تسلا رودستر جدید

تسلا رودستر جدید

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا از نسل جدید خودروی الکتریکی آمریکایی تسلا رودستر با قابلیت‌های باورنکردنی رونمایی کرد. تسلا رودستر بازمی‌گردد و ظاهراً آن را در سال 2020 در جاده‌ها خواهیم دید. گفته می‌شود پرفورمنس این خودرو به معنای واقعی کلمه میخکوب کننده خواهد بود. نمی‌دانیم درباره تسلا چه نظری دارید اما باید گفت جزئیات ابتدایی از رودستر جدید کمپانی نشان می‌دهد خودرویی فوق‌العاده جذاب در راه است. نسخه تولیدی می‌تواند حتی سریع‌تر باشد و محدوده حرکتی بیشتر و سقف سرعت بالاتری داشته باشد.

خودروی تسلا رودستر این بار متفاوت‌تر از قبل پا به عرصه‌ی وجود گذاشته است و به نظر می‌رسد برای دیدن آن در خیابان‌ها و معابر باید حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۰ صبر کنیم. رودستر جدید از سه پیشرانه الکتریکی استفاده خواهد کرد که یکی در جلو و دوتای دیگر در عقب خواهند بود که بدین ترتیب سیستم چهارچرخ محرک را ایجاد خواهند کرد. قدرت باورنکردنی این خودرو حاصل باتری 250 کیلووات ساعتی است. همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد شما خواهید توانست سقف را جدا کنید و برای افزایش کاربرد خودرو جای کافی برای دو نفر و چندین کیف را خواهد داشت.

بنا به ادعای تسلا، عملکرد نسخه‌ی جدید تسلا رودستر چشمگیر و بسیار متفاوت نسبت به قبل است. بنا به اعلام تسلا، میزان گشتاور رودستر جدید ۱۰ هزار نیوتون متر است. این خودرو در زمان ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بدین‌ترتیب به‌ عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی در تیراژ بالا شناخته خواهد شد. رودستر جدید برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ( ۱۰۰ مایل بر ساعت) تنها به ۴.۲ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۸ ثانیه طی مسیر می‌کند که از این حیث نیز بر تمامی خودروهای تولیدی حال حاضر فائق می‌آید.

حداکثر سرعت تسلا رودستر جدید بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و با هر بار شارژ قادر خواهد بود بیش از  ۱۰۰۰ کیلومتر در مسافت‌های بزرگراهی طی کند؛ رقمی عجیب که به واقع می‌توان ادعا کرد آینده‌ی خودروهای الکتریکی را دچار تحولی عظیم خواهد کرد. ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا اعلام کرد که مالکان این خودرو قادر خواهند بود تنها با یک بار شارژ خودروی رودستر، مسافت حدفاصل شهرهای لس‌آنجلس تا سان‌فرانسیسکو (حدود ۹۰۰ کیلومتر) را در بزرگراه مربوطه به‌صورت رفت و برگشت طی کنند.

نمونه‌ی تولیدی رودستر در آینده ممکن است حتی آماری به‌ مراتب بهتر از ارقام گفته ‌شده از خود به جای گذارد و سرعت و مسافت طی‌شده‌ی بیشتری برای مالکان و سرنشینان خود رقم زند. نسل جدید تسلا رودستر از ۳ موتور الکتریکی (یکی در قسمت جلو و دو تا در قسمت عقب) بهره می‌برد و سیستم قوای محرکه آن، دو دیفرانسیل و تمام چرخ محرک است. قدرت بالای خروجی از این ۳ پیشرانه در نتیجه‌ی تأمین انرژی آن توسط باتری‌های با ظرفیت بالای ۲۵۰ کیلووات ساعت است و قادر خواهید بود سقف خودرو را به‌کلی باز و بسته کنید.

در بخش داخل کابین، فضای کافی برای ۴ سرنشین در نظر گرفته شده است و امکان قرار دادن چندین کیف مسافرتی نیز در بخش عقب خود وجود دارد. بنا به اعلام تسلا، تولید این خودرو از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. اما به نظر می‌رسد با توجه به بحران‌های موجود برای این شرکت به‌خصوص در خط تولید مدل ۳، شاید برای دیدن این خودروی جذاب باید کمی بیشتر صبور بود. همچنین تسلا اعلام کرده است که ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو را به‌صورت ویژه و با امکانات بیشتر در قالب طرح «خودروهای مدیران» تولید خواهد کرد که قیمت این نسخه‌ ۲۵۰ هزار دلار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + سیزده =