خداحافظی با رینگ اسپرت و سانروف در دنا پلاس

رینگ اسپرت و سانروف در دنا پلاس حذف می شود

امکانات ایمنی و رفاهی و آپشن های محصولات داخلی یکی یکی جذف می گردد و برخی کارشناسان معتقدند که خودروسازان داخلی این روزها برای صرفه‌جویی در هزینه تولید به جایگزینی برخی قطعات بی‌کیفیت یا حذف آپشن‌ها متوسل شده‌اند، اما برخی دیگر نیز کمبود مواد اولیه در اثر تحریم ها را زمینه ساز این تغییرات می دانند. در این رابطه ایران‌خودرو به تازگی در وب‌سایت خود با انتشار اطلاعیه‌هایی، از عدم امکان تحویل دنا با امکانات قبلی خبر داده است و حالا به نظر می رسد که این خبر زمینه ساز ارائه نسخه کم آپشن تری از دنا باشد.

این رویه از حذف زه ضربه‌گیر در پراید آغاز گردید و به محصولات ایران‌خودرو سرایت پیدا کرد. پس از آنکه ایران خودرو دنا پلاس را با دو تیپ دو کیسه هوا و چهار کیسه هوا به بازار معرفی کرد و با گذشت زمان نسخه چهار کیسه هوا را از فهرست فروش خود حذف کرد.

گله مند بودن مشتریان از حذف قطعات خودرو های داخلی

برخی از مشتریان محصولات داخلی از حذف ضبط صوت و زه ضربه گیر گرفته تا رینگ اسپرت و سیستم سخنگوی عیب‌یاب برخی خودروها گله مند هستند و اینکه مشتری اگر خواهان نصب برخی از این قطعات باشد باید هزینه جداگانه‌ای را به خودروساز بپردازد چرا که این قطعات آپشنی به حساب می‌آید که مشتری باید وجه آن را به صورت جدا بپردازد.

چند روزی است ایران خودرو با انتشار اطلاعیه‌هایی در وب‌سایت خود، از عدم امکان تحویل دنا با امکانات قبلی خبر داده است. براین اساس دنا با کد کلاس ۷۰۱۱۲ تولید می‌شود و به جای داشتن رینگ آلیاژی آلومینیومی به رینگ فولادی و قالپاق مجهز است. همچنین کروز کنترل که یک آپشن مهم در این خودرو به شمار می‌رود، از امکانات رفاهی این خودرو حذف شده است.
از سوی دیگر به دلیل تحریم‌های صنعت خودروسازی کشورمان شاهد به کارگیری برخی قطعات بی‌کیفیت در خط تولید خودروسازان هستیم؛ قطعاتی که جان و مال مشتری را هدف قرار می‌دهد.

این درحالیست که خودروسازان در شرایط فروش فوری اخیر خود، قیمت ها را به شکل قابل توجهی افزایش داده اند و بنابراین به نظر نمی رسد که ارزان سازی گسترده با توجه به افزایش قیمت های اخیر، توجیهی داشته باشد، اما در صورت ارتباط این موضوع با تحریم ها باید پرسید که آیا صنعت خودروسازی ایران پس از پنجاه سال، توانایی تولید رینگ های آلیاژ آلومینیومی را در کشور ندارد؟

حذف رینگ اسپرت و سانروف در دنا پلاس

ظاهرا حالا سانروف نیز به لیست تجهیزات بدون امکان تولید اضافه شده و برای نخستین بار شاهد فاکتور شدن نمونه های دنا پلاس بدون وجود رینگ اسپرت و سانروف هستیم، شاید با ادامه این وضعیت، دنا پلاس رفته رفته به دنای معمولی نزدیک گردد و فاصله سطح تجهیزاتی دنای معمولی نیز با پژو ۴۰۵ و سمند کم شود.

فاکتور خرید دنا پلاس بدون رینگ اسپرت و سانروف

4 نظرات
  1. هاشمی می گوید

    کی میشه تیتر بزنید خداحافظی و بای بای با ایرانخودرو و سایپا، دو فرغون ساز بزرگ کشور

  2. کبیری می گوید

    خودروسازای بزرگ روز به روز به آپشن های خودروهاشون اضافه می کنن، اینجا هم روزی یه قسمتشو میدزدن

  3. پوریا می گوید

    اینا فقط میخوان یچیزی بسازن که راه بره دیگه آپشن و اینا معنا نداره

  4. بردیا می گوید

    چند وقت دیگه ماشین بخریم لوگوی شرکتو پست میکنن دم درمون با یه بوق:/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =