پارک خودکار خودرو با تلفن هوشمند؛ آپشن جدید هیوندای کیا

با پیشرفت فناوری، روز به روز شاهد افزایش قابلیت های وسایل نقلیه خواهیم بود. یکی از ایده هایی است که اخیرا مورد توجه برخی از خودروسازان – به ویژه شرکت های آلمانی – قرار گرفته است امکان کنترل خودرو از طریق تلفن همراه هوشمند و ورود و خروج خودکار به پارکینگ است.

حال گروه هیوندای-کیا نیز به این جمع پیوسته و برداشت خود را از دورانی که اتومبیل های خودران و برقی فراگیر شده اند، به نمایش گذاشته است. در دورنمایی که کره ای ها ترسیم کرده اند، مالکین خودروهای برقی خواهند توانست با تلفن همراه دستور پارک را به اتومبیل خود صادر کنند.

برای این کار مهندسین هیوندای-کیا از سیستم پارک خودکار (AVPS) استفاده کرده اند. این سیستم در واقع بخشی از فناوری خودران بوده و توانایی هدایت خودرو را دارد.

به غیر از پارک خودکار، سیستم AVPS می تواند در زمان هایی که شارژ باتری کم است، اتومبیل را به سمت مکان اختصاصی هدایت کرده و با قرار دادن اتومبیل بر روی پد مخصوص، باتری آن را به صورت بی سیم شارژ نماید. جالب آنکه پس از پر شدن باتری، سیستم ابداعی کره ای ها، خودرو را به یک جایگاه عادی منتقل می کند تا امکان شارژ باتری برای دیگر وسایل نقلیه برقی فراهم شود.

هنگامی که خودرو در پارکینگ است، راننده می تواند هر لحظه از طریق تلفن همراه آن را فرا بخواند. در صورت فراخوانده شدن، اتومبیل به صورت خودکار از جایگاهش خارج شده و به سمت مکان راننده حرکت می کند.

شایان ذکر است که برای اجرایی شدن ایده کره ای ها، باید ارتباطی پیوسته بین خودرو، سیستم شارژ، تجهیزات الکترونیکی پارکینگ و راننده وجود داشته باشد.

آنطور که هیوندای کیا اعلام کرده، این تکنولوژی پس از فراگیر شدن فناوری خودران سطح ۴ و در حوالی سال ۲۰۲۵ به مدل های تولیدی راه خواهد یافت. این گروه قصد دارد از سال ۲۰۲۱ در برخی شهرهای هوشمند، محصولات خودران خود را به فروش برساند. از سال ۲۰۳۰ نیز اتومبیل های کاملا خودران هیوندای کیا (سطح ۵) وارد بازارهای مختلف خواهند شد.

نظر شما در ارتباط با این فناوری جدید چیست؟

4 نظرات
  1. طاهری می گوید

    ایده جالبیه ، خصوصا برای اونایی که پارک کردنشون خوب نیست..

  2. مهندس می گوید

    جالبه! همه چیز داره میره به سمت کار با اپلیکیشن ها…پیشرفت تکنولوژی بسرعت داره پیش میره ولی خب در کنار اینکه میتونه خیلی هیجان انگیز باشه ، میتونه مضرات و خطراتی هم بدنبال داشته باشه

  3. خدابنده می گوید

    فناوری جالب و کاربردی ایه…

  4. دولتی می گوید

    از جمله آپشن های پرایدم اگه بخوام براتون بگم اینه که هر بار که تولید میشه یه قطعشو میدزدن….کاش حداقل همین پرایدم مثل تولیدهای سری اولشون بود….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =