دانستنی‌های انواع خمیر کلی!!!

خمیر کلی چیست و معرفی 5 محصول برتر

صنعت دیتیلینگ و محصولات مراقبت و نگهداری Car Care خودرو، روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و کالاهای متفاوت با کارایی‌ زیاد روز به روز به بازار عرضه می‌شود.از جمله مشکلاتی که کاربران خودرو با آن دست و گنجه نرم می‌کنند، آلودگی‌های ماندگار بر روی ماشین است و همواره به دنبال راهکاری برای حل این می‌باشند. یکی از این محصولاتی که توانسته توجه بسیاری از افراد را در این زمینه به خود جلب کند، خمیر کلی (کلی بار) است. اما در این مقاله شما را به طور تخصصی با خمیر کلی (Clay Bar) آشنا نموده و در پایان 5 محصول برتر در این زمینه را معرفی می‌نماییم.

قیمت و خرید کلی بار

خمیر کلی خودرو

خمیر کلی

کلی بار محصولی است که هر نوع آلودگی بر روی خودرو که با شستن از بین نمی‌رود، را به راحتی پاک می‌کند. ساختار خمیر پاک کننده به گونه‌ای است که هر گونه کثیفی از جمله فضولات پرندگان، لکه‌های آب و یا باران و … را بدون آسیب رساندن، از روی بدنه خودرو، شیشه، فلز و فایبرگلاس بر می‌دارد. جنس این خمیر می‌تواند طبیعی و یا مصنوعی باشد؛ البته بیشتر این محصولات تولیدی کارخانه‌ها، مصنوعی می‌باشند. می‌توان گفت ساختار کلی بار شبیه ساختار خمیری است که کودکان با آن بازی می‌کنند، اما Clay Bar، حالت چسبندگی بالاتری دارد.

همین چسبندگی باعث می‌شود که دوام بسیار بالایی داشته باشد؛ حتی در مواقعی که بارها و بارها رول، فشرده، صاف و یا به طور کلی از شکل اولیه‌اش خارج می‌شود. این بدان معنی است که شما می‌توانید خمیر کلی را به هر شکلی که مایل هستید، در آورید و از آن استفاده کنید. از طرفی دیگر این خاصیت چسبندگی خمیر است که اجازه‌ برداشتن انواع آلودگی‌ را از روی سطح می‌دهد.

 

چرا از Clay Bar استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید اگر باران اسیدی، فضولات پرندگان، صمغ درختان، رنگ و سیمان و سایر مواد پاشیده شده و هر نوع آلودگی دیگری بر روی بدنه خودرو بماند، نه تنها پس از مدتی به سختی از روی بدنه و یا شیشه‌ها پاک می‌شود، بلکه پس از پاک کردن آن خواهید دید که به سطوح آسیب وارد کرده است. چرا که این نوع آلودگی‌ها می‌توانند به عمق سطوح رسوخ کنند. پس حتما اگر با این موارد مواجه شدید، سریع نسبت به تمیز کردن آن‌ها اقدام فرمایید. جهت شست‌وشوی خودرو، تنها آب و یا حتی مواد شوینده، امکان پاک کردن فضولات و یا قطره‌های آب را به راحتی از روی سطوح به ما نمی‌دهند، در این موارد استفاده از خمیر کلی بهترین و امن‌ترین راه برای رها شدن از این مشکل است. می‌توانید اطمینان داشته باشید که بعد از استفاده از این محصول، کم‌ترین آسیبی به سطوح نمی‌رسد.

 

Clay Bar usage

کارکرد کلی بار به چه صورتی است؟

در حالت کلی، خمیر کلی روی رنگ بدنه سر می‌خورد و تمامی قسمت‌هایی که با سطح رنگ در یک سطح قرار ندارند، به خمیر می‌چسبند. در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از این محصول حتما خودروی خود را کامل بشویید و سپس از آن استفاده کنید. در حین کار نیز باید با مکمل کلی بار و یا آب مورد استفاده قرار گیرد و سطح همیشه مرطوب باید نگه داشته شود. استفاده از خمیر کلی، انتخاب بهتری نسبت به پولیش کردن برای از بین بردن ناخالصی‌های سطحی از روی سطوح است.

 

انواع خمیر کلی خودرو

در حالت کلی انواع آن‌ها را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد.

  • نرم: این نوع برای از بین بردن و برداشتن ناخالصی‌هایی است که بسیار سطحی بوده (مثل حشرات) و معمولا برای خودروهایی استفاده می‌شوند که در وضعیت خوبی از آن‌ها نگهداری شده است.
  • متوسط: این نوع از خمیر کلی برای استفاده یک یا دو بار در سال مناسب می‌باشد و برای از بین بردن آلودگی بر روی بدنه خودرو کاربرد دارد.
  • زبر: برای از بین بردن ناخالصی‌های شدید و زیاد به کار می‌رود؛ اما باید در هنگام استفاده نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید. به طور معمول از این نوع برای از بین بردن فضولات پرندگان، ذرات پاشیده شده رنگ و سیمان، صمغ درختان و … استفاده می‌شود.

 

نکات مهم در مورد Clay Bar

– حتما از این محصول در آب نگهداری کنید و یا قوطی نگهداری کالا را با اسپری آب مرطوب نمایید.

– از کشیدن آن بر روی سطح خشک پرهیز کنید.

– محصول را در دمای زیر ۲۰ و بالای ۹۰ درجه سانتی‌گراد قرار ندهید.

– بهتر است در هنکام استفاده از کلی بار، به دور از نور مستقیم خورشید، عملیات را انجام دهید.

– تا زمانیکه این محصول تمام شود، قابل استفاده است، در صورتی که از آن درست نگهداری کنید.

– قبل از اجرای سرامیک و واکس و پولیشکاری بر روی بدنه خودرو، بهتر است که از کلی بار برای از بین بردن ناخالصی‌ها استفاده نمایید.

– در هنگام استفاده از این محصول حتما در نظر داشته باشید که سطح باید مرطوب باشد. مرطوب بودن سطح می‌تواند از طریق استفاده از مکمل کلی بار و یا آب به صورت اسپری استفاده شود.

– اگر در هنگام استفاده از این محصول، خمیر به زمین افتاد، به هیچ عنوان از آن استفاده مجدد نکنید؛ چرا که سنگریزه و خاکی که بر روی زمین قرار دارد را به خود جذب می‌کند و با استفاده از آن بر روی خودرو باعث می‌شود که خط بر روی بدنه ایجاد شود.

 

زمان مناسب برای استفاده از کلی بار

به طور معمول پیشنهاد می‌شود که دو بار در سال از خمیر کلی برای از بین بردن ناخالصی‌های پدید آمده بر روی سطح استفاده کرد. اما باز هم این موضوع به طور کامل به نیاز و تصمیم شما بستگی دارد. هر زمان که آلودگی‌هایی از قبیل فضولات پرندگان و لکه‌های آبی که به راحتی و با استفاده از مواد شوینده از بین نرفت، مواجه شدید، می‌توانید از خمیر کلی استفاده کرده و مطمئن باشید که استفاده از این محصول کوچک‌ترین آسیبی به سطح وارد نمی‌کند.

کلی بار خودرو

چگونگی استفاده از خمیر کلی خودرو

  1. ماشین خود را کامل بشویید.
  2. قسمت کوچکی از خودرو را با استفاده از مکمل کلی بار و یا اسپری آب ، مرطوب کنید.
  3. خمیر را به آرامی بر روی سطحی که اسپری کرده‌اید بکشید. در ابتدا ممکن است اصطکاکی بین سطح و خمیر به وجود آید. این بدان معنی است که ناخالصی بر روی سطح قرار داشته است. اگر خمیر بر روی سطح سر بخورد، یعنی هیچ گونه الودگی بر روی بدنه وجود نداشته است.
  4. سطح کلی شده را با استفاده از یک دستمال مایکروفایبر تمیز و پاک نمایید.
  5. سپس انگشت خود را بر روی سطح بکشید؛ باید مانند آینه صاف شده باشد. اگر نه این عملیات را مجدد تکرار کنید.
  6. این کار را تا جایی ادامه دهید که تمام خودرو را کلی کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از محصول بر روی سطوح شیشه‌ای و کروم نیز مانعی ندارد.
  7. خمیر کلی را در اب و در جای در بسته قرار دهید تا قابل استفاده چند باره نیز باشد.

نکته: خمیر کلی زنگ‌زدگی را از بین نمی‌برد. برای از بین بردن ان باید از پولیش استفاده کنید.

 

معرفی ۵ محصول برتر خمیر کلی خودرو

در این قسمت قصد داریم به معرفی پنج محصول برتر خمیر کلی بپردازیم.

خمیر کلی نرم نانوتیس

 

  • خمیر کلی نرم نانوتیس NanoTiss Soft Clay Bar

خمیر کلی نانوتیس خمیر پاک کننده مخصوص استفاده قبل از پولیش بدنه خودرو است که سرعت کثیفی‌ها و ناخالصی‌های سطح رنگ را پاک می‌کند. این خمیر، به راحتی گرد آهن، قیر، اثر فضله پرندگان، رزین و … را حذف کرده و درخشندگی رنگ خودرو را بازمی‌گرداند. پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از واکس، از این محصول استفاده نمایید. این کار موجب بستن لعاب و پوشش برای تاثیر بهتر واکس می‌گردد. همچنین این خمیر دارای اثر تمیزکنندگی و پولیش است که درخشندگی و روشن شدن رنگ بدنه را با خود به همراه دارد. در هنگام استفاده می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که کم‌ترین آسیبی به این سطوح وارد نمی‌شود. تنها فرقی که خمیر کلی زبر و نرم با هم دارند، آن است که هر چه زبرتر باشد، آلودگی‌های سخت‌تری را از روی بدنه پاک می‌کند.

قیمت و خرید خمیر کلی نانوتیس

 

PG PermaGlass مدل Wonder Clay

  • خمیر کلی پی جی PG PermaGlass مدل Wonder Clay

خمیر کلی پی جی خمیر پاکننده مخصوص پولیش PG PermaGlass مدل Wonder Clay، یک خمیر بسیار کاربردی برای از بین بردن هر نوع آلودگی از روی بدنه خودرو می باشد. این خمیر کلی به سطح رنگ، شیشه و فلز نفوذ کرده و به راحتی آنها را تمیز می کند. خمیر کلی پی جی هیچ گونه آسیبی به بدنه و اجزای خودرو وارد نمی کند. آثار بارش و لکه های باران، پرتاب نمک های جاده، صمغ درختان و هرگونه آلودگی که به سختی پاک می شود توسط خمیر کلی پی جی به راحتی قابل انجام است و در انواع بسیار زبر و نرم موجود هست.

قیمت و خرید PG Clay Bar

 

Gyeon Q2M Clay

  • خمیر کلی جیون Gyeon Q2M Clay

خمیر کلی خمیر پاک کننده مخصوص استفاده قبل از پولیش بدنه خودرو Q2M Clay جیون GYEON، طراحی گردیده است تا برای تمامی انواع رنگ ایمن باشد و در عین حفاظت از رنگ، تمامی آلودگی‌ها را به طور موثر حذف کند. این محصول در مقابل مواد شیمیایی مقاوم بوده و به سرعت ناخالصی‌های سطح رنگ را پاک می‌کند. این محصول قابل استفاده برای هر قسمتی از خودرو از جمله: بدنه، شیشه و قسمت‌های پلاستیکی قابل استفاده است. از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به استفاده‌ی راحت و آسان آن اشاره کرد.

قیمت و خرید خمیر کلی جیون

 

خمیر پاک کننده مفرا Mafra مدل Clay

  • خمیر پاک کننده مخصوص خودرو های با رنگ بدنه روشن مفرا Mafra مدل Clay

خمیر کلی مفرا خمیر پاک کننده نرم مخصوص قبل از پولیش خودرو Mafra، برای از بین بردن هرگونه جرم و آلودگی که با شست‌وشوی قابل رفع نبود، استفاده می‌گردد. این محصول برای پاک کردن گرده رنگ، ذرات معلق صنعتی، شیره درخت، قیر، بازمانده‌های اثر حشرات و دیگر آلودگی‌های پایدار از روی بدنه خودرو و تمامی قطعات خارجی اتومبیل به کار می‌رود. به خصوص قبل از اجرای پولیش، استفاده از این محصول جهت برداشتن ناخالصی‌ها از روی بدنه بسیار مناسب است. mafra clay bar در دو مدل light و Soft ارائه می‌گردد.

قیمت و خرید Mafra Clay Bar

 

خمیر پولیش Work Stuff

  • خمیر کلی ورک استاف خمیر پولیش Work Stuff Clay Bar

خمیر کلی زبر ورک استاف خمیر پولیش Work Stuff Clay Bar کلیه آلودگی‌هایی که در سطح جاده است و بدنه خودرو را کثیف می‌کند را به راحتی از بین می‌برد. درصورتی که آلودگی‌های عمقی بدنه را تمیز نکنید، می‌تواند در آینده به سطح آن آسیب زده و موجب ایجاد خراش روی آن شود. Work Stuff Clay Bar اثر انواع مختلف آلاینده ها و گرد و غبار ناشی از لنت ترمز و سایر ناخالصی های فلزی و لکه قیر را از بین می‌برد. این محصول در دو نوع زبر و نرم موجود هست.

قیمت و خرید Work Stuff Clay Bar

 

سوالات متداول پیرامون خمیر کلی (خمیر پولیش مخصوص دیتیلینگ خودرو) :

خمیر کلی چیست؟

محصولی است که هر نوع آلودگی روی بدنه ماششین که با شستن از بین نمی‌رود را به راحتی پاک می‌کند.

ساختار خمیر کلی به چه صورت است؟

ساختار کلی بار شبیه ساختار خمیری است که کودکان با آن بازی می‌کنند، اما خمیر کلی، حالت چسبندگی بالاتری دارد.

انواع خمیر کلی چیست؟

در حالت کلی انواع آن‌ها را می‌توان به سه دسته نرم، متوسط و زبر تقسیم‌بندی کرد.

زمان مناسب استفاده از کلی بار چه موقعی است؟

پیشنهاد می‌شود که دو بار در سال از آن برای از بین بردن آلودگی‌های مقاوم بر روی سطح استفاده کرد. اما باز هم این موضوع به طور کامل به نیاز و تصمیم شما بستگی دارد.

آیا زنگ زدگی را هم میتوان با استفاده از خمیر کلی از بین برد؟

خیر؛ خمیر کلی زنگ‌زدگی را از بین نمی‌برد.

هر خمیر کلی برای چند بار قابل استفاده است؟

در صورت نگهداری درست و اصولی از خمیر کلی تا زمانی که تمام شود، می توانید استفاده کنید.

4 نظرات
  1. حمید شفیعی می گوید

    بسیار عالی و جامع بود ممنون از گنجی مگ

  2. علی سهیلی می گوید

    برای انجام بهتر عملیات پولیش حتما باید از خمیر کلی استفاده کرد

  3. آرمین راد می گوید

    خمیر کلی جیون و نانوتیس خوب بودن اما جیون قیمتش بالا بود. ولی در هر صورت خیلی خوب کار کرد و اگر تو آب نگهداری شه تا زمانیکه تموم نشده، قابل استفاده است.

  4. سیامک صابر می گوید

    قبل از پولیش کردن خودرو باید از خمیر کلی استفاده کنیم تا نتیجه ای که میخوایم رو از پولیش ببینیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + سیزده =