در مورد پولیش نرم بیشتر بدانید!

آشنایی با پولیش نرم خودرو و 5 محصول برتر

پولیش کردن خودرو انتخاب افرادی است که به زیبایی و ظاهر خودروی خود اهمیت می دهند. عوامل محیطی باعث ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو می شود. با توجه به عمق این خط و خش ها می توان پولیش مناسب برای از بین بردن آن انتخاب کرد. ویژگی اصلی پولیش وجود مواد ساینده در آن است و این میزان سایندگی است که پولیش ها را در سه دسته نرم، متوسط و زبر تقسیم بندی می کند. در این مقاله قصد داریم شما را با مواد پولیش نرم یا نهایی (Final/ Finish) آشنا کنیم.

قیمت و خرید پولیش نرم

پولیش نرم (Soft)

پولیش نرم با قدرت سایندگی بسیار کم مناسب برای از بین بردن خط و خش های سطحی می باشد. همچنین از پولیش نهایی می توان برای از پاک کردن شیره درختان، فضولات پرندگان، قیر و لکه های آب، کشیده شدن اشیاء خارجی بر روی بدنه، صدمه ناشی از کارواش اتوماتیک و برس غیر استاندارد در کارواش و … استفاده کرد.

پولیش فینیش دارای درجه زبری معادل یک سنباده با درجه ۳۰۰۰ – ۲۵۰۰ می باشد. این نوع پولیش کلیه خط و خش های سطحی را از بین می برد و برای براق و صیقلی کردن بدنه خودرو نیز مناسب است. همچنین با استفاده از پولیش نرم می توانید هولوگرام های روی بدنه خودرو را کاملا از بین ببرید.

از پولیش نهایی می توان برای تمام سطح بدنه خودرو و یا قسمتی از آن استفاده کرد. یکی دیگر از موارد استفاده پولیش نرم در مرحله نهایی بعد از استفاده از پولیش متوسط و زبر برای براق کردن و از بین بردن هولوگرام باقی مانده روی رنگ بدنه و بازیابی براقیت  آن می باشد.

 

پولیش نرم یا فینیش ( polish finish / soft)

چه نواقص رنگی با پولیش نهایی برطرف می گردد؟

تشخیص نوع آسیب به رنگ بدنه خودرو، کمک شایانی در انتخاب نوع پولیش و همچنین میزان آسیب و خسارت می کند.

  • به جای ماندن اثر رنگ روی رنگ

نوع کیفیت رنگ بدنه و اشکال مختلف سطح بدنه موجب باقی ماندن رنگ روی بدنه می گردد. در هنگام تصادف های سطحی که بدنه قر نشده، معمولا حالت قالب و مقلوب ایجاد می شود و رنگ یک خودرو روی رنگ خودروی مقابل می ماند. اگر فرد خوش شانسی باشید و رنگ خودروی شما آسیب ندیده باشد با یک پولیش نرم به راحتی بدنه مثل روز اول می شود.

  • ماتی رنگ

گاهی رنگ بدنه خودرو کاملا سالم است ولی اصطلاحا مات شده است و براقیت اولیه را ندارد. از طرفی شهد درختان و اثر حشرات گاهی موجب ایجاد کدری رنگ شده که در این موارد یک پولیش نرم می تواند سطح را صیقل داده و صاف و هموار کند.

  • خط و خش سطحی در اثر برخورد با اشیا

گاهی اوقات در اثر برخورد شاخ و برگ، سنگ ریزه و … خط و خش‌های سطحی روی ماشین به وجود می‌آید. این خراش‌ها به راحتی با پولیش نرم قابل بر طرف کردن می‌باشد.

 

انواع پولیش نرم

با نگاهی به لیست پولیش‌های نرم متوجه خواهید شده که 2 نوع پولیش نرم وجود دارد؛ پولیش شیمیایی و پولیش ساینده. در عمل اختلاف نتیجه بسیار کم است.  در نوع شیمیایی برخی از تولیدکنندگان روغنهای خاصی را به پولیش اضافه می‌کنند. با مطالعه لیبل کالا می‌توانید ببینید که روی آن حاوی سیلیکون، فیلر، واکس و .. خورده است. این مواد جلوه و درخشش ماشین را چند برابر می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا عیوب کوچک پس از پرداخت مخفی کنید. متأسفانه این بدان معنی است که فقط این نقص‌ها را به طور موقت پنهان می‌کنید و آنها را در واقع برطرف نمی‌کنید.

 

چگونه پولیش نهایی را روی بدنه ماشین اجرا کنیم؟

– ابتدا خودروی خود را تمیز، خشک و عاری از هرگونه آلودگی نمایید.

– اگر خط و خش خودوریتان عمیق و نیمه عمیق است، بهتر است ابتدا مراحل قبل پولیشکاری را  آغاز نمایید.

– مقداری از از مواد پولیش را روی پد پولیش بزنید. دقت نمایید که پد پولیش باید حتما نرم باشد.

– بهتر است این کار را با پولیشر اوربیتال انجام دهید.

– سطح بدنه را به پنل‌های 40 × 40 تقسیم کنید. و پنل به پنل کار را پیش ببرید.

– کار را با سرعت کم آغاز کرده و تا حداکثر 2500  دور در دقیقه انجام دهید.

– پس از ایجاد درخشش مد نظر بر روی ماشین، باقی مانده مواد را با دستمال مایکروفایبر از سطح پاک کنید.

 

نحوه ایجاد درخشش الماسی بر روی ماشین

تکنیک درخشش الماسی کمتر بین دیتیلرها شناخته شده است. این تکنیک برای دستیابی به نتایج درخشش بیش از حد می‌باشد. این روش Jewelling نامیده می‌شود . در این روش با کاهش سطح کات ، سطح شاین را افزایش می‌دهند. روش Jewelling استفاده از پولیش نهایی بر روی پد پولیش نهایی با سرعت بسیار کم است. سرعت چرخش پولیشر به کمترین میزان خود کاهش می‌یابد. و به آرامی پولیشکاری انجام می‌گردد. روش درخشش الماسی، زمان زیادی را می‌گیرد. اگرچه تفاوت در براقیت تقریباً محسوس نیست ، اما به رنگ خودرو عمق زیادی می‌بخشد. البته به دلیل زمانبر بودن این روش، اغلب دیتیلرها و کسانی که نیاز به انجام پرداخت تعداد معینی ماشین در روز دارند، این روش را ترجیح نمی‌دهند. برای انجام این نوع پرداخت باید به مراکز دیتیلینگ‌ کارمزد ساعتی مراجعه نمایید.

 

معرفی ۵ پولیش نرم خودرو برتر

گروه گنجی پخش با تست انواع پولیش، سعی در معرفی بهترین‌ها به شما را دارد. در زیر 5 پولیش نرم برتر را به شما معرفی می‌کنیم:

پولیش نرم و آنتی هولوگرام کخ کیمی Koch Chemie مخصوص بدنه خودرو M3.02 Micro Cut

  • پولیش نرم و آنتی هولوگرام کخ کیمی Koch Chemie مخصوص بدنه خودرو M3.02 Micro Cut

استفاده از یک پولیش نرم با کیفیت منحصر به فرد قطعا تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری خودرو شما دارد. استفاده از پولیش نرم و آنتی هولوگرام کخ کیمی بهترین نتیجه دلخواه را به شما می دهد. از پولیش کخ کیمی می توان برای حذف خط و خش های ریز و هولوگرام ها از روی رنگ بدنه خودرو و موتور سیکلت و وسایل نقلیه استفاده نمود. استفاده از این محصول باعث درخشندگی عمیقی روی بدنه می شود و سطحی بسیار شفاف و صیقلی به شما می دهد. همچنین این محصول فاقد سیلیکون می باشد و بسیار مقرون به صرفه است. میزان لایه برداری این محصول 3 از 10 و میزان شاین آن 8 از 10 می‌باشد.

قیمت و خرید پولیش نرم m3.02 کوکمی

 

پولیش نرم سوناکس

  • پولیش بسیار نرم سوناکس پولیش مخصوص بدنه خودرو Sonax Profiline Final

پولیش بسیار نرم سوناکس پولیش مخصوص بدنه خودرو Sonax Profiline Final، رنگ بدنه‌ خودرو را جلا داده و عاری از هرگونه هولوگرام و هاله می‌کند. این پولیش دارای درجه زبری بسیار کم 1 از 6 است، اما از سوی دیگر دارای قدرت براق کنندگی بسیار زیاد 6 از 6 می‌باشد. پولیش نرم سوناکس، به سرعت و براحتی براقیتی کامل به سطح بدنه می بخشد. این محصول به سطوح با رنگ بدنه تازه و یا با رنگ بدنه قدیمی براقیت را باز می‌گرداند و دارای تکنولوژی عدم ایجاد گرد و غبار است. این محصول در مرحله نهایی پولیشکاری استفاده می‌شود و قابلیت اجرا هم به صورت دستی و هم با دستگاه پولیش را دارد. پد پولیش مناسب استفاده به همراه این محصول نوع نرم می‌باشد.

قیمت و خرید پولیش Final سوناکس

 

 Labocosmetica FIERO car soft polish

  • پولیش نرم Labocosmetica بزرگ مخصوص بدنه خودرو مدل FIERO

پولیش نرم Labocosmetica بزرگ مخصوص بدنه خودرو مدل FIERO بر پایه آب بوده و هیچ‌گونه واکس و یا رزین و فیلر درون ساختار آن وجود ندارد. پولیش فینیش فایرو خط و خش های خودرو را پوشش نمی‌دهد بلکه آنها را از بین می‌برد و براقیت و درخشش ویژه ای از خود بجا می‌گذارد. پولیش نهایی FIERO قابل استفاده بر روی بدنه خودرو قبل از اجرای نانو سرامیک می‌باشد؛ چرا که بدنه‌ خودرو و سطحی که سرامیک می‌شود، باید عاری از هر گونه خط و خش باشد. این محصول با سطوحی که نیاز به IPA و لامپ UV دارند، ساز گار بوده و درخشش خودرو را از بین نمی برد.

پولیش FIERO بدون بو بوده و مواد شیمیایی مضرر ندارد. به لطف تکنولوژی پیشرفته‌ای که در این کالا به کار رفته است، پس از اعمال پوشش، پیوند بسیار قوی بین سطح و لایه نانو سرامیک به وجود می‌آید که سبب ماندگاری بیشتر پوشش، بر روی بدنه می‌شود. بعضی از پولیش‌های موجود در بازار، دارای رزین و فیلر در ساختار خود می‌باشند. این مواد نیاز به 6 تا 12 ساعت برای خشک شدن دارند. اما با  FIERO بلافاصله بعد از فاز نهایی می توانید بکار خود ادامه دهید و پروسه زمانی دیتیلینگ کاهش یابد.

قیمت پولیش فینیش لابوکاسمتیکا

 

Honex rubbing compound 34

  • پولیش نرم هانکس پولیش مخصوص بدنه خودرو Honex High Gloss Rubbing Compound مدل 35

بهترین راهی که برای براق کردن بدنه‌ی خودرو پیشنهاد می‌شود استفاده از پولیش نرم است. محصولات متنوع تحت عنوان برندهای گوناگونی به بازار لوازم خودرو و دیتیلینگ عرضه شده‌اند. یکی از این محصولات پولیش نرم هانکس پولیش مخصوص بدنه خودرو Honex مدل 35 است. این کالا فاقد سیلیکون و واکس می‌باشد و برای احیای رنگ و از بین بردن ماتی رنگ بدنه‌ی خودرو مناسب است. همچنین اگر رنگ‌هایی از روی بقیه خودروها بر روی بدنه خودرو شما باقی مانده است؛ با استفاده از این پولیش نرم می‌توانید به راحتی از شر تمامی آن‌ها خلاص شوید. از این محصول بهتر است با دستگاه پولیش و با سرعت 1500 تا 2500 دور در دقیقه استفاده کرد.

قیمت و خرید پولیش نرم هانکس

 

سوالات متدوال پیرامون پولیش نرم:

کار اصلی پولیش نرم چیست؟

از بین بردن خطوط سطحی و براق کردن بدنه خودرو

آیا از پولیش نرم برای تمام قسمتهای خودرو می توان استفاده کرد؟

خیر، پولیش‌ها برای قسمت‌های مختلف خودرو جداگانه ارائه می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان پولیش مخصوص رنگ بدنه، مخصوص چراغ، مخصوص شیشه و… اشاره کرد.

یک پولیش نرم خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پولیشی که فاقد هرگونه سیلیکون و چربی باشد. بهتر است پولیش بر پایه آب بوده و گرد و غبار کمی در حین کار ایجاد کند.

آیا مراجعه به مراکز دیتیلینگ جهت پولیش نرم بدنه ماشین ضروری است؟

خیر، شما می‌توانید با پولیش نهایی دستی اینکار را انجام دهید. اما مراجعه به مراکز دیتیلینگ به دلیل استفاده از پولیشر و مواد پولیش مخصوص پولیشر، بازده بهتری دارد.

آیا بعد از اجرای پولیش می‌توان، پوشش محافظ اجرا کرد؟

بله، فقط دقت نمایید که اکثر مواد پولیش گرد و غبار تولید می‌کنند. پس حتما قبل از اجرای پوشش محافظ سطح را کاملا تمیز نمایید.

4 نظرات
  1. مظفری می گوید

    من بین محصولای پیشنهاد شده فقط اتوسول رو امتحان کردم، به نظرم کیفیتش متوسط رو به بالاست

  2. همایون می گوید

    مفرا بیشتر جهت واکس مناسبه بنظرم

    1. شروین می گوید

      منم با شما موافق ام، از مفرا استفاده کردم و خیلی راضی بودم

  3. بهروز کمالی می گوید

    من همیشه نانوتیس انتخابم هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =