آیا از داشبورد خودرویتان مراقبت می‌کنید؟!

مراقبت و نگهداری از داشبورد خودرو

سطوح داخلی خودرو همچون بدنه در معرض آسیب عوامل محیطی هستند. از جمله بخش‌های مهم در داخل ماشین که در زیبایی کابین تاثیر به سزایی دارد، داشبورد خودرو می‌باشد. داشبورد دائما در معرض نور خورشید، گرد و غبار، اکسیداسیون، اثر انگشت، چربی و … قرار دارد، در نتیجه در صورت عدم رسیدگی به آن، می‌تواند به سرعت زیبایی و جلوه کارخانه‌ای خود را از دست دهد. اما با استفاده از محصولات با کیفیت تمیز کننده و محافظ داشبورد، می‌توان از این روند جلوگیری نمود. رقابت موجود در بازار محصولات مراقبت از داشبورد خودرو، سپس ایجاد تنوع در این کالاها شده است، که از این بین می‌توان به انواع خوشبو کننده، آنتی استاتیک، براق کننده، مات کننده و … اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع اسپری داشبورد و محصولات برتر در این زمینه آشنا کنیم.

تمیز کننده و محافظ داشبورد

داشبورد تمیز

تمیز کننده داشبورد

داشبورد ماشین از جنس وینیل می‌باشد. این سطوح همواره در معرض چربی، اثر انگشت، غذا، گرد و خاک و … می‌باشد. به همین دلیل باید از تمیز کننده داشبورد برای از بین بردن این آلودگی‌ها استفاده نمود. تمیز کننده‌های داشبورد دارای فرمولاسیون ویژه‌ای هستند که به سرعت به عمق سطح نفوذ کرده و آلودگی‌ها را از بین برده و اثری از چربی روی سطح باقی نمی‌گذارند. بعضی از این محصولات دارای ویژگی آنتی استاتیک هستند که مانع جذب گرد و غبار به سطح می‌شوند.

 

ویژگی‌های تمیز کننده داشبورد خوب

  • قدرت تمیز کنندگی بالا

  • آنتی استاتیک

  • ایمن برای سطح

  • چند منظوره

 

محافظ داشبورد

داشبورد خودرو در اثر تاثیرات منفی نور خورشید به تدریج رنگ پریده شده و ترک می‌خورد. همچنین اکسیژن موجود در هوا سبب اکسیداسیون و ماتی آن نیز می‌شود. این آسیب‌ها به ندرت قابل اصلاح هستند و اغلب کاربران خودرو مجبور به تعویض آن می‌شوند. اما راهکارهای زیادی برای مقابله با آن وجود دارد. یکی از این راهکارها استفاده از محافظ داشبورد ماشین می‌باشد. محافظ داشبورد ماشین در صورت استفاده صحیح و روتین می‌تواند مانع آسیب به آن شود.

 

ویژگی‌های محافظ داشبورد خوب

  • ضد اشعه ماورای بنفش

  • ضد اکسیداسیون

  • آنتی استاتیک

  • چند منظوره

  • ایمن برای سطح

  • میزان ماندگاری

 

چرا از اسپری داشبورد استفاده کنیم؟

استفاده از اسپری داشبورد موجب جلوگیری از ترک خوردگی، رنگ پریدگی، ماتی و … شده و از سطح داشبورد در برابر تابش نور خورشید، اکسیداسیون، دوده،ذرات معلق در هوا، چربی و … حفاظت می‌کند. مراقبت از داشبورد خودرو جهت حفظ زیبایی و جلوه اولیه و نو ماشین مهم است.

 

میزان ماندگاری اسپری داشبورد

یک شاخص تعیین‌کننده برای بهترین اسپری داشبورد، میزان ماندگاری آن بر روی سطح است. از همین رو بهترین اسپری داشبورد، برای مدت بیشتری از سطح محافظت نماید. اما به طور کلی پیشنهاد می‌شود به صورت روتین و  هر 15 روز یکبار از تمیز کننده و سپس از محافظ داشبورد استفاده شود.

