ابلاغ دستورالعمل ترخیص خودروهای وارداتی

دستورالعمل اجرایی مصوبه شماره ۱۳۷۱۶۱ مورخ  ۹۷٫۱۰٫۱۶ هیأت وزیران در مورد تعیین تکلیف خودروهای دپو شده و ضوابط ترخیص و ورود خودروها از گمرکات بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام شد.

این دستورالعمل که به تأیید وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده است ضوابط مرتبط با ترخیص و ثبت سفارش خودروهای دارای قبض انبار اماکن گمرکی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابلاغ شده است.

در این دستورالعمل وضعیت خودروهایی که تا پیش از ۹۷٫۵٫۱۶ دارای قبض انبار هستند، تعیین تکلیف شده و کلیۀ خودروهای وارداتی باید تمام ضوابط فنی مربوطه نظیر استاندارد، آلایندگی و محیط زیست را رعایت کرده و دارای قرارداد خدمات پس از فروش و گارانتی در نمایندگی‌های مجاز باشند.

از طرفی در این دستورالعمل قید شده که سال ساخت خودروها ملاک عمل برای ترخیص و شماره گذاری و ثبت سفارش نخواهد بود و بانک‌های عامل موظفند با دریافت تعهدنامه از واردکنندگان نسبت به تسویه و دریافت مابه التفاوت نرخ ارز دریافتی با سامانه سنا در روز ترخیص اقدام نمایند.

در این دستورالعمل، همچنین، خودروهایی که به دلیل گذشت مدت زمان نگهداری در گمرکات در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته‌اند نیز مجاز شده‌اند که با رعایت مقررات و ضوابط این دستورالعمل ترخیص شوند.

مبنای عوارض و حقوق بر اساس مبنای قانونی بودجه سال ۹۷ تعیین شده و چنانچه عملیات ترخیص و ثبت سفارش در سال ۹۸ صورت پذیرد، مقررات و ضوابط تعرفه سال ۹۸ مبنای تعیین عوارض و حقوق گمرکی خواهد بود.

موضوع تعیین تکلیف خودروهای دپو شده وارداتی مدتی است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می شود و مصوباتی از هیأت وزیران و شورای عالی سران سه قوه نیز اخذ کرده است.

4 نظرات
  1. جوادپور می گوید

    خب به زودی شاهد گرونی خودرو هستیم هر کی سریع تر بخره برد کرده

  2. قنبری می گوید

    بعد از گرونی شدید خودروهای داخلی نوبت خودروهای وارداتیه، کلا اخبار ایران شده گرونی

  3. رشیدپور می گوید

    آره گفتن خودروهای وارداتی ترخیص بشن ولی خبر رو کامل بذارید لطفا که سو تفاهم پیش نیاد. دولت محترم نصف مبلغ ماشین رو میخواد در قبال ترخیص

  4. فروغی می گوید

    خودروهای وارداتی به این راحتیا ترخیص نمیشه، انقد تبصره میذارن تا پشیمون شی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =