هیوندای کونا مدل 2018

هیوندای کونا مدل 2018

کمپانی هیوندای موتور، یک شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو یانگ تاسیس شد. هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به ‌شمار می‌آیند، که در حال حاضر پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن و تویوتا، به‌ عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون خودرو در کشورهای مختلف به ‌فروش رساند. این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان می‌باشد، که در شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر ۱٫۶ میلیون اتومبیل تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق ۶ هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در 193 کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌دارد. هسته اولیه گروه شرکت‌های هیوندای در سال ۱۹۴۶ توسط چانگ جو یانگ تأسیس شد و در طول دهه نخست فعالیتش، با استفاده از حمایت‌های دولتی، انواع فعالیت‌های صنعتی همچون: ساخت‌وساز، فولادسازی، کشتی‌سازی، خدمات پشتیبانی، تجارت، الکترونیک و خدمات مالی را تحت پوشش قرار داد و در ابتدای دهه ۱۹۶۰ به بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی تبدیل شد. در طول دهه ۲۰۰۰ میلادی، اتومبیل‌های هیوندای بصورت وسیع در کیفیت ساخت، تکنولوژی و حتی ظاهر، توسعه یافتند، که تغییر ظاهر اتومبیل‌ها و طراحی بدنه آنها، توسط مراکز طراحی جدیدی که از سال ۲۰۰۱ به بعد، راه‌اندازی شده بودند، انجام می‌شود. تولید نسل چهارم از هیوندای سوناتا، در ابتدای دهه ۲۰۰۰ میلادی، با اتومبیل‌های ژاپنی پُرفروش و جدید مخصوص خانواده، در بازار ایالات متحده آمریکا به رقابت پرداخت، در حالی‌که مدل‌های هیوندای آی۱۰، هیوندای آی۲۰ و هیوندای آی۳۰، بازار اروپا را هدف قرار داده بودند و فروش زیادی را در اروپا به خود اختصاص دادند. این شرکت در سال ۲۰۰۸ هیوندای جنسیس را عرضه کرد، که رقیب خودروهای سایز بزرگ لکسوس و اینفینیتی به‌ شمار می‌آید.

کمپانی خودرو سازی هیوندای اعلام کرد از هفته آینده جدیدترین محصول خود یعنی کونا را با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش خواهد رساند.  احتمال بالایی برای حضور این خودرو در ایران، پیش‌بینی می‌شود. جدیدترین کراس‌اور هیوندای که از لحاظ ابعاد و کلاس یه رده پایین‌تر از خودروی توسان قرار می‌گیرد؛ نه تنها به عنوان رقیبی برای خودروهای تویوتا C-HR و مزدا CX-3 به شمار خواهد رفت” بلکه دیگر خودروهای این کلاس مانند میتسوبیشی ASX، سوبارو XV، نیسان قشقایی و حتی هوندا HR-V که در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد بازار این کلاس خودروها را در اختیار دارد؛ نیز به چالش خواهد کشید.

جان لی، مدیرعامل هیوندای در این رابطه می‌گوید: این موضوع که تولید هیوندای کونا در کلاس خود،  تا کنون به درازا کشیده است و به عنوان جدیدترین خودروی کراس‌اور بازار شناخته می‌شود؛ نشان دهنده این حقیقت غیر قابل انکار است که گروه خودروسازی هیوندای زمان بسیار زیادی  برای طراحی و تولید یک شاسی بلند کوچک هزینه کرده و حالا زمان عرضه آن به بازار به عنوان رقیبی قدرتمند برای دیگر خودروها فرا رسیده است. هیوندای کنا در سه تریم مختلف قابل خرید است که اکتیو، الایت و هایلندر نام گرفته‌اند. 

خریداران نسخه اکتیو می‌توانند ویژگی‌هایی چون پکیج ایمنی را برای خودروی خود سفارش دهند که هشدار نقطه کور، هشدار برخورد از عقب در ترافیک و ترمز اضطراری خودکار را به مجموعه امکانات خودرو می‌افزاید. البته این پکیج به صورت استاندارد برای نسخه‌های الایت و هایلندر عرضه خواهد شد. هیوندای کونا با دو قوای مختلف قابل انتخاب است. یکی موتور 2.0 لیتری و 4 سیلندر تنفس طبیعی که قدرت خود را با همراهی جعبه دنده 6 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. موتور دوم هم 1.6 لیتر حجم و 4 سیلندر دارد که با پرخوران توربوشارژر تغذیه می‌شود. 

برای این نسخه اما جعبه دنده 7 سرعته خودکار در نظر گرفته شده که قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد. هر دو نسخه سه حالت مختلف را برای رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهند که شامل Comfort، Echo و Sport می‌شود. با انتخاب هر یک از این سه حالت، تنظیماتی چون برنامه ریزی دریچه گاز، پاسخگویی جعبه دنده و پاسخگویی فرمان تغییر می‌کند. برای نسخه دیفرانسیل جلو سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب در نظر گرفته شده در حالی که نسخه چهار چرخ متحرک از سیستم پیچیده‌تر و البته گران‌تر مولتی لینک بهره می‌برد. 

مانند سایر محصولات هیوندای، سیستم تعلیق کنا هم توسط مهندسین این کمپانی در کشور استرالیا توسعه یافته است. در اخرین نسخه کونا یک پیشرانه 4 سیلندر 2.0لیتر تنفس طبیعی درنظر گرفته شده است  و می توان اگفت که این مدل نمونه پایه و استاندارد هیوندای کونا برای تمامی بازار های جهانی از جمله ایران  می باشد.این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار را دارا است و این نیرو توسط یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به محور جلو (FWD)منتقل می‌گردد. 

کونا در این نسخه زمانی  معادل 10 ثانیه را برای پیمایش شتاب اولیه یا صفر تا صد خود نیاز دارد و در نهایت حداکثر سرعت آن 194 کیلومتر در ساعت می باشد. کونا  را می توان خودرویی مدرن و بروز نامید و از تجهیزات موجود در این خودرو می‌توان به رینگ‌های 16 اینچی استاندارد،سه مدل رانندگی مختلف مانند اسپرت،نرمال و اکونومیک،صفحه نمایش 7.0 اینچی لمسی  در مدل استاندارد و قابیلت انتخاب صفحه نمایش 8.0اینچی لمسی به درخواست مشتری،سیستم رهیاب ماهواره ای هیوندای با نام AVN ،اجزای پشت آمپر و عقربه‌های نمایشگر دیجیتالی،پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند امروزی،سیستم شارژ بدون سیم برای تلفن‌های همراه و تبلت‌. رادار نقاط کور خودرو، سنسور وجود اتومبیلی دیگر در بخش عقبی خودرو،رادار حرکت بین خطوط،چراغ‌های جلوی با قابلیت نور بالای اتوماتیک،سیستم سنجش میزان هوشیاری راننده در حالات مختلف وترمز خودکار اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + پنج =