نگهداری از لاستیک خودرو

تمیز کردن چرخ و لاستیک خودرو

تمیز کردن چرخ و لاستیک خودرو به صورت دوره ای و منظم تنها برای حفظ ظاهر نو در آن نیست بلکه شما با این کار در واقع از لاستیک خودروی خود مراقبت می کنید تا از بروز هرگونه ایراد در آن پیشگیری کنید. مراقبت از لاستیک ماشین آن را در برابر عوامل محیطی و ترک خوردن محافظت می کند.

در صورتی که گرد و غبار ترمز به مدت طولانی بر روی چرخ ها باقی بماند می تواند به مرور زمان باعث خوردگی فلز موجود در رینگ شود و آن را گود کند. از آنجا که شما احتمالا هر روز رانندگی می کنید گرد و غبار ناشی از ترمز گرفتن از الیاف کربن و مواد چسبناک تشکیل شده است که گرما و اصطکاک شدید می تواند باعث شود این مخلوط قابلیت خورندگی فلزات را داشته باشد. با تمیز کردن مکرر لاستیک خودرو آن را از هرگونه آسیبی ایمن نگه می دارید.

 

تمیز کردن لاستیک خودرو

 

مرحله یک:

زمانی که قصد دارید وسیله نقلیه خود را شستشو دهید ابتدا چرخ و لاستیک را تمیز کنید تا از آلوده شدن قسمت های دیگر خودرو بر اثر پخش شدن مواد تمیزکننده لاستیک جلوگیری شود. برای شستن لاستیک از مواد مرغوب و یک برس نرم استفاده کنید.

مرحله دوم:

استفاده از برس متناسب با چرخ و رینگ لاستیک خودرو بسیار مهم است. بر روی چرخ های از جنس آلومینیوم و کروم می توان از پاک کننده های قوی تری استفاده کرد. راجع به لاستیک های روکش دار، رنگ شده محصولات مخصوص و پاک کننده های ضغیف تری می بایست استفاده کرد. در صورتی که با نوع لاستیک خودروی خود آشنا نیستید از پاک کننده ای استفاده کنید که برای انواع چرخ بی خطر باشد.

در صورتی که چرخها ماه ها و یا سالها تمیز نشده اند از یک پاک کننده چرخ قوی تر استفاده کنید.

برای تمیز کردن لاستیک حتما از برس مخصوص آن استفاده کنید زیرا در صورتی که لاستیک خودرو به خوبی و کامل تمیز نشود، آلودگی هایی که به صورت لایه لایه بر روی لاستیک نشسته اند تغییر رنگ می دهند و آن را دچار فرسودگی می کنند.

مرحله سوم:

همیشه لاستیک ها و چرخ های خود را به صورت یکجا تمیز کنید تا از خشک شدن تمیز کننده جلوگیری شود. قبل از حرکت به لاستیک بعدی، با فشار آب قوی بشویید.

 

نگهداری از لاستیک خودرو

 

مرحله چهارم:

فراموش نکنید که چرخ های خود را خشک کنید! از حوله چند منظوره مایکروفایبر برای این کار استفاده کنید. توجه کنید بعد از استفاده از حوله آن را برای قسمت های دیگر خودرو به هیچ عنوان استفاده نکنید. خشک کردن از ایجاد لکه های آب جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا حتی هر قسمتی از لاستیک که میزان کمی گرد و غبار ترمز دارد را از بین ببرید.

قیمت و خرید انواع اسپری براق و تمیزکننده لاستیک

 

چرخ های خود را واکس بزنید!

زمانی که چرخ های شما کاملا تمیز و خشک است ، از یک محافظ چرخ استفاده کنید تا عمر لاستیک خودروی خود را افزایش دهید. استفاده از واکس علاوه برا ایجاد ظاهر نو در لاستیک باعث براق شدن آن و برگرداندن رنگ مشکی به آن می شود.

 

مراقبت از لاستیک خودرو

 

رینگ ماشین

رینگ ماشین نیز از نقاطی است که باید به آن توجه خاصی کرد زیرا در زیبایی ظاهری ماشین بسیار تاثیرگذار است. محصولات متنوعی در بازار برای مراقبت از رینگ ماشین وجود دارد. هر کدام از این محصولها بسته به جنس رینگ کارایی متفاوتی دارند. استفاده از برس مخصوص برای تمیز کردن کلیه نقاط رینگ بسیار مهم است. همچنین باید از موادی استفاده کرد که به رینگ ماشین آسیبی وارد نکند.

قیمت و خرید انواع تمیزکننده و شوینده رینگ

 

فروشگاه گنجی پخش انواع و اقسام محصولات مراقبت از رینگ و لاستیک خودرو را با کیفیت عالی در سبد کالای خود برای انتخاب راحت تر شما قرار داده است.

 

سوالات متداول پیرامون نگهداری از لاستیک خودرو:

آیا مراقبت و شستشوی دوره ای لاستیک باعث افزایش طول عمر آن می شود؟

بله – با مراقبت از لاستیک از ترک خوردن زودهنگام آن جلوگیری می شود.

کدام قسمت خودرو در اولویت هنگام شستشو می باشد؟

رینگ و لاستیک – در صورتی که رینگ و لاستیک زودتر از قسمت های دیگر خودرو شسته شود دیگر مواد آلوده از سطح لاستیک به بدنه خودرو پاشیده نمی شود.

عمر مفید لاستیک خودرو چقدر است؟

نمیتوان برای لاستیک خودرو عمر مشخصی در نظر گرفت اما پیشنهاد می شود بعد از گذشت سه یا چهار سال استفاده از لاستیک حتما آن را تعویض کنید.

چه عواملی برای تعویض لاستیک خودرو اهمیت دارد؟

عاج لاستیک و میزان صاف شدن آن، میزان استفاده از ماشین، منطقه جغرافیایی در زمان تعویض لاستیک تاثیرگذار است.

7 نظرات
  1. بهروز طاهری می گوید

    اگه به صورت دوره ای همزمان با شستن لاستیک از اسپری محافظ استفاده بشه عمر لاستیک خیلی طولانی میشه

  2. علیرضا ایراندوست می گوید

    تمیز کردن چرخ باز راحت تر از تمیز کردن رینگه، مخصوصا اگه از جنس کروم باشه

  3. محمد رفیعی می گوید

    برای بالا بردن عمر لاستیک به نظرم همزمان با شستنش از مواد محافظت کننده استفاده کرد الان که قیمت همه چیز بالا رفته این مراقبت اهمیت بیشتری پیدا میکنه

  4. آرمان طاهری می گوید

    از همه سخت تر تمیز کردن رینگ های کرومی هستش. چون آدم نگرانه که خط نیوفته روشون

  5. آریا تقوی می گوید

    استفاده از واکس برای چرخ خیلی خوبه، هم مشکی میکنه هم نو به نظر میرسه

  6. سهیل صادقی می گوید

    اگه از برندای خوب و مطرح استفاده بشه هیچ اتفاقی برای رینگ و لاستیک نمی افته

  7. آروین کیانیان می گوید

    واکس خیلی به نو شدن و محافظت از بدنه خودرو کمک میکنه. من همیشه بعد از کارواش، از واکس مخصوص لاستیک نانوتیس هم استفاده میکنم، عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =