با پولیش زبر خودرو آشنا شوید!

معرفی پولیش زبر و محصولات برتر

استفاده از پولیش برای از بین بردن نواقص، خط و خش روی خودرو، اولین و بهترین راهکار می‌باشد. پولیش‌ها در مدل‌ و انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند؛ از مدل‌های استفاده دستی و پولیشری گرفته تا انواع زبر، متوسط، تک مرحله‌ای و نرم. ما در این مقاله به پولیش زبر (Heavy Cut Compound) می‌پردازیم.

قیمت و خرید پولیش زبر

پولیش زبر

اگر سطح بدنه شما دارای خط و خش عمیق است، اولین کار استفاده از پولیش زبر (مرحله اول) می‌باشد. پولیش زبر به دلیل داشتن ذرات ساینده زیاد، به سرعت سطح بدنه را لایه برداری می‌کند. پولیش‌های زبر در مرحله اول پولیشکاری استفاده می‌شوند. قدرت کات این نوع پولیش، 5 از 5 می‌باشد و قدرت شاین آن معمولا 2 از 5 می‌باشد. به دلیل قدرت شاین کم، در مراحل بعدی بهتر است از پولیش متوسط و نرم و نهایی استفاده شود.

 

مطالب مرتبط

چه زمانی از پولیش مرحله اول استفاده کنیم؟

قبل از انتخاب پولیش، باید هدف خود را مشخص کنیم.

  1. آیا هدف شما رفع یک خراش عمیق بر روی بدنه است؟
  2. خط و خراش ایجاد شده به حدی عمیق است، که پولیش متوسط و نرم قادر به حذف آن نباشد؟
  3. آیا خط و خراش ایجاد شده با ناخن قابل لمس است و می توانید عمق آن را تشخیص داد؟
  4. آیا میزان آسیب وارد شده به سطح با پولیش قابل رفع است؟

این سوالات از مواردی است که قبل از انتخاب پولیش باید از خود بپرسید و با توجه به وضعیت، به آن‌ها پاسخ دهید. لازم به ذکر است که اگر در تمامی موارد بالا پاسخ شما مثبت باشد، باید بگوییم که پولیش زبر بهترین انتخاب برای خودرو شماست. دقت نمایید که اگر میزان آسیب وارده کلیر و رنگ را رد کرده باشد و به سطح فلز بدنه رسیده باشد، با پولیشکاری رفع نمی‌شود و نیاز به نقاشی سطح یا تعویض قطعه است.

پولیش مرحله اول

عملکرد پولیش زبر چگونه است؟

قدرت لایه برداری و سایندگی پولیش مرحله یک (Heavy Cut Compound) با سمباده ۱۲۰۰ برابری می‌کند. در نتیجه خراش‌های عمیق به راحتی از بین می‌روند. با استفاده از این محصولات، خراش‌هایی که هنوز به سطح زیر رنگ نرسیده باشند از بین می‌روند. البته سطح پولیش شده به دلیل زبری بالا مواد ساینده آن، به طور کامل مات خواهد شد. علاوه بر ماتی ایجاد شده ممکن در اثر مواد لایه بردار، هاله‌ها دایره‌ای و و هولوگرام بر روی سطح باقی بماند. در نتیجه نیاز است پس از استفاده، سطح رنگ با پولیش متوسط و نرم پرداخت شود.

به این نکته نیز دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد پولیش زبر می‌تواند باعث از بین بردن یا ناپایدار کردن رنگ بدنه خودرو شود و یا به قسمت‌هایی از رنگ که سالم است نیز آسیب وارد کند. پس حتما یا اینکار را به مراکز دیتیلینگ معتبر بسپارید و یا حتما به خوبی آموزش ببینید. قبل از استفاده حتما روش استفاده و دور مناسب دستگاه پولیش را مطالعه کرده و متناسب با آن عملیات پولیشکاری را آغاز نمایید. پولیش زبر نمی‌تواند روی خودروی شما رنگ ایجاد کند اما می‌تواند رنگ‌های آسیب دیده را احیا کند، به شرطی که همچنان رنگ سالمی در زیر این رنگ آسیب دیده وجود داشته باشد. در بعضی از موارد، ابتدا قسمت آسیب دیده را رنگ و بعد کیلر می‌زنند. در نهایت با استفاده از پولیش، رنگ را مانند روز اول در می‌آورند.

 

نحوه تشخیص پولیش زبر با کیفیت

یک پولیش خوب می بایست ترکیباتش بر پایه آب باشد و از هیچ گونه مشتقات نفتی آسیب زننده در آن استفاده نشده باشد. همچنین فاقد هرگونه سیلیکون، فیلر، واکس و مواد چرب باشد. محصولات بی کیفیت، ممکن است دارای محتویات پر کننده و براق کننده باشد. بدین معنا که با استفاده پولیش سطح بدنه خودرو به سرعت صاف و براق می‌شود.  اما در اثر شستشوی ماشین و یا حرارت نور خورشید،  این مواد از بین رفته و آسیب‌های روی سطح مجددا نمایان می‌شوند.

 

چه نواقص رنگی با پولیش متوسط برطرف می گردد؟

تشخیص نوع آسیب به رنگ بدنه خودرو، کمک شایانی در انتخاب نوع پولیش و همچنین میزان آسیب و خسارت می‌کند.

  • اکسیداسیون

همانطور که می‌دانید اکسیژن موجود در هوا با مولوکول‌های رنگ ماشین واکنش نشان می‌دهد. در واقع این فرایند اکسیداسیون در مناطق شرجی و با بارندگی زیاد، بیشتر به چشم می‌آید. اکسیداسیون در ابتدا سبب مات شدن رنگ و پس از نفوذ بیشتر به لایه‌های رنگ، حتی می‌تواند سبب زنگ زدگی بدنه ماشین نیز شود. پولیش زبر در صورتی که این مات شدگی در لایه‌های عمقی نباشد، می‌تواند آن را از بین ببرد.

  • خط و خش عمیق در اثر برخورد با اشیا

گاهی اوقات در اثر برخورد سنگ ریزه، تصادف و … خط و خش‌های عمیق روی ماشین به وجود می‌آید. این خراش‌ها به راحتی با پولیش مرحله اول (Heavy Cut Compound) قابل بر طرف کردن می‌باشد.

  • آفتاب سوختگی

در صورتی که آسیب آفتاب سوختگی به فلز بده خودرو نرسیده باشد، با پولیشکاری قابل رفع است.

 

چگونه پولیش زبر را روی بدنه ماشین اجرا کنیم؟

– ابتدا خودروی خود را تمیز، خشک و عاری از هرگونه آلودگی نمایید.

– مقداری از از مواد پولیش زبر را روی پد پولیش بزنید. دقت نمایید که پد پولیش باید حتما زبر و یا پوست بره( در صورت عمیق تر بودن خطو خش) باشد.

– بهتر است این کار را با پولیشر اوربیتال انجام دهید.

– سطح بدنه را به پنل‌های 40 × 40 تقسیم کنید. و پنل به پنل کار را پیش ببرید.

– کار را با سرعت کم آغاز کرده و تا حداکثر 5400  دور در دقیقه انجام دهید.

– پس از بین رفتن خط و خش عمیق، باقی مانده مواد را با دستمال مایکروفایبر از سطح پاک کنید.

– مرحله بعد پولیشکاری با پولیش متوسط را آغاز کنید.

 

 

معرفی برترین پولیش‌های مرحله اول

در این بخش به معرفی ۵ محصول برتر که با تحقیق و بررسی تیم گنجی پخش بر روی انواع پولیش زبر خودرو در بازار بدست آمده است، می پردازیم.

 

پولیش زبر کخ کیمی Koch Chemie مخصوص بدنه خودرو H9.01

  • پولیش زبر کخ کیمی Koch Chemie مخصوص بدنه خودرو H9.01

استفاده از پولیش با کیفیت بسیار مهم است زیرا مستقیما با بدنه خودرو در ارتباط می باشد. پولیش زبر H9.01 کخ کیمی با وجود ذرات ساینده بسیار همگن، دارای خاصیت لایه برداری به همراه درخشندگی فوق العاده می باشد. این محصول مناسب برای هر نوع رنگ بدنه ای بدون چسبندگی گرد و غبار است و سطح بدنه را  با ماندگاری بالا جلا می دهد. پولیش زبر کخ کیمی نرم کننده و ضد خش است و برای انواع وسیله نقلیه مناسب می باشد. قدرت لایه برداری این محصول 9 از 10 و میزان شاین آن 5 از 10 می‌باشد.

قیمت و خرید پولیش زبر کوکمی Koch Chemie

 

پولیش زبر H100 نانوتیس مخصوص بدنه خودرو NanoTiss H100 Heavy Cut Polishing Compound

  • پولیش زبر H100 نانوتیس مخصوص بدنه خودرو NanoTiss H100 Heavy Cut Polishing Compound

پولیش زبر H100 نانوتیس مناسب مرحله اول پولیشکار می‌باشد. شما از این محصول می‌توانید به همراه پد پوست بره و یا پد اسفنجی استفاده نمایید. پولیش زبر H100 نانوتیس مخصوص بدنه خودرو NanoTiss H100 Heavy Cut Polishing Compound کلیه خط و خش‌های روی بدنه ماشین را از بین برده و سطح را آماده پرداخت نهایی می‌کند. ساختار بدون سیلیکون نانوتیس، آن را از سایر پولیش‌ها متمایز نموده است، زیرا سیلیکون خراش روی سطح را پر کرده و سبب عدم دیده شدن آن می‌شود و همچنین سیلیکون به مرور زمان سبب زرد شدن سطح نیز می‌شود. بنابراین با استفاده نانوتیس H100 نتایجی که در انتها مشاهده خواهید کرد، نتایجی کاملا واقعی است. این محصول دارای قدرت شاین نیز می‌باشد.

قیمت و خرید پولیش زبر H100 نانوتیس

 

پولیش زبر سوناکس 6/3 مخصوص بدنه خودرو Sonax مدل Profiline Ultimate Cut

  • پولیش زبر کات مکس 4-6 سوناکس مخصوص بدنه خودرو Sonax مدل CutMax

ولیش زبر کات مکس سوناکس مناسب پولیش بدنه خودرو Sonax مدل CutMax 04-06، همانطور که از نامش پیداست دارای قدرت لایه برداری 6 از 6 و قدرت براق کنندگی 4 از 6 می‌باشد. در واقع شما در یک مرحله به میزان قابل توجهی ایرادات رنگ بدنه خودرو را اصلاح می‌نمایید. کات مکس سوناکس در حجم 1 لیتری ارائه می‌شود. این محصول عاری از بو، گرد و غبار می‌باشد و مناسب دیتیلرهایی است که آلرژی ریوی دارند. اگر خودروتان خط و خش عمیق دارد، یا به صورت عمقی اکسیداسیون شده و رنگ آن مات و زرد شده است، حتما نیازمند استفاده از پولیش Sonax مدل CutMax 04-06 می‌باشید. قابل ذکر است که این محصول فاقد فیلر و سیلیکون است و براقیت و لایه برداری حاصل از آن، واقعی می‌باشد. 

قیمت و خرید پولیش زبر سوناکس

 

sonax ultimate cut

  • پولیش زبر سوناکس مخصوص بدنه خودرو Sonax مدل Profiline Ultimate Cut

پولیش زبر سوناکس مخصوص بدنه خودرو Sonax مدل Profiline Ultimate Cut یک نمونه از پولیش‌های پر طرفدار امروزی است. چرا که به راحتی تمامی خط و خش‌های عمیق موجود بر روی بدنه خودرو را از بین می‌برد و سطحی صاف و صیقلی را به جای می‌گذارد. از این پولیش می توان بر روی انواع و اقسام خودروها با هر رنگ و مدلی استفاده کرد. استفاده از آن نیز بسیار راحت و آسان بوده و کوچک‌ترین اثری را از خود به جای نمی‌گذارد. برای دریافت نتیجه مطلوب‌تر، پس از اجرای آن، از پولیش متوسط و نرم نیز به ترتیب استفاده نمایید. پیشنهاد می‌شود این محصول به همراه دستگاه پولیش روتاری و یا اوربیتال استفاده شود. قدرت لایه برداری پولیش زبر سوناکس P1000 می‌باشد.

قیمت و خرید پولیش زبر سوناکس Ultimate

 

پولیش زبر PG4

  • پولیش زبر پی جی مدل PGPro Heavy Cut PG 4 پولیش مخصوص بدنه خودرو PermaGlass

پولیش زبر پی جی مدل PGPro Heavy Cut PG 4 با استفاده از فرمولاسیون ویژه و بادوام به مدت یک سال از بدنه خودروی شما محافظت می کند. از این پولیش می توان هم با دستگاه پولیش و هم با دست استفاده کرد. پولیش زبر PG علاوه بر خط و خش کلیه آثار زنگ زدگی و لکه های باران اسیدی را نیز از بین میبرد. پولیش زبر PG فاقد سیلیکون است و دارای دوام بسیار بالایی می باشد. استفاده از این پولیش به دلیل نداشتن سیلیکون در آن برای قبل از اجرای سرامیک بسیار مناسب است. 

قیمت و خرید پولیش زبر PG

 

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات متداول پیرامون پولیش زبر بدنه خودرو:

چه زمانی از پولیش زبر استفاده می‌کنیم؟

در صورت عمیق بودن خطو خش و عدم نفوذ آن به لایه فلز بدنه، باید از پولیش زبر استفاده کنیم.

میزان زبری پولیش زبر به چه اندازه است؟

Heavy Cut Compound داری قدرت لایه برداری و سایندگی بالا است که با سمباده ۱۲۰۰ برابری می‌کند.

چه نوع خطوطی با استفاده از پولیش زبر از بین می‌روند؟

با استفاده از این محصولات، خراش‌هایی که هنوز به سطح فلز زیر رنگ نرسیده باشند، از بین می‌روند.

آیا بعد از استفاده از پولیش زبر باید از محصول دیگری استفاده کرد؟

پولیش زبر به تنهایی قابل استفاده نمی‌باشد و مکمل آن پولیش متوسط و نرم است.

سطوح اکسیده شده را با استفاده از چه محصولی می‌توان به حالت نو و اولیه درآورد؟

فرمولاسیونی که برای پولیش زبر استفاده شده است، به گونه‌ای می‌باشد که خطوط، اکسیده شدن و تمامی مشکلات دیگر رنگ بدنه را با لایه برداری مناسب از روی رنگ، از بین برده و احیا می‌کند.

5 نظرات
  1. تهرانی می گوید

    کخ کیمی یه مقدار قیمتش بالاست ولی محصول آلمانیه و کیفیتش عالی و بی نقصه

  2. راحمی می گوید

    فقط مفرا رو استفاده کردم و راضی هم هستم

  3. همایون بیات می گوید

    پولیش زبر فقط compound plus، واقعا عالیه

  4. محمد صبوری می گوید

    پولیش فقط نانوتیس

  5. علی کاظمی می گوید

    منزرنا خیلی خوبه فقط هی کمیاب میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =