: مرسدس بنز CLS یکی از محصولاتی است که با صنعت خودرو تناسب کامل دارد. این اولین بار است که طراحان مجاز به تولید خودرویی بودند که به نظر می‌رسید به‌عنوان یک نقشه‌ی طراحی، جذاب و بیش از حد اغراق‌آمیز بود. این آخرین نسخه از زبان طراحی است که مرسدس بنز آن را «شخصیت ناب» می‌نامد و برای بار سوم شخصیت ناب مرسدس بنز تکرار شده است. واگنر توضیح می‌دهد که نام و جذابیت ظاهری خودرو نشان دهنده‌ی ترکیبی از زیبایی و عقلانیت در طراحی است. در نمای جلویی CLS ویژگی‌هایی از مدل AMG GT دیده می‌شود به‌خصوص اگر به فرم کلی جلوپنجره و سپر خودرو توجه شود. در همین حال، برای اولین بار مرسدس بنز در یک خودروی تولیدی از چراغ‌های جلوی مثلثی شکل استفاده کرده که با خطوط جلوپنجره هماهنگ است. چراغ‌های عقب نیز مانند چراغ‌های جلو از نوع LED هستند درحالی‌که از نمایی سه‌بعدی هم بهره می‌برند. 

اما با وجود تغییرات چشمگیر در نمای جلو و عقب CLS جدید، استایل کلی خودرو تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده است. در داخل CLS به‌وضوح می‌توان همان طراحی E کلاس را مشاهده کرد. در اینجا دو صفحه‌نمایش عریض 12.3 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر و نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است درحالی‌که کنترل‌کنندهٔ ترکیبی چرخشی/لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز در کنسول میانی تعبیه شده است. نورپردازی داخلی CLS در 64 رنگ مختلف قابل تنظیم خواهد بود. بخشی از این نورپردازی شامل خطی می‌شود که از زیر دریچه‌های تهویه رد شده و تا روی درها ادامه یافته است. رنگ این خط با توجه به دمای سیستم تهویه تغییر می‌کند که این یعنی در صورت خنک بودن دما به رنگ آبی و در صورت گرم بودن به رنگ قرمز درمی‌آید. در کابین این خودرو ویژگی‌هایی از S کلاس هم به چشم می‌خورد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دوخت ظریف چرم‌ها و دکمه‌ها و سوئیچ‌های هوشمند اشاره کرد. 

علاوه بر این، مانند S کلاس فیس‌لیفت، روی غربیلک فرمان دکمه‌های لمسی تعبیه شده است. در نسل جدید CLS فضای سر و پای سرنشینان عقب بدون تغییر باقیمانده است اما بزرگ‌ترین تغییر در این قسمت ارائهٔ صندلی مرکزی عقب است؛ بنابراین درحالی‌که ترکیب CLS قبلاً به‌صورت 2+2 بود، حالا ظرفیت سرنشین آن به پنج نفر افزایش پیدا کرده است. این کار به خاطر وجود تقاضا برای CLS پنج‌نفره در بازارهای چین و ایالات‌متحده صورت گرفته است؛ اما حجم صندوق بار CLS تغییری نکرده و همچنان مثل نسل قبلی برابر با 520 لیتر است. برای کمک به سبک و آیرودینامیک خودرو طراحان مرسدس بنز ستون‌های خودرو را باریک‌تر طراحی کرده‌اند. با کاهش بخش سرنشینان و مسافران به سمت عقب خودرو، زبان خلوص نفسانی روی چرخ‌های عقب شکل تحریک‌آمیزی ایجاد می‌کند. هر خودروی مرسدس بنز دارای یک قسمت شانه یا بهتر بگوییم لگن یا کفل است. 

 در این کار یک مزیت عملکردی وجود دارد و آن این است که با کم و نازک کردن ستون‌ها، عملکرد آیرودینامیک خودرو بهبود یافته است. بر خلاف بسیاری از کوپه‌های چهار درب، مرسدس بنز CLS ۲۰۱۹ هیچ اسپویلر قابل مشاهده‌ای در عقب خودرو ندارد. به گفته‌ی واگنر شکل کلی پنجره عقب و نیز طراحی قسمت عقب خودرو، همراه با یک دیفیوزر زیرین، بدون نیاز به خطوط یا بال اضافه امکان عملکرد کافی آیرودینامیک را ارائه می‌دهد. طراحان مرسدس بنز موفق به انجام این کار بدون اعمال شیب شدند. مرسدس بنز جدید با پیشرانه خطی ۶ سیلندر و قدرت تولیدی ۳۶۲ اسب بخار، همراه  ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در مقایسه با مدل قبلی با ۳۲۹ اسب بخار قدرت و  ۴۸۰ نیوتن‌متر گشتاور قدرتمندتر شده است. حداکثر قدرت در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود. یک جعبه‌دنده اتوماتیک ۹ سرعته، قدرت پیشرانه را به محور عقب یا هر چهار چرخ ارسال می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =