کدام رنگ روکش صندلی برای خودرو مناسب است؟

اگر در انتخاب رنگ روکش صندلی خودرویتان دچار تردید هستید با ما همراه باشید...

هنگام خرید روکش صندلی یکی از دغدغه های صاحبان خودرو، بحث رنگ روکش صندلی می باشد. سوال اصلی هنگام خرید روکش برای صندلی خودرو این است که چه رنگی را برای روکش صندلی انتخاب کنیم که هم به رنگ اتاق ماشین بیاید و هم به رنگ بدنه خودرو! برای پاسخ به این سوال با گنجی مگ همراه باشید…

رنگ کمربند ایمنی خودرو معیاری مناسب برای انتخاب رنگ روکش صندلی

بسیاری از افرادی که دارای خودرو هستند به رنگ کمربند ایمنی دقت نمی کنند و رنگ کمربند ایمنی برای آن ها حائز اهمیت نیست. ولی جالب است بدانید که رنگ کمربند ایمنی که توسط کارخونه و طراح خودرو انتخاب می شود، دقیقا هسته ی اصلی رنگ تریم یا همان رنگ کلی اتاق ماشین است.اگر دقت نمایید تمام رنگ هایی که برای بقیه ی اجزای داخل خودرو انتخاب می کنند در محدوده ی همین رنگ کمربند ایمنی می باشد.

مثال:  در خودروی پژو پارس با تحلیل مدل های قدیمی و جدید متوجه این موضوع خواهید شد. با تغییر کردن رنگ تریم اتاق رنگ اصلی که معمولا برای داشبورد و نیمه ی پایینی ستون ها انتخاب میشود، بسیار نزدیک به رنگ کمربند ایمنی هست.

روکش صندلی

روش انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به رنگ کمربند ایمنی

این انتخاب به دو صورت باید انجام بشه
۱-رنگ تضاد
۲-رنگ همسان

رنگ تضاد

رنگ های تضاد اگر به درستی انتخاب شوند زیبایی خاصی به اتاق خودرو می بخشد. اگه بخواهیم مثالی در این باره بزنیم باید رنگ مارون، موکا، زرشکی و در موارد خیلی تخصصی تر رنگ هایی مثل قرمز و زرد را مثال بزنیم. معروف ترین رنگ های تضاد با هم رنگ قرمز و مشکی هست که طرفدار های زیادی هم دارد. روکش صندلی هایی با ترکیب مشکی و قرمز نمونه ای از این تضاد هاست. رنگ های مارون و موکا یا زرشکی هم اخیرا مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به این زمینه قرار گرفته است. از انتخاب رنگ تضاد نترسید. در انتخاب رنگ تضاد به روشن بودن یا تیره بودن رنگ اصلی تریم ماشین دقت کنید.

رنگ همسان

اگر شخصی تمایل به انتخاب رنگ روکش صندلی در طیف اصلی تریم یا همان رنگ داخل اتاق دارد، باید با توجه به رنگ کمربند ایمنی انتخاب خود را انجام دهد. مثلا اگر رنگ کمربند ایمنی طوسی هست رنگ روکش برای صندلی خودرو هم باید نزدیک به این طیف رنگ انتخاب شود.

سخن آخر

اگر در انتخاب رنگ روکش صندلی دچار تردید هستید می توانید به رنگ کمربند ایمنی توجه کنید و رنگ همسان یا تضاد را مطابق رنگ کمربند ایمنی خودرویتان انتخاب نمایید.

7 نظرات
  1. بهزاد می گوید

    به نظرم بستگی به جنس روکش هم داره، مثلا اینکه چرمه یا جیر یا …

  2. علی رضا می گوید

    رنگ روشن معمولا نظافتش سخت تره ولی نمای خوبی داره

  3. عرفان می گوید

    رنگ کمربند ماشینم کرمی هست چه رنگی پیشنهاد میدید به غیر از کرم؟

  4. جعفری می گوید

    رنگ داشبورد و کناره ها هم مهمه بنظرم

  5. کامران می گوید

    روکش صندلی مشکی چرم هم پیشنهاد خوبیه … هم راحت ست میشه با داخل کابین ماشین و هم تمیز کردنش راحته

  6. رسول خوارزمی می گوید

    مطلب بسیار مفیدی بود، البته تا حدودی به سلیقه هم بستگی دارد

  7. شاهرخ سیامکی می گوید

    این موضوع خیلی سلیقه ایه اما معمولا با داشبورد ست میکنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − دو =