مرسدس بنز Generation EQ

مرسدس بنز Generation EQ

مرسدس بنز EQ نام سری از محصولات الکتریکی شرکت بنز در آینده خواهد بود. جدیترین شاسی بلند این شرکت خودروسازی آلمان و جهان نیز با تجهیز به سیستم تولید توان برقی، در همین رده‌ قرار می‌گیرد. مرسدس بنز در این خودروی الکتریکی از دو موتور الکتریکی بهره برده است که در مجموع توانایی تولید ۴۰۲ اسب بخار را دارد. مرسدس بنز پس از معرفی شاسی بلند خود گفت که سری EQ به خوبی نشانگر پتاسنیل بالای خودروهای الکتریکی خواهد بود و در عین عدم تولید هرگونه آلایندگی، توانایی طی ۵۰۰ کیلومتر مسافت را خواهد داشت.

آینده‌ی برند مرسدس بنز بر چهار ستون استوار خواهد بود؛ ارتباط بین خودروها، رانندگی خودران، اشتراک‌گذاری و سیستم تولید توان الکتریکی. خودروی Generation EQ از تلفیق تمامی چهار مولفه‌‌ی بالا، به وجود آمده است. خودروهای پاک، آینده‌ی صنعت حمل و نقل را تشکیل می‌دهند. برند EQ  نیز فراتر از خودروهای صرفا الکتریکی عمل خواهد کرد. خودروهای سری EQ از سرویس اکوسیستم الکتریکی، تکنولوژی پیشرفته و نوآوری‌های متعددی بهره می‌برند.

شاسی بلند Generation EQ که در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 رونمایی شد و اکنون در Auto Expo 2018 هند به نمایش درآمده است، یک شاسی بلند است که بر أساس کراس اوور GLC طراحی شده است. این خودرو عناصر طراحی مشترک زیادی با مدل های کنونی مرسدس دارد و با توجه به این که EQ بر اساس پلتفرمی انعطاف پذیر ساخته شده است می تواند کشیده تر شود تا صندلی های بیش تری را در خود جای دهد.

از عناصر طراحی قابل توجه در این مدل می توان به لوگوی مرسدس، نیم رخ و ساختار چراغ های تک بخشی در عقب اشاره کرد. طراحی کابین این خودرو مینیمالیستی بوده اما به لطف عناصر لوکس اندک از رویکرد مرسدس پیروی می کند. داشبورد این خودرو دارای نمایشگر دیجیتال بزرگی است که در طول آن کشیده شده در حالی که ساختار صندلی های آن نشان می دهد این خودرو چهار سرنشینه است. هم چنین یک نمایشگر لمسی ثانویه بین سرنشینان جلوی این خودرو قرار دارد که اکثر عملکردهای کابین را کنترل می کند.

در طراحی بدنه‌ی Generation EQ، شاهد المان‌های جدیدی هستیم. مرسدس بنز بدین‌وسیله در نظر دارد خودروهای الکتریکی را در ظاهر با سایر محصولات خود متمایز کند. بنز از چهره‌ی Generation EQ با نام چهره‌ی الکترو (Electro Look) یاد می‌کند. چهره‌ی آینده‌نگرانه یکی از مولفه‌های طراحی این شاسی‌بلند الکتریکی است. صفحه‌ی جلو پنجره‌ی مشکی رنگ که با چراغ‌های ال‌ای‌دی تزئین شده است، یکی از اولین بخش‌های Generation EQ است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

یکی از تغییرات مهم Generation EQ نسبت به خودروهای متداول امروزی، استفاده از دوربین‌های جانبی به جای آینه‌ها است. نمایشگر مخصوص هر یک از دوربین‌ها نیز در درب‌ها تعبیه شده است. مرسدس بنز در بخش سیستم تولید توان شاسی بلند الکتریکی خود انرژی زیادی صرف کرده است تا نمونه‌ی بدون نقصی را عرضه کند. Generation EQ توانی برابر با ۴۰۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که بدین ترتیب برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۵ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت.

سیستم ناوبری پیشرفته‌ی Generation EQ یکی از بخش‌های آن است که برتری قابل توجهی نسبت به رقبا دارد. این سیستم توانایی محاسبه‌ی شعاع پیچ‌ها و شناخت دقیق مسیر جاده را دارد تا با تطبیق بهترین حالت رانندگی، تجربه‌ی سفر دلنشینی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. سیستم Car-to-X نیز امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات خودرو را با سایر خودروها فراهم می‌کند تا بدین ترتیب شبکه‌ای از خودروهای متصل به هم در آینده‌ای نزدیک ایجاد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =