پرطرفدارترین رنگ خودرو در میان زنان و مردان ایرانی

رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ خودرو در دنیا محسوب می‌شود و بیشترین متقاضی را دارد.

انتخاب رنگ خودرو مثل انتخاب مدل و نوع خودرو بستگی به سلیقه افراد دارد اما جالب است بدانید که در این میان انتخاب یک رنگ بخصوص در بین مردم جهان مشترک است و بیشتر خریداران خودرو به سراغ این رنگ می روند، اما این رنگ چه رنگی است؟

رنگ موردعلاقه غالب ایرانی‌ها

شاید جالب باشد بدانید رنگ سفید، رنگ موردعلاقه غالب ایرانی‌ها برای خودرو است به این دلیل که مردم اعتقاد دارند رنگ سفید به مراقبت کمتری نیاز دارد. هم کثیفی و گرد و خاک را کمتر نشان می‌دهد و هم خط و خش‌ها در ظاهر خودروی سفید کمتر نمایان می‌شود.

در حالی که روی رنگ خودرو های مشکی، نوک مدادی و سرمه‌ای، خط و خش، قری و گرد و خاک بیشتر نمایان می شود. از طرفی رنگ‌های تیره، نور آفتاب را بیشتر جذب می‌کنند و همین امر باعث می‌شود در فصل‌های گرم، داخل اتاق خودرو به شدت داغ شود.

تمایل به خرید خودروهای سفید، باعث شده خودروسازان بخش اعظم محصولات خود را با این رنگ تولید کنند.

مثلاً در سال‌های اخیر حدود ۶۰ درصد از تولید خودروی پراید و L۹۰ دارای رنگ بدنه سفید بوده و از هر هزار خودروی پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ که تولید می‌شود، حدود نیمی‌شان سفید است، این در حالی است که در سال‌های اولیه تولید پژو ۲۰۶ در ایران، پرفروش‌ترین رنگ آن نقره‌ای بود.

رنگ خودرو

مزایا و معایب رنگ سفید خودرو

رنگ سفید پرطرفدارترین رنگ خودرو در کشورمان و یا بهتر بگوییم در جهان برای خودروهاست .این آمار بر طبق آمار منتشره از سوی مجلات معتبر خودرویی است.

این فراوانی دلایل متعددی دارد که بررسی آن نیاز به مقاله‌ای جداگانه دارد، البته این رنگ مختص به خودروی خاص نبوده و در اکثر کلاس‌ها (اگر نگوییم همه‌ی کلاس‌ها) دیده می‌شود.

نقاط قوت خودروهای سفیدرنگ

ظاهر زیبا

فرقی نمی‌کند که خریدار تویوتا آیگو باشید یا بنتلی کانتیننتال، با انتخاب رنگ خودرو سفید مطمئن باشید که خودرویتان شیک خواهد بود. سازنده‌ها معمولاً خودروهای سفیدرنگ را در موتورشوها به منظور نشان دادن خودروهای جدید انتخاب می‌کنند و اکثر خودروها اساساً به خاطر نشان دادن هرگونه اشتباهات پیش از تولید به رنگ سفید طراحی می‌شوند.

زیرا رنگ سفید ایرادات زیر کار را برای نمونه‌های اولیه مشخص نمی‌کند.

کاربردی بودن

رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌ها در بحث منعکس کردن گرما است، به این معنی که کابین خودرو در تابستان خنک‌تر خواهد بود.

این رنگ همچنین خط و خش‌های کوچک را بهتر از رنگ‌های دیگر پنهان می‌کند و در هنگام تصادف و یا صافکاری این رنگ نسبت به سایر رنگ‌ها بهتر و هم خوان‌تر با بدنه خودرو در می‌آید و به عبارتی سیکل تعمیر و رفع خرابی آن بسیار آسان‌تر است تا رنگ‌های متالیک در خودروهای مشابه آسان‌تر است.

ارزش باقی‌مانده‌ی بالاتر

همانند رنگ مشکی، رنگ سفید نیز در بازار خودروهای دست‌دوم خواهان بیشتری دارد. یعنی وقتی می‌خواهید خودروی خود را بفروشید، اگر رنگ خودرو سفید باشد، ارزش بیشتری را خواهد داشت.

درحالی‌که ارزش خودرو بیشتر باقی می‌ماند، در اکثر موارد هم مبلغ اضافی برای سفارش این رنگ پرداخت نمی‌کنید و خودروسازان وجهی بابت انتخاب رنگ سفید از شما دریافت نمی‌کنند.

تصادفات جاده‌ای کمتر

رنگ سفید درشب نقش به سزایی در دیده شدن و بازتاب نور دارد و این امر کمک شایانی در جلوگیری از تصادفات دارد.

