پاگانی هوایرا 2018

پاگانی هوایرا 2018

کمپانی پاگانی ( Pagani ) یک شرکت اتومبیل سازی ایتالیایی می باشد که در زمینه تولید خودروهای اسپرت و فیبر کربن فعالیت می‌کند. این کمپانی در سال ۱۹۹۲ توسط هوراسیو پاگانی درنزدیکی شهر مودنا ایتالیا بنیان گذاشته شد. شرکت پاگانی تولید بسیار محدودی دارد، آنچنان‌که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ تنها ۱۰۶ دستگاه از انواع زوندا عرضه کرده،که البته از این سال به بعد فعالیت این کمپانی افزایش یافته حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا نمایندگی ایجاد کرده است. این شرکت رابطه نزدیکی با گروه دایملر به ‌ویژه با شرکت مرسدس ای ام جی دارد. هوراسیو پاگانی متولد 1960 در کشور آرژانتین، در انتهای دهه هشتاد میلادی از مدیریت بخش مواد کامپوزیت‌های شرکت لامبورگینی استعفا داد و شرکت پاگانی را در زمینه تولید کامپوزیت تأسیس کرد. پاگانی پس از مدتی همکاری با لامبورگینی، تصمیم به تولید خودرو گرفت و پروژه ای تحت عنوان C8 را آغاز کرد. این خودرو پس از چند تغییر نام، تست موفقی را پشت سر گذاشت که موجب همکاری مرسدس بنز در تأمین موتور ۱۲ سیلندر خودرو شد. سرانجام تولید نخستین خودروی شرکت پاگانی با نام زوندا سی ۱۲ از سال ۱۹۹۹ آغاز شد. زوندا اولین مدل شرکت پاگانی به شمار می‌رود که دارای موتور ۱۲ سیلندر در وسط است. این موتورها را شرکت مرسدس ای ام جی تولید می کند. جدیدترین محصول این کمپانی خودرویی است با نام هوایرا ( Huayra ).

و اما پاگانی هوایرا 2018 ابرخودرویی الهام بخش از فیات توربینا می باشد. هیچ کسی فکر نمی کرد که روزی مجبور شویم کلمات پاگانی و فیات را با هم در یک جمله استفاده کنیم؛ اما شباهت دو خودرو از محصولات این دو شرکت ایتالیایی باعث چنین مسئله ای شده است. ابرخودروی پاگانی هوایرا ( Pagani Huayra ) که در سال ۲۰۱۲ به عنوان برترین هایپرکار دنیا از سوی بسیاری از رسانه ها شناخته شد، اکنون با مدل ۲۰۱۸ در بازار حضور خواهد داشت تا در سبد خودروساز لوکس ایتالیایی جای گیرد.

اکنون ابرخودروی پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ در گالری مرکز طراحی گاراژ ایتالیا کاستومز گنجانده شده است. این مرکز تخصصی شخصی سازی خودرو، در زمینه بازطراحی نما و ظاهر پروژه ها در جهت بیان شخصیت منحصر بفرد هر مشتری فعالیت می کند. بازگشت مجدد پاگانی هوایرا به خط تولید با استفاده از فیبر کربنی تازه ساخته شده همراه با ورودی های آلومینیومی خواهد بود، که سبب روشن و براق شدن سطح بدنه و آسان شدن فرایند رنگ آمیزی می شود. 

سوپراسپرت جدید پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ یک ابرخودروی معمولی نیست چرا که از نسخه ارتقا یافته پکیج تمپستا ( Tempesta ) برخوردار است و بسیاری از ترفندهای آیرودینامیکی و ورودی های جلوی جدید را برای راندن هوای بیشتر به سمت رادیاتورهای اینترکولر ارائه می دهد. این سوپر اسپورت دارای پیشرانه ی 12 سیلندر جدید Mercedes-AMG biturbo و قدرتی برابر با 750 اسب بخار و 1000 نیوتون متر گشتاور و همچنین دارای یک گیربکس تک کلاچه هفت سرعته می باشد که قدرتمند از نسخه BC است.

فضای داخلی به اندازه ی بدنه خودرو اختصاصی تولید شده و به لطف استفاده از مواد اعلایی از جمله چرم قهوه ای و سطوح آلومینیومی که با استفاده از رنگ های برنزی آبکاری شده، زیبایی خاصی به سوپراسپرت پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ بخشیده است. طبق گفته گاراژ ایتالیا کاستومز، ابرخودروی منحصر بفرد پاگانی هوایرا ۲۰۱۸ نسخه ی توربینا، در طول دو سال توسعه یافته، در نتیجه تبدیل به یکی از زمان گیرترین پروژه های سفارشی پاگانی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =