نیسان لیف 2018

نیسان لیف 2018

نیسان، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما، ژاپن قرار دارد. ریشه‌های تاسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمی‌گردد. در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تاسیس خود، یعنی؛ گروه نیسان ادغام نمود و بخش خودروسازی جدید را نیسان نامید.

خودرو نیسان لیف الکتریکی طی مراسمی ویژه در نروژ برای بازار اروپا معرفی شد. این خودرو با طراحی جدید و تکنولوژی‌های فراوان از جمله سیستم نیمه خودران پروپایلوت وارد نسل دوم خود شده است. لیف جدید در جلو عصبانی‌تر از نسل قبلی خود به نظر می‌رسد. چراغ‌های بزرگ و محدب قبلی با نمونه‌هایی کشیده و زاویه‌دار جایگزین شده‌اند که در آن‌ها از LED هم استفاده شده است.  همچنین از جلوپنجرهٔ سنتی V شکل نیسان هم سود می‌برد که مشابه دیگر محصولات این شرکت است اما برای نشان دادن الکتریکی بودن خودرو، در این جلوپنجرهٔ تریم آبی‌رنگ کار شده است. در کاپوت نیز خطوط برجسته‌ای طراحی شده که به لیف 2018 نمای بسیار جذاب‌تری بخشیده است. پورت شارژ خودرو نیز در مکانی بالاتر قرار گرفته و 45 درجه زاویه صاف‌تری پیدا کرده تا دسترسی به آن آسان‌تر گردد.

نیسان لیف مدل ۲۰۱۸، طراحی زیبا و جذاب‌تری نسبت به نسل پیش خود دارد. خطوط شفاف‌تر و ظاهر متفاوت آن، با وجود طراحی آینده‌نگرانه، حس خودرویی آشنا و مستحکم را القا می‌کند. سقف سبک و عقب کامپکت آن، حس حرکت را زنده می‌کند. نسل جدید نیسان لیف، حدود ۱ سانتی‌متر ارتفاع کمتر، ۲ سانتی‌متر عریض‌تر و ۳ سانتی‌متر طویل‌تر شده است؛ ولی سبک طراحی جدید خودرو باعث شده تا بنظر برسد بدنه‌ی خودرو بیش از این اعداد طویل‌، عریض‌ و کوتاه‌تر شده است. فاصله‌ی خودرو از زمین تغییری نکرده است.طبق اعلام طراحان نیسان، تمایل زیادی برای کاهش بیشتر ارتفاع خودرو و استفاده از چرخ‌های بزرگ‌تر برای افزایش جذابیت بصری بدنه وجود داشت؛ تیم طراحی تا جایی که به عملکرد، وزن و قیمت خودرو آسیبی نرسد، تغییرات لازم را در نسل جدید لیف اعمال کرده‌اند. در واقع نیسان لیف، بدون توجه به برقی یا بنزینی بودن آن، اکنون خودروی به مراتب خواستنی‌تری شده است.

البته مشخصه کلیدی لیف جدید محدوده حرکتی آن است و نیسان تخمین می‌زند محصول جدیدش می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت 378 کیلومتری را طی کند که 128 کیلومتر بیشتر از مدل قبلی با باتری 30 کیلووات ساعتی است. پکیج باتری لیتیوم-یون نسل جدید لیف هم‌اکنون ظرفیت 40 کیلووات ساعتی دارد. نیروبخش این خودرو پیشرانه الکتریکی با قدرت 147 اسب بخار است که باعث می‌شود لیف جدید ظرف مدت 8.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. بدین ترتیب لیف جدید 3.2 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود است. نسل جدید لیف پیشرفته‌ ترین و در دسترس ترین خودروی الکتریکی جهان است. این خودرو نماد حمل‌ونقل هوشمند نیسان و نشان دهنده دید ما به آینده است. این یک خودرویی است که باعث می‌شود شما مطمئن‌تر، هیجان‌انگیز و ارتباطی‌تر از هر خودروی الکتریکی دیگری باشید.

جدیدترین محصول الکتریکی نیسان با استفاده از شارژر سریع 50 کیلوواتی می‌تواند تنها در 40 دقیقه به 80 درصد شارژ خود برسد. در صورت استفاده از شارژر 7.5 کیلوواتی مدت 5.5 ساعت برای شارژ کامل خودرو لازم است درحالی‌که با استفاده از شارژر خانگی 3 کیلوواتی به 16 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. به لطف سیستم پروپایلوت نیسان، این خودرو می‌تواند در سرعت‌های پایین به‌صورت خودکار فرمان، پدال گاز و ترمز را کنترل کند. عملکرد پارک پروپایلوت نیز خودرو را به‌صورت کاملاً خودکار پارک می‌کند. همچنین تکنولوژی e-Pedal نیز وجود دارد که نه تنها به سیستم بازیابی انرژی متصل است بلکه باعث می‌شود خودرو به‌صورت کامل متوقف شود و در عین حال انرژی را برای شارژ دوباره باتری ذخیره نماید. فضای داخلی بیشتر از آنچه که انتظار می‌رود راحت و لوکس است. موارد با کیفیتی چون صندلی‌های با چرم روزنه‌دار و میکروفیبر و دوخت آبی رنگ در خودروی مورد بررسی وجود داشت.

کابین خودرو حس جادار بودن را به خوبی القا می‌کند و صندلی‌های جلو برای خودروی کوچکی مانند لیف، حتی برای افرادی با جثه‌ی بزرگ بسیار جادار هستند. در عقب نیز فضای بزرگ و جاداری را شاهد هستیم و سرنشینانی با قد حدود ۱۸۰ سانتی‌متر در این ردیف سفری راحت را تجربه خواهند کرد. با این که سقب خودرو ارتفاع کافی دارد ولی بخش انتهایی برای نشستن دو بزرگسال یا سه کودک کافی خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − پنج =