نانو سرامیک خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟!

آشنایی با مزایا و معایب نانو سرامیک بدنه خودرو

رنگ درخشان خودرو جلوه ی ویژه ای به خودرو می بخشد و زیبایی آن را چند برابر می کند. در گذشته برای شفافیت و پوشاندن خط و خش خودرو از پولیش استفاده می شد اما امروزه پوشش نانو سرامیک خودرو بدلیل قابلیت های فراوانش جایگزین پولیش شده و طرافداران بسیاری هم دارد. حتما شما هم خودروهایی که در ابتدا بدنه ای درخشان و براق دارند اما بعد از گذشت مدتی در اثر تابش اشعه فرابنفش خورشید یا آلودگی های محیطی، شفافیت بدنه را از دست می دهند را دیده اید و دچار خط و خش می شوند. مسلما افراد دوست دارند تا بدنه خودرو همانند خودروهای نمایشگاهی، بدنه ای شفاف و براق داشته باشد.

قیمت و خرید پوشش نانو سرامیک خودرو

نانو سرامیک خودرو

در حقیقت نانو سرامیک خودرو از سیلیسیم دی اکسید، پلیمر و رزین ساخته شده است که بصورت دستی برروی رنگ بدنه خودرو اعمال می شود. این مایع بعد از تماس با رنگ فابریک بدنه، با آن پیوند برقرار می کند و به این ترتیب لایه محافظ بین رنگ بدنه و محیط پیرامون ایجاد می گردد. سرامیک خودرو دارای خاصیت آبگریزی بدنه خودرو است. همین امر باعث محافظت بدنه از آلودگی هایی مانند گرد و غبار خواهد شد. از طرفی استفاده از نانو سرامیک خودرو موجب می شود که بدنه خودرو همانند روز اول خود براق و شفاف شده و باعث دوام بیشتر رنگ بدنه نیز خواهد شد. نانو سرامیک خودرو در مقایسه با واکس و سرامیک واکس عمر و قدرت محافت بیشتری دارد اما اجرا و پاک کردن آن سخت‌تر است. در گذشته از این ماده تنها برای شفافیت خودروهای لوکس استفاده می شد اما درحال حاضر برای تمامی خودروها بکار می رود.

 

مراقبت از بدنه ماشین با پوشش نانو سرامیک

انواع سرامیک خودرو

سرامیک خودرو انواع مختلفی دارد از لحاظ کیفیت با هم متفاوت هستند. امروز افراد بسیاری ادعا میکنند که توانایی اجرایی سرامیک خودرو در کمترین زمان و بالاترین کیفیت را دارند اما باید مراقب باشید. درمورد کیفیت مواد مورد استفاده تحقیق کنید و مطمئن شوید کیفیت لازم را دارند. سرامیک خودرو دارای درجه سختی متفاوت هستند که در میان آن ها ۱۰H از مقاومت بالایی برخوردار بوده و جهت استفاده پیشنهاد می گردد.

مزایای نانو سرامیک بدنه خودرو

حال که با این محصول آشنا شدید، به بیان مزایای خرید و استفاده این محصول می‌پردازیم.

پوشش محافظ بدنه خودرو

  • محافظت از رنگ بدنه خودرو

بدنه خودرو همواره در معرض آسیب های محیطی و آلودگی های مختلف قرار دارد. اشعه ماورای بنفش موجود در نور خورشید به مرور زمان باعث می شود که رنگ فابریک بدنه اکسید شده و به تدریج کدر شود. مهمترین مزیت نانو سرامیک خودرو ایجاد یک لایه دائمی و مقاوم برای حفاظت از درخشش و براقیت رنگ بدنه خودرو است. نانو سرامیک خودرو نه تنها هیچ آسیبی به رنگ بدنه نمی زند بلکه با ایجاد یک لایه مقاوم و مستحکم، از رنگ بدنه خودروی محافظت کرده و دوام و درخشندگی دائمی را به خودروی شما هدیه می دهد.

  • ماندگاری بیشتر نانو سرامیک خودرو

پوشش های نانو سرامیک خودرو دوام بیشتری نسبت به رنگ اصلی بدنه دارند. در سرامیک خودرو از فناوری پیشرفته نانو استفاده شده است و همین موضوع موجب می شود که لایه محافظ بدنه بسیار دقیق و مستحکم شود. آلودگی های محیطی، تغییرات آب و هوایی، فضولات پرندگان و … در مدت کوتاهی موجب کدر شدن و آسیب رنگ بدنه خواهد شد. اما درصورتی که از مواد مرغوب سرامیک و متخصصان با تجربه برای اجرای پوشش نانو سرامیکی خودرو استفاده شود، براقیت و شفافیت بدنه خودروی شما برای مدت زیادی تضمین خواهد شد.

نانو سرامیک

  • آبگریزی

نانو سرامیک خودرو موجب می شود که سطح بدنه خودرو آبگریز شود به همین دلیل آلودگی هایی مانند گرد و خاک و باران های اسیدی بر روی سطح خودرو باقی نمی مانند. درصورت وجود این نوع آلودگی ها تنها با استفاده از یک پارچه تمیز می توانید براحتی درخشندگی و براقیت را به بدنه خودرو بازگردانید. همچنین وجود تکنولوژی نانو سبب می شود که با استفاده از ذرات بسیار ریز، سطح خودرو کاملا صیقلی گردد. حشرات و ذرات بسیار ریز نیز نمی توانند به سطح بدنه بچسبند و نهایتا از آن جدا می شوند.

  • محافظت از سطح در برابر اشعه ماورای بنفش

یکی از دلایلی که سبب استفاده از سرامیک توسط بسیاری از کاربران خودرو شده است، قدرت محافظتی آن در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید است. زیرا همانطور که می‌دانید واکس این قابلیت را نداشته و سیلنت و سرامیک واکس قدرت محافظتیشان در برابر اشعه UV، سه از پنج هست. در حالیکه این امتیاز برای سرامیک، پنج از پنج است.

  • درخشش الماسی

پوشش نانو سرامیک، علاوه بر محافظت سطح را براق می‌کند. به دلیل اینکه سرامیک روی بدنه پولیش شده اجرا می‌شود و دارای رزین است، براقیت الماسی با ماندگاری زیاد روی سطح ایجاد می‌نماید.

 

معایب نانو سرامیک خودرو

همانطور که هر کالایی مزایایی دارد، معایبی نیز دارد. در زیر به تعدادی اشار نموده‌ایم:

از بین بردن خطوط روی بدنه

  • زمان بر بودن نانو سرامیک بدنه خودرو

سرامیک بدنه خودرو باید بصورت دستی و مرحله به مرحله انجام شود. به همین دلیل اجرای آن چند ساعتی طول می‌کشد. بعد از اعمال سرامیک روی بدنه خودرو، باید به مدت 24 ساعت ماشین را ایزوله نمود. به همین دلیل برای کسانی که زمان برای آنها خیلی مهم است، گزینه مناسبی نیست. البته باید بگوییم که خودرو بعد ایزوله نیز، به مدت 3-7 روز باید دور از معرض باران و شستشو قرار گیرد.

  • نیاز به تخصص

امروزه سرامیک بدنه خودرو به راحتی در دسترس همه قرار دارد و همین موضوع باعث شده که افرادی که تخصص کافی ندارند برای انجام آن پیشقدم شوند. اگر نانو سرامیک بدنه خودرو بصورت اصولی و صحیح انجام نشود ممکن است ظاهر خودرو حتی بدتر از قبل شود. از آنجایی که این محصول فقط با دستگاه پولیش قابل پاک شدن هست، در نتیجه خسارت و هزینه زیادی در صورت اجرای اشتباه به جا می‌گذارد.

پولیش مرحله اول

  • نیاز به آماده سازی

سرامیک باید بر روی بدنه خودروی پولیش شده اعمال شود، حتی اگر آن خودرو صفر کیلومتر باشد. زیرا رنگ روی بدنه در واقعیت صاف نیست و نمی‌تواند به خوبی با مولکول‌های سرامیک پیوند برقرار نماید. به همین دلیل ابتدا بدنه ماشین باید با شونده مخصوص بدنه خودرو شسته شده و بعد از پاکسازی با خمیر کلی، باید پولیش شود. البته بعد از پولیش نیز حتما باید سطح با آماده ساز رنگ، تمیز گردد.

  • انتخاب زمان مناسب

سرامیک بدنه خودرو هزینه میلیونی دربر دارد. بنابراین اگر بتازگی خودرو را خریداری کرده اید و قصد فروش آن را دارید، استفاده از سرامیک خودرو چندان مناسب نیست. چون باعث بالارفتن قیمت خودرو خواهد شد و ممکن است تاثیر منفی بر نظر خریداران داشته باشد.

  • قیمت سرامیک بدنه خودرو

هزینه خرید و اجرای تخصصی سرامیک نسبت به سایر پوشش‌های محافظ بیشتر است. اما باید گفت که این هزینه زیاد، در مقابل ماندگاری و قدرت محافظتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

 

نتیجه گیری

استفاده از نانو سرامیک خودرو موجب شفافیت و زیبایی بدنه خودروی به طور همزمان می گردد. در عین حال موجب دوام بیشتر رنگ بدنه و براقیت مداوم می شود. سرامیک خودرو نسبت به روش هایی مانند واکس و پولیش خودرو محافظت محکم تر و مطمئن تری دارد و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. بنابراین به عاشقان خودرو توصیه می شود به کمک افراد متخصص اقدام به اجرای آن کنند.

 

سوالات متداول پیرامون مزایای و معایب نانو سرامیک:

بهترین پوشش محافظ بدنه خودرو چیست؟

نانو سرامیک

سرامیک بدنه خودرو چیست؟

نوعی پوشش محافظ بدنه خودرو شاخته شده از سیلیسیم دی اکسید، رزین و پلیمر

چرا بهترین پوشش محافظ بدنه خودرو، سرامیک است؟

زیرا بیشترین ماندگاری و محافظت در برابر عوامل محیطی را دارا می‌باشد.

مزایای استفاده از سرامیک برای بدنه خودرو چیست؟

آبگریزی، درخشش الماسی، محافظت در برابر عوامل محیطی همچون باران اسیدی، اشعه ماورای بنفش، آلاینده صنعتی و…

معایب استفاده از سرامیک برای بدنه خودرو چیست؟

زمانبر بودن، نیاز به تخصص، نیاز به آماده سازی و هزینه بالا

6 نظرات
  1. AMIR می گوید

    کسی میدونه هزینه تقریبی سرامیک واسه آریزو ۵ مشکی چقدره ؟

  2. هاشمی می گوید

    سلام ؛ من اخیرا ماشینمو روکش نانو سرامیک کردم . سرویسکار گفته هر وقت ماشینو بردی کارواش یک واکس مخصوصی را باید بزنی تا روکش نانو حفظ بمونه . آیا کار نانو سرامیک را درست انجام داده یا خیر و آیا نیاز به واکس زدن هست یا خیر .

  3. صادقی می گوید

    اگر از مواد برند و با کیفیت جهت سرامیک استفاده بشه واقعا میصرفه به هزینش، و لایه محافظش میتونه ماندگاری بالایی داشته باشه

  4. کیوان کائنی می گوید

    دوستان قبل از اجرای سرامیک حتما راجع به مواد استفاده شده و اون مرکز دیتیلینگ دقت کنید و ماشینتون رو هر جایی ندین برای سرامیک صرفا جهت قیمت کمترش…. شاید جاهای خوب و حرفه ای مبلغ بیشتری بگیرن ولی ارزشش رو داره

  5. رحمتی می گوید

    هزینه سرامیک ریگان کوپا چقده حدودی؟ کسی اطلاع داره؟

  6. فواد می گوید

    دقیقا خیلی مهمه به جای معتبر مراجعه کنید حتما برای این کار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =