ب ام وi7، سوپر لوکس برقی ب ام و در راه است

یکی از اولین خودروسازان سنتی شرکت ب ام و است که تمایل زیادی برای عرضه مدل های پاک از خود نشان داده؛ i8 وi3 دو نمونه بارز از تلاش های این کمپانی در توسعه اتومبیل های سبز هستند.

چنانچه نگاهی به کانسپت های اخیر ب ام و داشته باشیم، خواهیم دید که باواریایی ها با جدیت تمام به دنبال توسعه خودروهای برقی بوده و قصد دارند در آینده نزدیک طیف گسترده ای از چنین مدل هایی را به سبد محصولات خود اضافه کنند.

ظاهرا i7 جزو خودروهای تمام برقی ب ام و است که طبق گمانه زنی ها در سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید. منبع این خبر یکی از منابع پایگاه خبری BMWBLOG در مونیخ است. به گفته این فرد i7 در واقع همان نمونه برقی سری ۷ خواهد بود.

تخمین سال ۲۰۲۲ برای معرفی i7 با توجه به اینکه نسل کنونی سری ۷ میانه های عمر خود را سپری می کند، چندان بی راه نیست. به عبارت بهتر نسل فعلی سری ۷ که از سال ۲۰۱۵ بر روی خط تولید قرار دارد، حدود سه سال دیگر به حیات خود ادامه داده و پس از هفت سال بازنشست خواهد شد.

آنطور که شنیده شده، مهندسین ب ام و این بار سخت در تلاش هستند تا خودرویی با مسافت پیمایش قابل قبول راهی بازار کنند، مساله ای که به نوعی به پاشنه آشیل خودروهای برقی – به ویژه i3 – تبدیل شده است.

اگر i7 نسخه الکتریکی سری ۷ باشد، با توجه به ابعاد بزرگ این سدان پرچمدار، امکان تعبیه موتورهای قدرتمند و باتری های پرظرفیت در آن راحت تر خواهد بود. در کنار این موضوع، گفته می شود ب ام و در حال کار بر روی نسل بعدی باتری های مخصوص خودروهای برقی است.

علاوه بر موارد فوق با تجاربی که باواریایی ها از حضور در مسابقات فرمول E بدست می آورند، دستیابی به برد حرکتی ۶۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ بر اساس استاندارد WLTP کاملا محتمل به نظر می رسد.

از لحاظ قدرت پیشرانه، برای ب ام و i7 رقمی در حدود ۶۵۰ اسب بخار پیش بینی شده تا مالک ثروتمند آن بتواند ضمن کمک به حفظ محیط زیست، گهگاه طعم هیجان را نیز بچشد. چنین خودرویی می تواند به راحتی با نسل بعدی تسلا مدل s رقابت کند.

ممکن است تمامی اعداد و ارقام ذکر شده تا زمان معرفی رسمی ب ام و i7 دستخوش تغییرات زیادی شوند، اما در هر حال عرضه نسخه تمام برقی سری ۷ که یکی از شاخص ترین مدل های لوکس جهان است، اتفاقی است که بیش از پیش بر لزوم انقلاب در صنعت خودرو تاکید می نماید.

2 نظرات
  1. کریم زاده می گوید

    کشور ما هم با این وضعیت آلودگیش به خودروهای برقی بیشتری احتیاج داره……خصوصا تهران آلوده

  2. آزادی می گوید

    ته پیشرفت این موضوع توی ایران هم به عنوان توسعه اتومبیل سبز، اینه که پراید سبز به سبد محصولات سایپا اضافه بشه…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =