نیسان و تمسخر نمایشگاه خودروی فرانکفورت به روشی عجیب

نیسان یکی از خودروسازان غایب در نمایشگاه فرانکفورت امسال است. یکی از معتبرترین و بزرگ ترین نمایشگاه هایی که در حوزه حمل و نقل برگزار می شود، نمایشگاه خودروی فرانکفورت یا به اختصار IAA نام است. این نمایشگاه یک سال به خودروهای سواری و سال دیگر به مدل های سنگین و تجاری اختصاص می یابد.

با توجه به اهمیت و اعتبار بالای IAA، بسیاری از خودروسازان، به ویژه شرکت های اروپایی و آلمانی، از این نمایشگاه برای معرفی برخی از جدیدترین محصولات خود استفاده می کنند.

نیسان

اما در سال های اخیر IAA نیز مثل سایر نمایشگاه های خودرویی کمی از تب و تاب افتاده و خودروسازان بنا به دلایلی مثل صرفه جویی در هزینه ها، دیگر مثل سابق اشتیاق بالایی برای حضور نشان نمی دهند. به عنوان نمونه در دوره کنونی که هم اینک در حال برگزاری است، حداقل ۲۳ شرکت بزرگ غایب اند.

نیسان

نیسان یکی از غایبین مطرح نمایشگاه امسال است. این خودروساز ژاپنی با توجه به حضور پر رنگی که در اروپا دارد، می توانست از نمایشگاه خودروی فرانکفورت برای معرفی جدیدترین محصولات خود از جمله نسل جدید جوک استفاده کند، ولی با تصمیم مدیرانش قید این دوره از IAA را زد.

نیسان

در عوض، نیسان به روشی غیر معمول متوسل شده و با ایجاد یک نمایشگاه کوچک در روستایی در فرانسه، نسل دوم جوک را در معرض دید عموم قرار داده است. اما آنچه که این نمایشگاه را در نوع خود جالب می کند، نام برگزیده شده برای آن یعنی فرانسفورت شو ۲۰۱۹ (Francfort Show 2019) است!

فرانسفورت در واقع ترجمه فرانکفورت به زبان فرانسوی بوده و اسم روستایی است که نمایشگاه اختصاصی نیسان در آنجا برگزار می شود! با انتخاب این مکان، کمپانی نیسان به احتمال زیاد قصد تمسخر نمایشگاه خودروی فرانکفورت را داشته است.

نیسان

بازدید از نمایشگاه فرانسفورت شو ۲۰۱۹ برای عموم مردم به ویژه دارندگان نسل قبلی جوک آزاد است. نکته تامل برانگیز اینکه استقبال از این نمایشگاه آنچنان چشمگیر نبوده و تنها ۲۳ نفر از افرادی که مالک جوک هستند، به محل برگزاری نمایشگاه عزیمت کرده اند.

نیسان

شایان ذکر است آلفارومئو، کادیلاک، استون مارتین، شورولت، فراری، سیتروئن، اینفینیتی، میتسوبیشی، مزدا، پژو، رولزرویس، تویوتا، ولوو و سوبارو جزو غایبان بزرگ این دوره از نمایشگاه خودروی فرانکفورت محسوب می شوند.

1 نظر
  1. سلمانی می گوید

    خوبه دیگه، شاید اینطوری هزینه هاشو کاهش داده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + هفت =