پولیش واکس خودرو

آیا با کاربرد پولیش واکس خودرو آشنا هستید؟

وجود نقص‌های جزئی بر روی بدنه خودرو بسیار آزار دهنده است، چراکه همین جزئیات زیبایی بدنه خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از گذشته تاکنون محصولات مختلفی از جمله واکس، سرامیک واکس و سرامیک جهت مراقبت از بدنه اتومبیل ارائه می‌شود. اما برای اجرای صحیح یک پوشش محافظ نیاز به آماده سازی سطح است. مهمترین مرحله آماده سازی، پولیشکاری است. پولیش ،سطح بدنه خودرو را صاف و صیقلی می‌نماید تا مولکول‌های سطح با مولکول‌های پوشش محافظ به خوبی پیوند برقرار نمایند. اما این کار تخصصی بوده و هزینه بر است. از این رو کارخانجات فعال در زمینه تولید محصولات مراقبتی خودرو در فکر تولید محصولی چند کاره افتادند که همزمان هم سطح را پولیش نماید و هم آن را براق کرده و محافظت نماید. ما در این مقاله شما را با این محصول که پولیش واکس خودرو نام دارد، آشنا خواهیم نمود.

قیمت و خرید انواع پولیش واکس بدنه خودرو

پولیش واکس خودرو

واکس خودرو

واکس، اولین پوشش محافظ خودرو است که تولید شده است. اولین نمونه‌های واکس از موم کارناوبا ساخته شده بودن که بیشتر جنبه براق و آبگریز کردن داشتند. به مرور زمان محققین تلاش در بهبود ساختار آن نمودند و نتیجه آن، واکس‌های حاوی پلیمر هست که دارای ماندگاری بیشتر به همراه قدرت محافظتی در برابر عوامل محیطی همچون باران اسیدی، فضولات پرندگان، صمغ درختان، آلاینده‌های صنعتی و … است. این واکس‌ها در انواع مایع و جامد، اسپری و قوطی ارائه می‌شوند. نوع حاوی پلیمر واکس‌ها دارای ماندگاری گاهاً 2 تا 6 ماه نیز دارند.

پولیش

برخی از افراد تصور می کنند که پولیش همان واکس است در صورتی که این طور نیست. پولیش ماده‌ای حاوی ذرات ساینده بسیار ظریف است که زمانی که با دستگاه پولیشر، پد پولیش و پولیشکار حرفه‌ای همراه شود، به خوبی خط و خش روی بدنه خودرو را از بین برده و سطحی صاف، صیقلی به جا می‌گذارد. پولیش‌ها در انواع تک مرحله‌ای و چند مرحله‌ای ارائه می‌شوند، که انتخاب آن با توجه به نیاز ماشین است. این پولیش‌ها کاملاً تخصصی هستند و باید به صورت ماشینی سطح را پرداخت نمایند. توجه داشته باشید که مواد پولیش روی لایه کیلر خودرو کار می‌کنند و در صورتی که، خط و خش از لایه کیلر بدنه خودرو عبور کرده باشد، اثری نداشته و باید سطح بتونه و رنگ شود.

پولیش واکس

با درخواست فراوان کاربران خودرو جهت استفاده از محصولی چند منظوره که همزمان سطح را هم پولیش و هم محافظت نماید و در عین حال استفاده از آن نیاز به تخصص نداشته باشد، پولیش‌ واکس‌ها وارد بازار شدند. این محصولات در واقع حاوی پولیش بسیار نرم و واکس هستند. شما می‌توانید پولیش واکس را به صورت دستی روی سطح اجرا نمایید. البته باید توجه نمود که قدرت لایه برداری این محصولات بسیار کم بوده و فقط برای خط و خش سطحی کاربرد دارد. علت عدم استفاده از پولیش‌های زبر در این محصولات، ایجاد هولوگرام و خط و خش می‌باشد. در صورتیکه از پولیش واکس استفاده نمایید، می‌توانید خراش سطحی روی ماشین را از بین برده و سطح آن را صیقلی، صاف، براق و آبگریز و محافظت نمایید. با پرطرفدار شدن این محصول در بین کاربران ماشین، همهمه آن در مراکز دیتیلینگ نیز پیچید و سبب ایده‌ای جدید برای تولید کنندگان گشت. بله، اینبار پولیش واکس حرفه‌ای که مخصوص مراکز دیتیلینگ بوده و قابلیت اجرا فقط به صورت ماشینی دارد، وارد بازار شدند. نوع ماشینی پولیش واکس جلوه نهایی و عملکرد بهتری از نوع دستی دارد. زمانیکه پولیش واکس ماشینی با پد پولیش بسیار نرم و دستگاه پولیشر اوربیتال همراه شود، بهترین عملکرد را خواهد داشت. توجه نمایید که قدرت محافظتی و ماندگاری این محصولات کم است، در صورت تمایل می‌توان ماهانه واکس را بر روی سطح ماشین تمدید کرد.

 

پولیش واکس رنگی

 نوع دیگری از پولیش واکس‌ها وجود دارد که حاوی مواد رنگی است. کاربرد این محصولات جهت لایه برداری سطحی، پر کردن خط و خش عمیق‌تر با مواد همرنگ خودرو و مراقبت و براق کردن با واکس است. این محصولات در انواع رنگ‌های سبز، آبی، زرد، سفید، خاکستری، نقره‌ای، مشکی، قرمز و … ارائه می‌شود. شما فقط کافی است رنگ متناسب با خودرویتان را تهیه کنید و از نتیجه نهایی کار لذت ببرید.

 

چگونه پولیش واکس را اجرا نماییم؟

برای اجرای پولیش واکس خودرو نیاز به آماده سازی سطح است. برای این منظور ابتدا بدنه خودرو را با شامپو مخصوص آن بشویید. در صورت تمایل زمانیکه سطح ماشین هنوز نیست، با خمیر کلی نیز جرمگیری نمایید. در پایان سطح را با دستمال مایکروفایبر خشک نمایید. حال نوبت اجرای پولیش واکس است. برای این منظور مقداری از پولیش واکس را پد اپلیکاتور زده و پد را به صورت حرکات دورانی شکل روی سطح با فشار اعمال نمایید. در پایان سطح را با دستمال مایکروفایبر پاک نمایید.

 

آیا پولیش واکس برای خودرو کافی است؟

خیر، پولیش واکس به تنهایی قدرت لایه برداری و محافظتی کمی دارد. در صورتیکه بدنه خودروی شما دارای خط و خش عمیق‌تری می‌باشد، حتماً به مرکز دیتیلینگ معتبر برای پولیشکاری مراجعه نمایید. پولیشکار می‌تواند تمام خط و خش روی بدنه خودرو که از لایه کیلر آن نگذشته است را از بین ببرد. قابل ذکر است که حتی خودروهای صفر کارخانه‌ای نیز سطحی صیقلی ندارند و نیاز به پولیش دارند. در صورتیکه تمایل به محافظت عمیق‌تر از بدنه اتومبیل خودرودارید، بهتر است از پوشش نانو سرامیک خودرو استفاده نمایید. نانو سرامیک از مواد سختی تشکیل شده است که اغلب 2 تا 5 سال نیز ماندگاری دارند. همچنین اگر مایل به هزینه بیشتر نیستید، می‌توانید با تهیه واکس، ماهانه براقیت و آبگریزی سطح را تمدید نمایید.

پولیش بدنه خودرو

چرا از پولیش واکس استفاده نماییم؟

اگر شما نیز تخصصی در زمینه مراقبت از خودرو ندارید و یا نمی‌خواهید هزینه زیادی برای پولیش و سرامیک خودرو پرداخت نمایید، بهتر است پولیش واکس تهیه نمایید. همانطور که در بالا ذکر شد، سطح بدنه خودرو حتی نوع صفر کارخانه‌ای نیز صاف و صیقلی نیست. در نتیجه اگر واکس را روی آن اجرا نمایید، کامل روی سطح را پوشش نمی‌دهد و چراکه بر روی آن منافذ میکروسکوپی وجود دارد. نتیجه این نوع اجرا، مراقبت کم و براقیت با ماندگاری کمتر است.

 

از کجا پولیش واکس باکیفیت بخریم؟

فروشگاه گنجی پخش اولین مرجع دیتیلینگ خودرو هست که سالها در زمینه مشاوره، آموزش و فروش محصولات مراقبتی از خودرو فعالیت دارد. ضمانت اصالت کالا، اولین و اصلی‌ترین هدف گنجی پخش هست. ما همواره در تلاشیم تا بهترین برندهای روز دنیا را در گنجی پخش موجود نماییم تا مشتریانمان امکان انتخاب محصولات متنوعی را داشته باشند.  تمامی محصولات پولیش، واکس، سرامیک، پولیش واکس و … قابل تهیه از فروشگاه گنجی پخش هست. برای تهیه انواع پولیش واکس بر روی لینک زیر کلیک نموده و یا با مشاروین ما در تماس باشید. (021-4444818891)

 

 

سوالات متداول پیرامون پولیش واکس خودرو:

چه زمانی از پولیش واکس خودرو استفاده کنیم؟

زمانیکه بدنه خودرو دارای خط و خش بسیار سطحی است. و می‌خواهید همزمان سطح را احیا و مراقبت نمایید.

آیا پولیش واکس دارای مواد ساینده می‌باشد؟

بله، این محصول دارای ذرات ساینده اما با قدرت کمتر نسبت به پولیش‌های ماشینی است.

آیا تمیز بودن بدنه خودرو برای اعمال پولیش واکس خودرو ضروری می‌باشد؟

بله

آیا می‌توان از پولیش واکس به صورت دستی استفاده کرد؟

بله، این محصولات در انواع ماشینی و دستی ارائه می‌شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + چهارده =