سیتروئن C5 Aircross مدل 2018

سیتروئن C5 Aircross مدل 2018

کمپانی خودرو سازی سیتروئن، (Citroën) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که امروزه شرکت تابعه‌ای از گروه پژو سیتروئن محسوب می‌شود. شرکت سیتروئن در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن تاسیس شد. این شرکت اولین خودروساز خارج از ایالات متحده آمریکا بود، که به‌طور انبوه اتومبیل تولید کرد و اقدام به راه‌اندازی شبکه مدرن فروش و خدمات پس از فروش خودرو نمود. هشت سال بعد از تاسیس، سیتروئن به بزرگترین خودروساز اروپا و چهارمین خودروساز بزرگ جهان، تبدیل شد. در سال ۱۹۷۴، شرکت پژو ۳۸٫۲٪ درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و خودروسازی پژو سیتروئن در ۱۹۷۶ با کمک و حمایت دولت فرانسه تشکیل گردید. شرکت سیتروئن در سال ۲۰۰۹ به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس خود، از خودروی جدیدی بنام سیتروئن دی‌اس۳ رونمایی کرد، که آغازگر سری لوکسی از خودروها، با مدل دی‌اس بود. این شرکت در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ نیز بترتیب سیتروئن دی‌اس۴ و سیتروئن دی‌اس۵ را به بازار عرضه نمود.در سال1396 شرکت سیتروئن باعقد قراردادی شروع به همکاری با شرکت سایپا کاشان جهت تولید خودرو با خرید نیمی از سهام این شرکت نمود. البته تاریخچه همکاری این دو شرکت به سال ها قبل بر می گردد مانند تولید خودرو ژیان و زانتیا. کمپانی خودروسازی سیتروئن در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن تأسیس شد. سیتروئن در سال ۱۹۳۴ با شروع ساخت سیتروئن تیپ ای اولین تولید انبوه اتومبیل‌های چرخ محرک جلو در سطح جهانی را پایه‌گذاری کرد. 

با توجه به رشد فروش خودروهای کراس‌اوور در سال‌های اخیر، جای خالی سیتروئن در این کلاس به‌ شدت احساس می‌شود و مدل C5 ایرکراس با این هدف تولید خواهد شد. در همین راستا این خودرو ساز فرانسوی اخیرا در نمایشگاه شانگهای 2017 از یک کراس اوور کامپکت با نام C5 Aircross رونمایی کرده که از طراحی جالب و پیشرانه های متنوعی برخوردار است. کراس اوور C5 Aircross در واقع همان پژو 3008 است که با شکل و شمایلی متفاوت و برند سیتروئن ارایه شده؛ البته این دو خودرو از لحاظ فنی تفاوت هایی با هم دارند که مهم ترین آن به سیستم تعلیق مربوط می شود، جایی که C5 Aircross از بالشتک های هیدرولیکی پیشرفته بهره می برد.

مهندسان سیتروئن اعلام کرده‌اند که راحتی و آرامش سرنشینان در طراحی C5 ایرکراس برای آن‌ها در اولویت بوده است. فضای داخلی این خودرو با طول محورهای ۲.۷۳ متر، مناسب به نظر می‌رسد و بر خلاف کراس‌اوور C3 که سال گذشته معرفی شد، برای یک خانواده‌ی چهارنفره کافی خواهد بود. سیتروئن از فناوری جدید خود در سیستم تعلیق و فنربندی، موسوم به بالشت‌های هیدرولیک (Progressive Hydraulic Cushions) در این خودرو استفاده می‌کند که در رفع تنش‌های کابین و آرامش خودرو تأثیر زیادی دارد. ابعاد ایرکراس متشکل از طول ۴.۵ متر، عرض ۱.۸۴ متر و ارتفاع سقف ۱.۶۷ متر است، درحالی‌که صندوق بار ۴۸۲ لیتر حجم دارد.

طراحی بیرونی سیتروئن C5 ایرکراس دارای  ضربه‌گیرهای هوایی معروف خود در قسمت پایینی درب ها هستند و اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب شمایل این خودرو را به خودرو های کراس‌اوور نزدیک کرده است. سیتروئن C5 ایرکراس دارای موتور هیبریدی است که در حالت ترکیبی می تواند ۳۰۰ اسب بخار تولید کند و در رانندگی نوع برقی کامل نیز می تواند تا فاصله ۶ کیلومتر شما را با خود جابه جا کند.گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در این خودرو وظیفه انتقال قدرت را بر عهده می گیرد.  موتور بنزینی سیتروئن C5 ایرکراس از نوع  ۱۶۵ و ۲۰۰ اسب بخاری است که  به گیربکس اتوماتیک شش سرعته متصل است.

 

بخش اصلی تجهیزات رفاهی این خودرو از طریق نمایشگر لمسی ۸ اینچی میان داشبورد کنترل می‌شود. پشت فرمان، نمایشگر دیگری به قطر ۱۲.۳ اینچ وجود دارد که علاوه بر اطلاعات فنی خودرو مثل سرعت و دور موتور، توانایی برقراری ارتباط با سیستم ناوبری ماهواره‌ای دارد. در بحث فناوری، کراس‌اوور C5 قرار است در سطح اول جهان باشد. کروز کنترل هوشمند، ترمز خودکار، هشدار تعویض لاین، رادار ۳۶۰ درجه و آلارم نقطه‌ی کور از آپشن‌های این خودرو هستند. رینگ‌ اسپرت ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچ نیز برای این کراس‌اوور قابل سفارش است.  عرضه این مدل با سیستم تعلیق مخصوص سیتروئن می تواند سرآغازی برای بازگشت خودروهای فوق العاده سیتروئن و دی اس با تکنولوژی های مربوط به فنربندی هیدروپنوماتیک باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =