شورلت تراورس 2018

شورلت تراورس 2018

کمپانی شورلت، Chevrolet شرکت خودروسازی آمریکایی است، که هم‌اکنون نام  گروهی از خودروهایی می‌باشد، که توسط جنرال موتورز تولید می‌شوند. کمپانی Chevrolet، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورلت و ویلیام سی. دورانت تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۹۱۸ توسط کمپانی جنرال موتورز خریداری گردید. شورلت در طول سال‌ها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدل‌های مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد، که از شناخته شده ‌ترین آنها می‌توان به: ایمپالا، کامارو، اکسپرس، ولت، کروز، کلرادو، تاورا، تراکر، بلیزر، ساب‌اوربان، سلبریتی، نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس، کودیاک و کوروت اشاره نمود. نام اتومبیل‌های این کمپانی، از نام راننده موفق سوئیسی؛ لوئیس شورلت گرفته شده‌است. او در سال ۱۸۷۸ در کشور فرانسه زاده شد و بعدها در آنجا به کار در یک کمپانی مورس پرداخته و سپس با برادران خود، بنام‌های آرتور و گاستون تصمیم گرفت به کانادا مهاجرت کند. وی سپس وارد ایالات متحده گردید. در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیل‌ها و کامیون‌های کارخانه ویلیام والتر برای لوئیس فراهم آمد. او سپس شروع به کار در کارخانه‌های متعدد کرد و توانست خود را به ‌عنوان یکی از بهترین رانندگان مسابقات نشان دهد و همین امر باعث شد، تا توجه ویلیام سی دورانت، مؤسس کمپانی جنرال موتورز به وی جلب شده و دورانت او را بعنوان راننده جنرال موتورز استخدام کند. لوئیس شورلت و ویلیام دورانت، اتومبیل جدیدی به سبک اتومبیل‌های فرانسوی طراحی نموده و نام آن را شورلت گذاشتند. در سال ۱۹۱۱ نمونه کلاسیک و شش سیلندر این مدل برای عرضه به بازار ایالات متحده، تولید شد. در سوم نوامبر آن سال، کارخانه شورلت موتور تأسیس شد و ۲٫۹۹۹ دستگاه از این خودرو را، در همان سال تولید کرد.

و اما شرکت خودروسازی شورلت در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، نسخه‌ی جدیدی از Traverse، خودروی SUV پرطرفدار خود را معرفی کرد. این نخستین‌ باری است که طراحی این کراس‌اوور از زمان معرفی مدل پیشین در سال ۲۰۰۹، به‌ طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است. خودروی بازطراحی‌ شده‌ی Traverse از پاییز سال ۲۰۱۷ و تحت عنوان مدل ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار خواهد شد. پلتفرم به‌کاررفته‌ در این SUV همان نمونه‌ی C1XX کمپانی جنرال‌موتورز است.

طبق اعلام شورولت، این SUV سه ردیف صندلی با ظرفیت هشت سرنشین دارد و فضای بار بسیار قابل توجه ۲۸۰۰ لیتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. ضمن آنکه فضای
پای در نظرگرفته‌شده برای سرنشینان ردیف سوم نیز بسیار بزرگ است. سیستم قوای محرکه‌ی این خودرو را پیشرانه‌ی شش سیلندر با حجم ۳.۶ لیتر و جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی اتوماتیک تشکیل می‌دهد و انتظار می‌رود توان تولیدی آن نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر از مدل ۳۰۵ اسب بخاری پیشین باشد.

شورولت تراورس 2018 با سه نوع تریم Premier، High Country و RS عرضه می‌شود. مدل‌های دیفرانسیل جلوی این خودرو مصرف سوخت تخمینی 9.4 لیتری خواهند داشت. سیستم چهارچرخ محرک نیز به جز تریم RS در تریم های دیگر قابل انتخاب است. شورولت تراورس 2018 از امکانات و تجهیزاتی مانند دوربین دید محیطی، چراغ‌های جلوی LED در تریم‌های بالاتر، ترمز اضطراری و هشدار برخورد جلو بهره می‌برد. در مدل‌‌های چهار چرخ محرک نیز راننده می‌تواند سیستم انتخاب حالت کشش را دریافت کند.

 این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز، اکسل عقب را به صورت کامل از مدار نیرورسانی خارج کند. البته هنگامی که نیاز به سیستم چهار چرخ محرک ضروری باشد، خودرو به راننده هشدار می‌دهد. داخل کابین فضا برای 8 سرنشین وجود داشته و پورت‌های USB در هر سه ردیف صندلی وجود دارند. سیستم‌های اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی 7 و 8 اینچی که از سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کنند در دسترس بوده و اینترفیس MyLink شورولت نیز عرضه می‌شود؛ و در عقب نیز درب برقی دیده می‌شود. 

تراورس RS با عناصر سفارشی مشکی منحصربه‌فردی عرضه خواهد شد و قوای محرکه‌ای با ویژگی‌های مخصوص خواهد داشت. علیرغم اینکه RS مدل اسپورت تر نامیده می‌شود اما از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 255 اسب بخار استفاده می‌کند. همان‌گونه که گفته شد این مدل را تنها می‌توان به‌صورت دیفرانسیل جلو خریداری کرد و علیرغم حجم کمتر پیشرانه مصرف سوخت بزرگراهی آن 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 7 =