 

اسپری داشبورد با خاصیت آنتی استاتیک

وجود خاصیت آنتی استاتیک در اسپری داشبورد موجب می‌شود که گرد و غبار محیط به سطح داشبورد جذب نشود. این ویژگی منجر به دیرتر کثیف شدن آن می‌شود.

 

داشبورد مات یا براق

براق کننده داشبورد

  • جلوه و ظاهر درخشان و براق به داشبورد شما می‌دهد.
  • ظاهر داخل خودرو را همچون خودرو نو و جدید می‌کند.
  • در دو نوع براقیت زیاد و متوسط تولید می‌شوند.
  • براقیت داشبورد سبب انعکاس نور خورشید، عملکرد آینه‌ای شیشه جلو خودرو و مانع دید راننده در هنگام رانندگی در روز می‌شود.
  • براق کننده‌های زیاد، گریس بر روی سطح بجا می‌گذارند که سبب لغزش دست روی فرمان خودرو می‌شود.
  • از داشبورد خودرو در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند.
  • مانع ترک خوردگی و رنگ پریدگی داشبورد می‌شود.
  • براق کننده‌ها گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند.

مات کننده داشبورد

  • جلوه و ظاهر مات کارخانه‌ای به داشبورد می‌دهد.
  • مات کننده داشبورد، نور خورشید را منعکس نمی‌کند و خطری برای دید راننده ندارد.
  • از داشبورد خودرو در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند.
  • مانع ترک خوردگی و رنگ پریدگی داشبورد می‌شود.
  • مات کننده‌ها مانع جذب گرد و غبار می‌شوند.
  • مات کننده‌ها ماندگاری بیشتری بر روی سطح دارند.
  • سطح داشبورد را چرب و لغزنده نمی‌کند.

 

اسپری داشبورد با رایحه مختلف

ایجاد بوی دلنشین و مطبوع می تواند از مزایای یک اسپری داشبورد محسوب گردد. البته این موضوع کاملا سلیقه ای است، پس حتما در هنگام خریدبه این موضوع دقت نمایید. پخش رایحه خوب موجب دلنشین شدن فضای داخل کابین برای سرنشینان خودرو می‌شود. شما می‌توانید انواع اسپری داشبورد در رایحه‌های مختلف همچون دانهیل، شنل، ورساچه، وان میلیون و سایر رایحه‌های محبوب تهیه نمایید.

 

 

معرفی ۵ اسپری داشبورد برتر

پس از آشنایی با انواع لوازم مراقبت و نگهداری از داشبورد خودرو، شما را برترین محصولات جهت انتخاب راحت‌تر آشنا می‌کنیم.

اسپری داشبورد نانوتیس

  • اسپری محافظ و تمیز کننده کاکپیت نانوتیس

این اسپری دارای چندین ویژگی می باشد و برای استفاده داشبورد و کلیه سطوح پلاستیکی مناسب است. این اسپری از تغییر رنگ و ترک خوردن داشبورد در اثر تماس با نور آفتاب جلوگیری می کند و همچنین ضد گرد و غبار و فاقد سیلیکون است. بعد از استفاده از این محصول یه لایه محافظ روی داشبورد شما ایجاد می شود که ظاهری مات به آن می بخشد. این اسپری در دو حجم ۵۰۰ و ۱۱۰ میلی لیتر موجود می باشد.

قیمت و خرید اسپری کاکپیت نانوتیس

 

Sonax-Trim-Protector

  • محافظ قوی برای قطعات سطوح مصنوعی و پلاستیکی سوناکس Sonax مدل Trim Protector

محافظ قوی برای قطعات سطوح مصنوعی و پلاستیکی سوناکس، امولسیون مراقبت از پلاستیک و لاستیک با کیفیت بالا می‌باشد. Sonax از داخل و خارج سطح را تمیز و محافظت می‌کند. این محصول شرکت سوناکس ابتدا به عمق سطوح نفوذ می کند، سپس از داخل کار می‌کند. محافظ قوی برای قطعات سطوح مصنوعی و پلاستیکی سوناکس ، اجزای پلاستیکی و لاستیکی را در برابر آسیب عوامل محیطی همچون اشعه ماورای بنفش و رطوبت، محافظت می‌کند و مانع ترک خوردگی و رنگ پریدگی آن می‌شود. اثر آنتی استاتیک این محصول، رنگ ها را تازه می‌کند و عطر مطبوعی را از خود به جای می گذارد و در پایان یک سطح مات ابریشمی ایجاد می‌کند. شما می‌توانید این محصول شرکت سوناکس را بر روی تمام سطوح پلاستیکی و لاستیکی همچون داشبورد، فرمان، دنده، ترمز دستی،سپر، بخش پلاستیکی درب، زه پلاستیکی درب، لاستیک خودرو و … استفاده کنید.

 

اسپری محافظ و براق کننده داشبورد مفرا Mafra Diamant Plast

  • اسپری محافظ و براق کننده داشبورد مفرا Mafra Diamant Plast

اسپری محافظ و براق کننده داشبورد مفرا پرچم دار جدید مفرا و جایگزین مدل کلاسیک که بیش از 25 سال در بازار است، می باشد و در فرمولاسیون جدید خود نشانه ای از کیفیت بسیار بالا را دارا است. اسپری محافظ داشبورد مفرا از 98 درصد ماده خالص برای تمیز و براق کردن داشبورد بدون بر جا گذاشتن هیچ گونه اثری تولید شده است. اسپری داشبورد مفرا با جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش و ماندگاری بالا محصولی بسیار مناسب است. این محصول دارای قابلیت بازسازی و درخشان کردن سطح را به عهده دارد. اسپری داشبورد مفرا هرگونه بوی ناخوشایند را از بین برده و فضایی دلپذیر و بسیار تمیز با تهویه ای مناسب در داخل خودرو ایجاد می کند.

قیمت و خرید محافظ داشبورد مفرا

 

Turtle-Wax-Super-protectant

  • اسپری تمیز کننده و محافظ داشبورد خودرو ترتل واکس-Turtle Wax Super Protectant

یکی از بهترین کالا‌های موجود به منظور براق کردن و محافظت سطوح پلاستیکی خودرو، اسپری تمیز کننده و محافظ داشبورد خودرو ترتل واکس-Turtle Wax است. رایحه‌ی مطبوع این اسپری می‌‌تواند یکی از موارد مهم جهت انتخاب محصولات مصرفی در داخل خودرو باشد زیرا در صورت عدم توجه به رایحه اسپری، بوی نامطبوعی در فضای داخل خودرو پخش می‌شود و می‌تواند شما را اذیت کند.

از طرفی شیوه استفاده از آن به مراتب راحت‌تر و سریع‌‍تر از سایر محصولات مشابه است که قابلیت اسپری شدن ندارند. اسپری تمیز کننده و محافظ داشبورد خودرو ترتل واکس-Turtle Wax ، دارای اثری فوق العاده و قوی در پاکسازی و از بین بردن آلودگی‌های سطوحی مانند داشبورد، شیشه و دیگر سطوح داخلی کابین خودرو می باشد. فرمولاسیون پیشرفته اسپری تمیز کننده و محافظ داشبورد خودرو ترتل واکس، قابلیت ازبین بردن آلودگی‌ها و حفاظت قسمت‌های مختلف داخلی خودرو از اشعه های UV را دارا می باشد. فرمول غلیظ محافظتی اسپری ترتل واکس باعث درخشندگی و حفاظت از لاستیک، وینیل و چرم شده و با نفوذ عمیق خود بر روی سطوح، مانع از خشک شدن، ترک خوردگی و رنگ پریدگی شده و در نهایت هیچ گونه اثر چربی روی سطوح از خود باقی نخواهد گذاشت

قیمت و خرید محافظ داشبورد ترتل واکس

 

اسپری واکس براق کننده داشبورد خودرو کوئیک کلین

  • اسپری واکس براق کننده داشبورد خودرو کوئیک کلین 450 میلی لیتر با رایحه‌های مختلف Quick Clean

 اسپری واکس براق کننده داشبورد خودرو کوئیک کلین 450 میلی لیتر Quick Clean، که مناسب برای داشبورد و بخش های پلاستیکی است، این سطوح را براق و درخشنده می کند. این محصول دارای رایحه‌های مختلف از قبیل اقیانوس، توت فرنگی، قهوه، لیمو و … می باشد، که به هنگام استفاده از خودرو می‌توانید از این رایحه زیبا لذت ببرید. اسپری داشبورد کوییک کلین با فرمولاسیونی بهداشتی هیچ آسیبی به سطوح پلاستیکی وارد نساخته و به خوبی از سطوح مذکور در مقابل گرد و غبار و اشعه نور خورشید محافظت می‌کند. شما می‌توانید از این محصول بر روی تمام سطوح پلاستیکی خودرو از قبیل داشبورد، سپر، رینگ پلاستیکی و … و حتی سایر محصولات پلاستیکی که در منزل دارید استفاده کنید و از عطر زیبای آن لذت ببرید. استفاده از این محصول برای افرادی که به مراقبت از داشبورد خودرو اهمیت می‌دهند، ضروری است.

قیمت و خرید محافظ داشبورد رایحه دار کوئیک کلین

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید و یا در اینستاگرام و یا تلگرام ما عضو شوید.

 

سوالات پیرامون مراقبت از داشبورد خودرو:

 

مهم ترین دلیل استفاده از واکس داشبورد چیست؟

به دلیل اینکه داشبورد خودرو مدام در معرض تابش نور آفتاب و اکسیداسیون قرار دارد، محافظت از آن بسیار مهم است.

ویژگی های یک اسپری داشبورد چیست؟

محافظت و جلوگیری از ترک خوردن، بالا بردن عمر داشبورد، جلوگیری از ایجاد گرد و غبار، ایجاد رایحه خوش

چند نوع اسپری داشبورد داریم؟

مات کننده، براق کننده، محافظت کننده، تمیزکننده، خوشبو کننده که برخی از محصولات چند ویژگی را باهم دارند.

مات کننده داشبورد بهتر است یا براق کننده؟

مات کننده داشبورد به دلیل حفظ امنیت و دید راننده بهتر است.

آیا محافظ داشبورد معطر به سطح آسیب می‌زند؟

خیر، این محصول مختص سطح پلاستیکی بوده و آسیبی به آن وارد نمی‌کند.

 

8 نظرات
  1. حسنی می گوید

    من از اسپری مفرا استفاده کردم. داشبورد ماشین من خیلی خاک گرفته و آفتاب خورده شده بود و تا حدی داشبورد بازیابی شد و نو تر به نظر میرسه. خوبیش اینه که داشبورد در حد طبیعی براق میشه و بیش از حد براق نمیشه که نور بیافته تو شیشه و اذیت کنه. راضی ام

  2. امین66 می گوید

    من اسپری تام کلین خریدم بدک نبود، براقیتش به اندازه بود و زیاد چرب نبود

  3. طهرانی می گوید

    ظاهرا نانوتیس و وورث مقرون به صرفه تره

  4. پژوهنده می گوید

    اسپری واکس های پاور هم خوبه بنظرم، البته یکم براقیتش بالاست ولی تنوع رایحه هاش بالاست

  5. حمید دوستی می گوید

    کخ کیمی بینظیره هرچند که قیمتش یه سرو گردن نسبت به بقیه بالاتره ولی تفاوتش کاملا حس میشه نسبت به بقیه

  6. کریم می گوید

    سلام مفید و جذاب بود

  7. علیرضا می گوید

    من داشبورد ماشینم چندتا نقطه رنگ پریدگی داره، نمیدونم چی روش ریخته که اینطوری شده، محصولی هست که بشه درستش کرد؟

  8. علی سروش می گوید

    نانوتیس هم قیمت خوبی داره هم واقعا محصول خوبیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 13 =