رنگ خودرو

نقاط ضعف خودروهای سفیدرنگ

کثیفی جاده را به نحوه بدی به نمایش میگذارد

رنگ سفید برای مسافت‌های زیاد انتخاب فوق‌العاده‌ای نیست. همانند یک برگه کاغذ سفید، حتی کوچک‌ترین کثیفی و دوده‌ای فوراً خود را روی خودرویی با رنگ سفید نشان خواهد داد.

کیفیت بهتر برخی نمونه‌ها نسبت به رنگ‌های دیگر

علت اینکه رنگ سفید هزینه‌ اضافی را در برندارد، به این باز می‌گردد که اغلب تولید آن نسبت به رنگ‌های دیگر هزینه‌ کمتری را در پی دارد. اگر رنگ‌های سفید خاص و متالیک را انتخاب نکنید، شاید به مرور زمان از شست‌وشوی مرتب خودروی سفید خود خسته و کسل شوید.

سخن آخر درباره رنگ سفید خودرو

رنگ خودرو یک انتخاب و ترجیح شخصی است، اما اگر رنگی را می‌خواهید که بعداً بر ارزش خودرو تأثیر مثبت داشته باشد، سفید انتخابی عالی است.

پرطرفدارترین رنگ خودرو در دنیـا، باز هم سفید

براساس تازه‌ترین اخبار به دست آمده از بزرگ‌ترین شرکت رنگ خودروی جهان؛ شرکت PPG که رنگ خودروهای شرکت‌های بزرگ خودروسازی مثل جنرال‌موتورز، فورد و بی. ام. و را تامین می‌کند، در حالی که خودرو در رنگین کمانی از رنگ‌ها در سراسر جهان تولید می‌شود و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، همچنان رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ بدنه خودرو در دنیا محسوب می‌شود و بیشترین متقاضی را دارد. امسال برای دومین سال پیاپی، سفید به عنوان محبوب‌ترین رنگ خودروی جهان معرفی شده است.

بعد از سفید هم رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، خاکستری و قرمز به عنوان محبوب‌ترین رنگ‌های خودروی جهان شناخته شده‌اند. اگرچه در منطقه آمریکای شمالی بعد از رنگ سفید، محبوب‌ترین رنگ‌ها به ترتیب سیاه، نقره‌ای و خاکستری است.

رنگ خودرو

رنگ خودرو محبوب

بین مردان و زنان، متفاوت است؟

شاید جالب باشد بدانید، وب سایت معتبر «I SEE CARS»، نتیجه جست وجو و درخواست‌هایی را که مردان و زنان به تفکیک، برای خرید یک خودروی نو یا دست دوم در این وب سایت ثبت کرده‌اند منتشر کرده که طبق آن، در بازار Store آمریکا، رنگ انتخابی بیشتر خانم‌ها برای خودرو: نقره‌ای و بژ و رنگ مورد علاقه آقایان، قرمز و مشکی است!

6 نظرات
  1. احتشامی می گوید

    واقعا هم جذابیتی که تو رنگ سفید هست تو رنگای دیگه نیس
    مگر اینکه بخواد آدم تنوع بده

    1. میثم می گوید

      دقیقا موافقم، مثلا ۲۰۶ آلبالویی یا کاربنی در مقابل ۲۰۶ سفید خیلی نمای قشنگ تری داره

  2. هاشمی می گوید

    خودروهای داخلی که فقط سفیدشون قشنگه …
    بنظرم مدل خودرو هم خیلی مهمه تو انتخاب رنگ مثلا رنگ قهوه ای تو بنز قشنگه ولی همونو بزنی به پراید دیگه نمیشه نگاش کرد

  3. حسین کاشانی می گوید

    واقعا هم جذابیتی که تو رنگ سفید هست تو رنگای دیگه نیس
    مگر اینکه بخواد آدم تنوع بده

  4. مظفری می گوید

    بنظرم رنگ خودرو مهمه ولی رسیدگی بهش مهم تره، مثلا اونایی که سال تا سال کارواش نمیرن و هیچ نوع محصول مراقبت از خودرویی استفاده نمی کنن به هیچ وجه نباید برن سمت رنگ های تیره، و از طرفی هر رنگی زیبایی خودشو داره ولی به شرط رسیدگی

  5. shahram می گوید

    خودروی سفید سفیددیگه لوس شده تقریبا همه ی ماشینا توایران سفیدن منم نظردوستمونودارم خودروبایدبهش برسی چه ظاهری چه فنی باورکنیدخودروهم جون داره وقتی شما به ظاهرش نرسی بعدمدتی خودروتون ناخوش احوال وخسته میشه وخیلی زودپیرمیشه این قضیه توهمه رنگ ماشین اتفاق میفته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − سه =